Wymiana klocków/ tarcz tył a hamulec elektryczny
- Kubah44
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:41
- Imię: Marcin
- Auto: Astra K
- Silnik: B16DTH
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
Wymiana klocków/ tarcz tył a hamulec elektryczny
Witam. Jak w temacie. Czy orientuję się ktoś, czy jest potrzebna użycia komputera do cofnięcia tloczków w zaciskach z elektrycznym ręcznym? Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu. I czy w przypadku posiadania automatycznej skrzyni biegów, płyn hamulcowy wymienia się w jakiś inny sposób niż w skrzyni manualnej?
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 06 maja 2018, 2:30
- Imię: Wojtek
- Auto: Astra J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: Zagranica - Azja
- Pomocny: 4 razy
Płyn się zmienia tak samo a co do wymiany klocków to nic się nie martw ja uważam że wymiana będzie taka sama jak w innych poprostu nie zaciągaj ręcznego przy wymianie. Wywal stare klocki cofnij manualnie tłoczki i wsadzaj nowe klocki nie powinno być problemu . Jeżeli się mylę poprawcie mnie chłopaki
Ich liebe Opel
Po założeniu nowych klocków i tak i tak trzeba podpiąć kompa i skalibrować elek. reczny, wg mnie elektryczny ręczny nie cofie się się do końca ( przynajmniej nie powinien) przy spuszczaniu go guzikiem - no ale takiej wiedzy nie posiadam, to tak na zbity pysk.
Ja robiłem przez kompa i drugi raz też bym tak zrobił.
Ale tu wlaśnie powinien sie wypowiedzieć ktoś kto widział to na własne oczy lub składa zaciski z tłoczkami elektrycznymi lub ten co to już popsuł.
Osobiście popsułem w Francuzie 406 (pierwsze auto z elek. ręcznym) nie luzując komputerowo, nie wiem jak się to ma do Opla.
Lepiej dać 50/100 zł więcej lub skoczyć do znajomego na kompa niż potem kupywać za nie wiadomo ile używki bądź nowe.
Ja robiłem przez kompa i drugi raz też bym tak zrobił.
Ale tu wlaśnie powinien sie wypowiedzieć ktoś kto widział to na własne oczy lub składa zaciski z tłoczkami elektrycznymi lub ten co to już popsuł.
Osobiście popsułem w Francuzie 406 (pierwsze auto z elek. ręcznym) nie luzując komputerowo, nie wiem jak się to ma do Opla.
Lepiej dać 50/100 zł więcej lub skoczyć do znajomego na kompa niż potem kupywać za nie wiadomo ile używki bądź nowe.
- Kubah44
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:41
- Imię: Marcin
- Auto: Astra K
- Silnik: B16DTH
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
Gdzieś w necie wyczytałem, że bez problemu można wkręcać i wciskać tłokczek w Astrze k z elektrycznym ręcznym, ale wolałem się upewnić. Póki co brak jednoznacznej odpowiedzi
- Kubah44
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:41
- Imię: Marcin
- Auto: Astra K
- Silnik: B16DTH
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
Czytałem ten wątek i są tam jak dla mnie sprzeczności.
Cytując kolegę Kamyka ....w astrach K jest układ TRW stosowany wcześniej np. w grupie VAG. wymiana klocków musisz mieć komputer, który cofnie silniczki.
Cytując kolegę Dickies .....Trzeba wtedy odkręcić silniczek od zacisku i imbusem cofnąć tloczek hamulca ręcznego. Imbus wchodzi w miejsce trzpienia od silniczka. Tak się robi w VW, a kolega pisał że to ten sam system.
Pierwsza sugerowałby, że trzeba cofnąć kompem druga już niekoniecznie.
Cytując kolegę Kamyka ....w astrach K jest układ TRW stosowany wcześniej np. w grupie VAG. wymiana klocków musisz mieć komputer, który cofnie silniczki.
Cytując kolegę Dickies .....Trzeba wtedy odkręcić silniczek od zacisku i imbusem cofnąć tloczek hamulca ręcznego. Imbus wchodzi w miejsce trzpienia od silniczka. Tak się robi w VW, a kolega pisał że to ten sam system.
Pierwsza sugerowałby, że trzeba cofnąć kompem druga już niekoniecznie.
W takim razie te sprzeczności dają Ci możliwości i wielkie pole do manewru, no ale z marginesem błędu.
Tak na wszelki wypadek miałbym pod ręką komputer
A tak z drugiej strony poszukaj na YT - tam napewno już ktoś zamieścił filmik z procesem wymiany klocków w AK
Tak na wszelki wypadek miałbym pod ręką komputer
A tak z drugiej strony poszukaj na YT - tam napewno już ktoś zamieścił filmik z procesem wymiany klocków w AK
- Kubah44
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:41
- Imię: Marcin
- Auto: Astra K
- Silnik: B16DTH
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
W necie na forum Astry UK znalazłem taką instrukcję. Niestety u mnie postępując tak jak jest tu napisane, żadna lampka serwisowa nie świeci się. Czy mógłby ktoś u siebie sprawdzić czy uda mu się według tej instrukcji wejść w tryb serwisowy.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
- qbi8625
- Posty: 255
- Rejestracja: 24 paź 2017, 9:17
- Imię: Kuba
- Auto: Astra J ST/Astra K HB
- Silnik: A14NET LPG/B16DTR
- Rocznik: 2014
- Województwo: pomorskie
- Pomocny: 5 razy
Potwierdzam, działa. Może za pierwszym razem się nie udać ale generalnie działa. Osobiście to stosowałem.Kubah44 pisze: ↑16 cze 2019, 13:56W necie na forum Astry UK znalazłem taką instrukcję. Niestety u mnie postępując tak jak jest tu napisane, żadna lampka serwisowa nie świeci się. Czy mógłby ktoś u siebie sprawdzić czy uda mu się według tej instrukcji wejść w tryb serwisowy.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
- Lukaszgdynia1980
- Posty: 2
- Rejestracja: 07 sty 2024, 14:04
- Imię: Łukasz
- Auto: Opel Astra K 1.4 turbo
- Silnik: B14XFL
- Rocznik: 2016
- Województwo: pomorskie
- Pomocny: 1 raz
Witam, wczoraj wymieniałem tarcze hamulcowe i klocki, hamulec postojowy elektryczny auto ma system start/stop po zgaszeniu silnika u mnie nie zaciąga się automatycznie hamulec elektryczny więc zaciski hamulcowe schodzą normalnie bo tłoczki nie są dociśnięte do klocków,po ściągnięciu zacisków zmieniłem tarcze i klocki potem oczywiście trzeba cofnąć tłoczki w zaciskach. Zrobiłem to w ten sposób, że odpiąłem wtyczkę od silniczka na zacisku potem odkręciłem ten silniczek od zacisku i cofnąłem tłoczek kręcąc kluczem typu torx w miejscu styku zacisku z silniczkiem elektrycznym jest takie wejście na torx w zacisku w które wchodzi trzpień w kształcie torx z silniczka i ono odpowiada za wysuwanie lub cofanie tłoczka w zacisku podczas pracy silniczka hamulca postojowego elektrycznego. Po zamontowaniu wszystkiego wsiadłem do auta i naciskając kilka krotnie hamulec nożny do momentu aż podszedł do góry i zrobi się twardy odpaliłem silnik i włączyłem hamulec elektryczny, wszystko się ustawiło tak jak być powinno
Dodano po 4 minutach 42 sekundach:
Przepraszam za tak długi elaborat, mam nadzieję , że komuś się przyda.
Aha i jeszcze jedno, jak cofnięcie ten tłoczek kręcąc z tyłu zacisku tym torxem to trzeba trochę pomoc tłoczkowi się cofnąć wystarczy go wcisnąć palcami
Dodano po 4 minutach 42 sekundach:
Przepraszam za tak długi elaborat, mam nadzieję , że komuś się przyda.
Aha i jeszcze jedno, jak cofnięcie ten tłoczek kręcąc z tyłu zacisku tym torxem to trzeba trochę pomoc tłoczkowi się cofnąć wystarczy go wcisnąć palcami