Błąd sondy lambda na paliwie, a na gazie jest ok..

Awatar użytkownika
Dudek993

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 31 mar 2019, 18:53
Imię: Marcin
Auto: Astra G Bertone
Silnik: X18XE1
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 4 razy

Błąd sondy lambda na paliwie, a na gazie jest ok..

#1

Nieprzeczytany post autor: Dudek993 »

Witam wszystkich.
Od kilku tygodni borykam się z pewnym problemem w mojej Bercie(X18XE1).
Otóż komputer pokazuje błąd Sondy o ile pamiętam jest to błąd P0130 ZBYT DUŻE NAPIĘCIE.
Wcześniej miałem podobny problem na LPG lecz pojechałem do gazownika, który przeprowadził regulację i było ok.
Dzień później zaczęły się dziać podobne cyrki na paliwie kod błędu ten sam, auto chodzi jak traktor, trzęsie się, śmierdzi niedopalonym paliwem, poszarpuje, zapala się CHECK, falują obroty, dopiero po lekkim nagrzaniu i przełączeniu się na gaz wszystko się normuje CHECK gaśnie, obroty stoją w miejscu, auto jeździ normalnie.
Ogólnie nieraz jest tak, że nagle zaczyna pracować poprawnie na benzynie i jest tak kilka dni a później znowu szaleje przez kilka dni.
Elektromechanik stwierdził, że sonda jest do wymiany pomimo, że była wymieniana przez niego około 5 czy 6 miesięcy wcześniej lecz nie sprawdził pracy auta na gazie, więc sam to zrobiłem podłączając komputer i włączając wykresy.
Okazało się, że miał rację mówiąc SONDA STOI NA 4,7V I NIC SIĘ DALEJ NIE DZIEJE ale że nie sprawdził na gazie to nie dowiedział się tego, że na LPG sonda zaczyna pracować od 0 do do 4,8V.
Została też wgrana przez gazownika nowa mapa do benzyny bo podejrzewał, że może się rozjechała , ale dalej nic jak było tak jest.
Sonda o ile pamiętam NTK czy jakoś tak.
Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają szczególnie, że auto zaczyna więcej stać pod warsztatami niż pod domem.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »

Podczas pracy silnika na LPG sonda jest "odłączona" ,a jej sygnał zastępuje emulator sondy w sterowniku LPG. Dlatego podczas jazdy na gazie gaśnie kontrolka awarii. W tym silniku nie zawsze błąd sondy sygnalizuje jej awarię. Jak masz możliwość, to podmień sondę z innego auta i sprawdź czy pracuje (płynna zmiana napięcia góra - dół). Ogólnie najlepszym rozwiązaniem jest oryginalna sonda Siemensa, zamienniki różnie się sprawują. Na ogół kiepsko.

Awatar użytkownika
Dudek993

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 31 mar 2019, 18:53
Imię: Marcin
Auto: Astra G Bertone
Silnik: X18XE1
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 4 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: Dudek993 »

No tu akurat był zamiennik który kosztował mnie 450zł, nie mam za bardzo możliwości podłożenia innej.
Wszystko było ok do czasu kiedy jeździło na samym paliwie.
Później podłączyłem gaz który już był w aucie ale rozłączony nagle auto miało te problemy na LPG później gazownik wymienił wtryski gazu bo były uszkodzone, przeprowadził regulację i na gazie już było ok, a przeszło na benzynę.

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

sonda ntk jest ok
to jest to samo co ngk
to są dobre sondy i nie ustępują oryginałom
mimo to spróbowałbym podmienić sondę

Awatar użytkownika
Dudek993

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 31 mar 2019, 18:53
Imię: Marcin
Auto: Astra G Bertone
Silnik: X18XE1
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 4 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: Dudek993 »

Też właśnie słyszałem dobre opinie o tej firmie i z resztą nieraz kupowałem części z tej firmy i problemów nie było.
Problem jest teraz znalezienie sondy na podmianę a używana ponad 100 zł i nie wiadomo czy działająca.

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »

Dudek993 pisze:
09 lip 2019, 22:29

Otóż komputer pokazuje błąd Sondy o ile pamiętam jest to błąd P0130 ZBYT DUŻE NAPIĘCIE.
A jakim programem odczytujesz błędy ? Taki opis może wskazywać na usterkę grzałki w sondzie. Może na początek rozepnij kostkę od sondy i pryśnij jakimś kontaktem do elektroniki.

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

zadzwoń do mnie może pomogę
7 4x8 20 piec 7

Awatar użytkownika
Szuugasz

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 15 lip 2019, 10:35
Auto: Astra G
Silnik: x14xe
Województwo: mazowieckie

#8

Nieprzeczytany post autor: Szuugasz »

Jeśli odepniesz sondę to komputer będzie brać sygnał z czujników. Zgadza się, bo jeśli nie to mnie poprawcie. Chodzi o to, że mam ten sam problem z tym samym silniku i już trochę wymieniłem. U mnie była znaczna poprawa jak odpiąłem przepływkę.

//Edit: Jeśli ktoś jest w stanie pomóc w ustaleniu co może być źle to byłbym bardzo wdzięczny. Przypominam silnik to x18xe1, paliwo to pb/lpg z tym, że na lpg chodzi równiej i to o wiele.

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »

Kolego SZUUGASZ może jakieś konkrety podasz co się dzieje u Ciebie. Po odpięciu wtyczki auto wchodzi w tryb awaryjny i brak sygnału z sondy sygnalizowany jest kontrolką awarii. A sygnał z sondy zastąpiony jest uśrednionymi wartościami z pamięci sterownika.

Usunięty użytkownik 861235

#10

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Błędy, błędy DTC, nigdy nic konkretnego nie mówią, ot tylko że coś gdzieś jest poza zakresem wartości prawidłowych, no chyba że brak sygnału.
Nie mając serwisówki gdzie jest ścieżka postępowania z każdym błędem można oszaleć.
A coś na początku osprzętu robi coś gdzieś na końcu że wali błąd.

Zupełnie na szybko, ten sam błąd (to już OBDII więc spójność niby jest)
Auto nie jedzie na Pb, szaleje, gaśnie, nie ma mocy, totalnie zgłupiał.

Okazał się przepływomierz.

[External Link Removed for Guests]

To taka refleksja tylko, na szybko.

Ten błąd to błąd złego sygnału a nie awaria samej sondy zdaje się.

Jeszcze coś po necie wieje że były jakieś cyrki z ginącą masą na przepływomierzu do ECU, tylko chyba nie w tym 1.8.

Nie jest to proste czasem dojść co go boli.

Błędy są różne i mówią o różnych stanach.

Sam jestem cienki jak sik pająka w tej materii.

Korekty paliwowe ? Odczyt przepływomierza czy nie ogłupia ECU ?

Nic nie wiem.

ODPOWIEDZ