Zapieczone 4 koła
- Speecialone
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 lut 2014, 18:32
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra GTC 1.6 105KM
- Województwo: małopolskie
Zapieczone 4 koła
Witam, dziś spotkał mnie przykry incydent z wymianą kół. Zabrałem się elegancko za robote i spróbowałem odkręcić pierwszą śrubę, i nic, potem drugą - i nic, trzecią - nic. Żadnej nie odkręciłem. Spryskałem wd-40 i spróbowałem ponownie, z marnym skutkiem. Pojechałem do wulkanizatora. Nie dali rady odkręcić. Próbowali nawet pneumatykiem do samochodów ciężarowych... Nic to nie dało. Koła nie wymienione. Gadałem z właścicielem, jest jedna opcja jeszcze, odkręcanie do oporu, tylko jest pytanie co pójdzie pierwsze? Całe śruby czy ich gwinty. Jak gwinty to wymiana piast wszystkich czterech i łożyska, Proponował mi wstępnie dwie marki nie pamiętam juz jakie jedne za 330 drugie za 550, coś HBS chyba. Tak czy inaczej koszt w najgorszym wypadku około 1700zł... Szlag mnie trafi, jutro jade do wulkanizatora który mi zakładał w tamtym roku obecne opony zobaczę co powie. Próbowałem pryskać wd 40 na zmianę z uderzaniem młotkiem i nic. Jak sobie poradzić w tej sytuacji? Jest jakieś optymalne rozwiązanie, głównie dla kieszeni?
Pozdro ;|
Pozdro ;|
- Speecialone
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 lut 2014, 18:32
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra GTC 1.6 105KM
- Województwo: małopolskie
ja nie, ale goście w wulkanizacji tak, próbowali dosłownie wszystkiego, Skakali po tym nawet i nic...
Dospawać kamień 1/² cala i udarem do skutku, musi w końcu puścić.
W najgorszym wypadku, ściąć śruby najbliżej jak się da i spawarką elektrodą wytopić , zdjąć felgi i dalej zabawa z uwolnieniem śrub, rozwiercić i wydłubać.
Ciągnięcie na siłę na przedłużkę nic nie da.
Grzać też nie za bardzo bo uszczelniacze z przodu polecą i wszystko co z tworzywa, gumy
Chociaż można w sumie spawarką przegrzać śrubę, powinna drgnąć.
Tak od czoła, cieńka elektroda, duży prąd.
Coś coś
W najgorszym wypadku, ściąć śruby najbliżej jak się da i spawarką elektrodą wytopić , zdjąć felgi i dalej zabawa z uwolnieniem śrub, rozwiercić i wydłubać.
Ciągnięcie na siłę na przedłużkę nic nie da.
Grzać też nie za bardzo bo uszczelniacze z przodu polecą i wszystko co z tworzywa, gumy
Chociaż można w sumie spawarką przegrzać śrubę, powinna drgnąć.
Tak od czoła, cieńka elektroda, duży prąd.
Coś coś
Ostatnio zmieniony 20 lis 2017, 20:12 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 2 razy.
A na przyszłość: samemu dokręcać z odpowiednią siłą, a nie u kowali (zwanych wulkanizatorami). Po sobie nigdy przenigdy nie mam problemu ze zdjęciem koła.
Zapieczone śruby dla mnie to nowum.
Natomiast zapieczone felgi w astrze f...sam smak
Na to już wypracowałem w 100% skuteczny sposób...
Poluzować śruby, rozpędzić się, nie za szybko...i nacisnąć hamulec
Jeszcze takiej nie było co by nie puściła.
Kopanie, deska młotek...darmy trud.
Potem smar miedziany na piastę i koniec problemów.
Co do problemu wyżej, może młotek udarowy, szpic do betonu i trochę je pomęczyć
Poważnie już, udar powinien je ruszyć, aż się wierzyć nie chcę. Gonić tego co tak dokręcił.
Jak już pójdą dać koniecznie nowy komplet śrub, używek nawet, a te do kosza.
Natomiast zapieczone felgi w astrze f...sam smak
Na to już wypracowałem w 100% skuteczny sposób...
Poluzować śruby, rozpędzić się, nie za szybko...i nacisnąć hamulec
Jeszcze takiej nie było co by nie puściła.
Kopanie, deska młotek...darmy trud.
Potem smar miedziany na piastę i koniec problemów.
Co do problemu wyżej, może młotek udarowy, szpic do betonu i trochę je pomęczyć
Poważnie już, udar powinien je ruszyć, aż się wierzyć nie chcę. Gonić tego co tak dokręcił.
Jak już pójdą dać koniecznie nowy komplet śrub, używek nawet, a te do kosza.
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Coś odpowiednio grubego przyłożyć do łba śruby (L = około 20 do 30 cm.) i dwa do trzech razy (uderzyć) strzelić konkretnym młotem, wyglądałoby to tak jak wbijałbyś gwóźdź. Napisz, jak rozwiązałeś ten problem ? Jestem ciekawy, inni chyba też. Pozdrawiam.
- wesoł
- Posty: 4904
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Po trzech latach to chyba już coś z tym zrobił o ile jeszcze auto ma. Patrz czasami na datę.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- ocelot
- Posty: 13
- Rejestracja: 13 maja 2020, 23:33
- Auto: mini
- Województwo: Zagranica - Azja
Może do strucla. Do kontaktu ze stopem aluminium nie stosuje się miedzi.
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Patrzę na datę. Panowie proszą o pomoc (radę) jak rozwiązać zaistniały problem a później nic nie napiszą o finale. Może kiedyś przyjdzie się nam zmierzyć z podobnym problemem i skorzystamy z doświadczenia tych co temat mają przerobiony. Jestem zarejestrowany w Klubie Astry od niedawna, czytam praktycznie wszystko i widzę dużo tematów rozpoczętych i nie dokończonych. Pozdrawiam.