Zakup Astry J - kilka pytań

Pytania, porady, niezbędne informacje dot. zakupu samochodu
Looqash

Astro-maniak
Posty: 102
Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
Imię: Łukasz
Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
Silnik: 2.0 TDCI
Województwo: mazowieckie

Re: 1.6 CDTI / B16DTH - opinie

#2731

Nieprzeczytany post autor: Looqash »

A16LET już pogonione rok temu.
Chciałem sobie pogorszyć standard i zamienić Mondeo MK5 2015 2.0 TDCI 180KM na Astre J 2015 1.6 CDTI 136KM, ale odpuściłem temat. Ujeżdżam mondka do przyszłego roku, a Astre odpuszczam.

Awatar użytkownika
avatarmk

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 20 lip 2019, 9:24
Imię: Łukasz
Auto: Felicia 1.3, Impreza WRX 2.5(UPG:/)
Województwo: śląskie

#2732

Nieprzeczytany post autor: avatarmk »

Dzień dobry, wszystkim na forum. Aktualnie poszukuję samochodu do jazdy ok 150km dziennie (czasem może się to zmienić np. 3-4 razy w tygodniu).
Starałem się jak najwięcej przeczytać na forum odnośnie Astry 1.4 trubo 103kW 140KM wersja ST (rocznik 2014-2015 z racji leasingu), ta najbardziej by mi pasowała. Chciałem kupić z fabrycznym lpg ale po przeczytaniu forum mam po prostu mętlik w głowie. Z lpg czy bez. Za fabrycznym lpg przemawia wersja wzmocniona gniazd.

Pytanie czy w razie problemu można tą instalację zmienić- wypruć, a co można zostawić - to zostawić ? Potrzebuję również dobrego gazownika na terenie śląska, który to ogarnie.

Pytanie czy przypadku auta które ma 150k km z fabrycznym lpg cewka + wtryskiwacze + reduktor, są na skraju wytrzymałości ? Jestem w stanie wymienić to nawet w aso, żeby dalej przjechać np. 100k km. Autem planuje robić ok 4k km msc przez 1.5 roku.

Znalazłem takie co by mi odpowiadały.

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedźi.

Awatar użytkownika
GDA70

Astro-maniak
Posty: 381
Rejestracja: 22 kwie 2019, 9:55
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3CiTy
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 15 razy

#2733

Nieprzeczytany post autor: GDA70 »

ja kupilem po flotowego sedana w marcu
na liczniku 180 000 km przejechałem 6 000 i auto sprawuje sie idealnie
wymienilem jedynie wtryskiwacze lpg na nowe - koszt 1200 zl oczywoscie poza ASO
Astra IV Sedan 1.4 T Active LPG 2016 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 2997
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#2734

Nieprzeczytany post autor: Adler »

Szara z 2014 z takim przebiegiem za 41tyś? :shock:
Ta druga Astra ładnie wygląda, ale trochę z ceny powinien zejść.

mb79

Astro-maniak
Posty: 141
Rejestracja: 05 paź 2012, 18:36
Imię: Maciej
Auto: Opel Astra G, 08', 1.4 16V Z14XEP
Silnik: 1.4
Województwo: lubelskie

#2735

Nieprzeczytany post autor: mb79 »

Astra J 2014 z silnikiem 1.4 Turbo i LPG fabrycznym, wyposażenie Cosmo, przebieg 140 tyś km cena 38 tyś zł. Drogo czy średnia cena ?
Opel Astra G, 2008 r, 5D, 1,4 16V Twinport X14XEP, 272000 km

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 2997
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#2736

Nieprzeczytany post autor: Adler »

W miarę jak na Cosmo i LPG.

Agullus

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 13 sie 2019, 18:03
Auto: Opel Zafira A
Silnik: 16XEL
Województwo: zachodniopomorskie

#2737

Nieprzeczytany post autor: Agullus »

Witam planuje zakup Astry J HB albo ST silnik zastanawiam się między 1.4t 140 km a 1.6T 180 KM.
W oko wpadło mi to ogłoszenie
[External Link Removed for Guests]
Wisi ono już trochę czasu. Zastanawiam się czy automat i flexride to dobry wybór. O automacie ciężko znaleźć jakieś sensowne informacje. Znalezienie amortyzatorów flexride graniczy z cudem.
Czy waszym zdaniem w budżecie 30k PLN można kupić Astre J do której nie będzie trzeba dokładać nie wiadomo jakiej kwoty.

Usunięty użytkownik 864746

#2738

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 864746 »

Czy trzeba będzie włożyć trochę pieniędzy? 120kkm kwalifikuje się powoli na full serwis (płyny ustrojowe, hamulce, cewka, świece itd.) + serwis pozakupowy wiadomo. Co do FlexRide to prawda, że albo używki albo Aso (w tym przypadku "tłusto" :D)
Pieniądze do przyjęcia za ten egzemplarz. Co prawda 1.6T trzeba wysoko kręcić, aby się zebrało - przy niskih obrotach muł.

FlexRide jak najbardziej zaje...sta opcja. Polecam gorąco :D

Agullus

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 13 sie 2019, 18:03
Auto: Opel Zafira A
Silnik: 16XEL
Województwo: zachodniopomorskie

#2739

Nieprzeczytany post autor: Agullus »

Slabek3101 pisze:
20 sie 2019, 23:08
Czy trzeba będzie włożyć trochę pieniędzy? 120kkm kwalifikuje się powoli na full serwis (płyny ustrojowe, hamulce, cewka, świece itd.) + serwis pozakupowy wiadomo. Co do FlexRide to prawda, że albo używki albo Aso (w tym przypadku "tłusto" :D)
Pieniądze do przyjęcia za ten egzemplarz. Co prawda 1.6T trzeba wysoko kręcić, aby się zebrało - przy niskih obrotach muł.

FlexRide jak najbardziej zaje...sta opcja. Polecam gorąco :D
W przypadku silnika 1.6T to liczę się na dzień dobry że będzie trzeba:
1. Wymienić rozrząd
2. Zrobić płukankę i zmienić olej
3. Wymiana płynów
4. Wymiana filtrów
5. Olej w skrzyni
Czyli taki zestaw startowy. Pytanie czy są jakieś standardowe przebiegi w przypadku tego auta gdzie zaczyna psuć się coś więcej np. w Zafirach było pewne że w końcu zacznie psuć się mechanizm wycieraczek, puści uszczelka przy nagrzewnicy i uszczelka na grodzi ;)
Można powiedzieć że 1.6T ma charakterystykę zbliżoną do wolnossaka. Mnie to nie przeszkadza bardziej mułowate od obecnego auta to na bank nie będzie.
Napisałeś że pieniądze za ten egzemplarz do przyjęcia. Widzisz jakieś wady od razu czy po prostu automat plus flexride obniżają wartość bo nikt nie che brać sobie problemów na głowę?

Usunięty użytkownik 864746

#2740

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 864746 »

Co prawda jestem posiadaczem A14NET w manualu (m32) ale mogę powiedzieć, że automat pociągnie napewno dłużej niż manualna skrzynia biegów.

Jakie są konsekwencje połączenia FlexRide i automatu nie wiem. Do trybu "Sport" potrzenowałem 4ech miesięcy aby nie ślizgać sprzęgła (wcześniej miałem 1.6mpi 75kM - więc było ciężko przesiąść się do auta o dwukrotnej mocy z turbem i bajerami typu FLEX). Tu robotę za ciebie zrobi automatyczna skrzynia więc bez obaw. Co do usterek automatów albo sam poszperasz w necie albo ktoś musiałby się wypowiedzieć z posiadaczy owego zestawienia.

Napewno zawita ruda u spodu drzwi w okolicach uszszelek i wtyczek w drzwiach :D :D :D

Nie FlexRide a automat zaniża cene auta.

Co prawda, jest faktem, że serwis amortyzatorów jest drogi, ale jeśli już kupujesz takie auto, to albo będzie Cię na to stać i zdajesz sobie z tego sprawę, że trzeba mieć jakieś luźne pieniądze wrazie "W", albo wybierz opcję ze standardowym zawieszeniem.

Żeby nie było czegoś takiego jak:
Gość (zwykły szary człowiek zarabiający 2500zł netto) kupuje NA RATY używane DROGIE (jak na kilka lat wstecz - ) auto na wielowachaczu (np. Passerati - wyznacznik bogactwa POLSKIEJ WSI), a później płacze u mehanika, że drogo i musi 4tys. u niego zostawić za całe zawieszenie, bo GO NIE STAĆ i musi zaś dobierać do kredytu albo pożyczać od "teścia/szwagra" pieniądze. :lol:

W przypadku FlexRide >> Aso >> 4 amortyzatory >> prawie albo ponad 5tys zł >> robota 1000+ >> płać i płacz.

Ja wcześniej o tym nie myślałem i nie dawno się zdziwiłem, gdy moim oczom ukazały się ceny:
*standardowy amor ~300zł 1szt.
*amor FlexRide ~ 1200-2400zł 1szt. (cena w zależności od budy i wyposażenia)

Jest REFLESJA :lol:

ODPOWIEDZ