Wymiana taśmy i kierownicy
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 29 maja 2020, 9:19
- Imię: Robot
- Auto: Astra j 1.4T
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2014
- Województwo: świętokrzyskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 1 raz
Re: Wymiana taśmy i kierownicy
Gdzie jest przekaźnik od podgrzewanej kierownicy, też pod kierownicą jak ten do podgrzewanych foteli (słychać go jak załącza)?
- dvvorniok
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 cze 2022, 12:39
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Cześć wszystkim!
Mam pytanko, mam w swoim oplu podgrzewaną kierownicę która po oddaniu do tapicera przestała grzać Fachowiec.
Ale nie w tym rzecz, jestem zmuszony do zakupu innej kierownicy która będzie sprawna stąd też moje pytanie, czy jeśli zakupie kierownice z vauxhalla będzie ona 1 do 1 taka sama jak do opla?
A dodatkowo, czy bawił się ktoś w przekładanie przycisków ? Ponieważ ja mam wersje z limiterem prędkości który jest pod lewym przyciskiem, a kierownica która chce kupić nie ma tego przycisku. Stąd też moje pytanie czy jest opcja po prostu zamienić przyciski ? Bo wiązka idzie bezpośrednio z kolumny kierowniczej więc "chyba" wtyczka będzie pasować. Miał ktoś z was do czynienia z taką podmianką? Serwis ASO nie zna odpowiedzi na to pytanie.
Pozdrawiam
Mam pytanko, mam w swoim oplu podgrzewaną kierownicę która po oddaniu do tapicera przestała grzać Fachowiec.
Ale nie w tym rzecz, jestem zmuszony do zakupu innej kierownicy która będzie sprawna stąd też moje pytanie, czy jeśli zakupie kierownice z vauxhalla będzie ona 1 do 1 taka sama jak do opla?
A dodatkowo, czy bawił się ktoś w przekładanie przycisków ? Ponieważ ja mam wersje z limiterem prędkości który jest pod lewym przyciskiem, a kierownica która chce kupić nie ma tego przycisku. Stąd też moje pytanie czy jest opcja po prostu zamienić przyciski ? Bo wiązka idzie bezpośrednio z kolumny kierowniczej więc "chyba" wtyczka będzie pasować. Miał ktoś z was do czynienia z taką podmianką? Serwis ASO nie zna odpowiedzi na to pytanie.
Pozdrawiam
- Zuberek42
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 lip 2020, 20:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Rocznik: 2012
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Bochnia
Witam wszystkich.
Zabrałem się za podmiankę gumowej kierownicy podstawowej na skórzaną multifunkcyjną.
Moja Astra rocznik 2012 (przedlift) essentia albo enjoy - radio CD 300.
Zakupiłem kierownicę skórzaną z przedlifta (chyba GTC bo boczne części kierownicy skóra perforowana) i nową taśmę zamiennik który dobrałem na podstawie vinu jakiegoś auta z otomoto które znalazłem (przedlift z taką samą kierownićą bez grzania).
Udało się w miarę bezproblemowo zainstalować kierownicę. Przełożyłem stary czujnik kąta skrętu do nowej taśmy bez obracania i tu wszystko działa ok. Kierownica świeci ale przyciski nie działają więc pewnie potrzebne jest programowanie.
Problem natomiast jest taki że nie działa klakson... Dzisiaj będę rozbierał to wszystko jeszcze raz żeby zerknąć na wiązki.
Ale czy ktoś z Was ma może na szybko jakiś pomysł co mogło spowodować że nie działa mi klakson?
Zabrałem się za podmiankę gumowej kierownicy podstawowej na skórzaną multifunkcyjną.
Moja Astra rocznik 2012 (przedlift) essentia albo enjoy - radio CD 300.
Zakupiłem kierownicę skórzaną z przedlifta (chyba GTC bo boczne części kierownicy skóra perforowana) i nową taśmę zamiennik który dobrałem na podstawie vinu jakiegoś auta z otomoto które znalazłem (przedlift z taką samą kierownićą bez grzania).
Udało się w miarę bezproblemowo zainstalować kierownicę. Przełożyłem stary czujnik kąta skrętu do nowej taśmy bez obracania i tu wszystko działa ok. Kierownica świeci ale przyciski nie działają więc pewnie potrzebne jest programowanie.
Problem natomiast jest taki że nie działa klakson... Dzisiaj będę rozbierał to wszystko jeszcze raz żeby zerknąć na wiązki.
Ale czy ktoś z Was ma może na szybko jakiś pomysł co mogło spowodować że nie działa mi klakson?
- Zuberek42
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 lip 2020, 20:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Rocznik: 2012
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Bochnia
Wczoraj pogrzebałem przy kolumnie i znalazłem powód niedziałającego klaksonu. W nowej taśmie, w złączu które podpina się już do wiązki wychodzącej z kolumny kierowniczej miałem złamany i wykrzywiony jeden pin który faktycznie był odpowiedzialny za połączenie klaksonu. Niestety nie wiem czy taśma była uszkodzona od nowości czy zrobilem to ja przy montażu. Morał dla potomnych pewnie oczywisty, ale jest następujący:
- zawsze sprawdzajcie stan części nowych jak i używanych po zakupie, zwłaszcza przez internet.
- demontaż i montaż wykonujcie powoli i dokładnie. Cierpliwość jak widać może sie bardziej opłacić
EDIT: Na razie jeżdżę ze starą taśma. Klakson działa, ale z wiadomego powodu kierownica nie świeci.
- zawsze sprawdzajcie stan części nowych jak i używanych po zakupie, zwłaszcza przez internet.
- demontaż i montaż wykonujcie powoli i dokładnie. Cierpliwość jak widać może sie bardziej opłacić
EDIT: Na razie jeżdżę ze starą taśma. Klakson działa, ale z wiadomego powodu kierownica nie świeci.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 15 sie 2022, 13:05
- Auto: Astra J HB
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 1 raz
Dasz namiar na te taśmę? Z tym samym problemem się borykamZuberek42 pisze: ↑26 lip 2022, 9:40Wczoraj pogrzebałem przy kolumnie i znalazłem powód niedziałającego klaksonu. W nowej taśmie, w złączu które podpina się już do wiązki wychodzącej z kolumny kierowniczej miałem złamany i wykrzywiony jeden pin który faktycznie był odpowiedzialny za połączenie klaksonu. Niestety nie wiem czy taśma była uszkodzona od nowości czy zrobilem to ja przy montażu. Morał dla potomnych pewnie oczywisty, ale jest następujący:
- zawsze sprawdzajcie stan części nowych jak i używanych po zakupie, zwłaszcza przez internet.
- demontaż i montaż wykonujcie powoli i dokładnie. Cierpliwość jak widać może sie bardziej opłacić
EDIT: Na razie jeżdżę ze starą taśma. Klakson działa, ale z wiadomego powodu kierownica nie świeci.
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 12 paź 2023, 11:12
- Imię: Jacek
- Auto: Astra j
- Silnik: A14NEL
- Rocznik: 2011
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Witam
Mój pierwszy psot
Kupiłem Astrę j miesiąc temu i pojawia się pierwsza zagwozdka
tempomat nie załącza się(w ogóle nie ma reakcji pulpitu na przyciski)
przy sprawdzaniu błędów pojawiło się coś takiego :
"B3794 Cruise control function request curcuit malfunction, constant speed control function demand circuit short to B+; constant speed control function request circiut signal invalid; constant speed control function demand circuit/ component protection time expired "
Pozdrawiam
Mój pierwszy psot
Kupiłem Astrę j miesiąc temu i pojawia się pierwsza zagwozdka
tempomat nie załącza się(w ogóle nie ma reakcji pulpitu na przyciski)
przy sprawdzaniu błędów pojawiło się coś takiego :
"B3794 Cruise control function request curcuit malfunction, constant speed control function demand circuit short to B+; constant speed control function request circiut signal invalid; constant speed control function demand circuit/ component protection time expired "
Pozdrawiam
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 31 gru 2021, 11:27
- Imię: Dawid
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2012
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 6 razy
- Pomocny: 22 razy
Zaswieca się kontrolka tempomatu na liczniku ?
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy, BCM, CIM. OPEL wszystkie modele do 2022r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Astra J, K i inne. Zapraszam
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 31 gru 2021, 11:27
- Imię: Dawid
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2012
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 6 razy
- Pomocny: 22 razy
Od początku zakupu pojazdu tak masz ?
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy, BCM, CIM. OPEL wszystkie modele do 2022r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Astra J, K i inne. Zapraszam