OPcom w służbie dla Astra H
- luckyboy
- Posty: 893
- Rejestracja: 12 paź 2008, 21:26
- Imię: Łukasz
- Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Edition
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Toruń
- Pomocny: 15 razy
Re: OPcom w służbie dla Astra H
Znalazłem już taką opcję na filmie na YouTube.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Automat
- Posty: 4528
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 68 razy
Mając OPcoma można dokonać testowego rozruchu silnika(od zimnego silnika) i zebrać dane pracujących czujników i przetworników. Z tych danych można bardzo dobrze "wydłubać" dane dotyczące pracującej przepływki i porównać do innej sprawnej.Właśnie przed chwilą taki wariant sprawdziłem i zapraszam obu Grześków do współpracy; ew. Mateuszu,też możesz dołączyć. Mam zapisany fragment rozruchu silnika i kawałek spokojnej jazdy. Jak na dłoni widoczne są istotne parametry dla pracującej przepływki,takie jak:
- napięcie akumulatora
- obroty silnika
- napięcia na przepływce i odpowiadający temu przepływ powietrza w kg/h(przeliczyłem na g/sek )
- temperatura i "napięcie" powietrza na dolocie
- temperatura i "napięcie" cieczy chłodzącej.
Na bazie tych wyników można zrobić fajne wykresy odnośnie np. zapotrzebowania na powietrze podczas rozruchu silnika aż po uzyskanie stabilnych obrotów biegu jałowego.Zapowiada się ciekawie.Może da się wypracować algorytm wyłapywania "falujących" przepływek albo zdecydowanie niewłaściwie pracujących.
Kto przystąpi do programu badawczego ? Trzeba mieć OPcoma.
- napięcie akumulatora
- obroty silnika
- napięcia na przepływce i odpowiadający temu przepływ powietrza w kg/h(przeliczyłem na g/sek )
- temperatura i "napięcie" powietrza na dolocie
- temperatura i "napięcie" cieczy chłodzącej.
Na bazie tych wyników można zrobić fajne wykresy odnośnie np. zapotrzebowania na powietrze podczas rozruchu silnika aż po uzyskanie stabilnych obrotów biegu jałowego.Zapowiada się ciekawie.Może da się wypracować algorytm wyłapywania "falujących" przepływek albo zdecydowanie niewłaściwie pracujących.
Kto przystąpi do programu badawczego ? Trzeba mieć OPcoma.