Czy zakładać instalację - astra J 140KM
- Albinos71
- Posty: 56
- Rejestracja: 02 lip 2023, 10:48
- Imię: Jacek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET + gaz STAG
- Rocznik: 2010
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 7 razy
Czy zakładać instalację - astra J 140KM
Witajcie.
Pytanie z tytułu może nie do końca odzwierciedla mój dylemat - bardziej mi chodzi o to, czy przy tak awaryjnym aucie dodawanie kolejnego elementu, który może się uszkodzić jest rozsądne... Robię rocznie 10-12 tyś km z czego 70% po mieście więc to tak na skraju opłacalności z czego doskonale zdaję sobie sprawę i dlatego wolę dopytać Użytkowników o szczegóły:
1. czy dochodzą jakieś rzeczy, które negatywnie wpływają na ten silnik, elektronikę itp. (np. jeszcze wyższa temperatura pracy silnika, błędne działanie wskaźnika poziomu paliwa, jakieś błędy BCM itp.)
2. czy w dłuższym rozrachunku typu 2-4 lata instalacja ma rację bytu w sensie bilansu zysków (np. koszt paliwa) i strat (przeglądy, ew. naprawy itp.)
3. jaka instalacja jest polecana do tego silnika (myślałem o STAG, ale może jednak coś innego)
4. może jakieś namiary na rzetelne firmy w okolicach Siedlec (mazowieckie)
Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.
Pytanie z tytułu może nie do końca odzwierciedla mój dylemat - bardziej mi chodzi o to, czy przy tak awaryjnym aucie dodawanie kolejnego elementu, który może się uszkodzić jest rozsądne... Robię rocznie 10-12 tyś km z czego 70% po mieście więc to tak na skraju opłacalności z czego doskonale zdaję sobie sprawę i dlatego wolę dopytać Użytkowników o szczegóły:
1. czy dochodzą jakieś rzeczy, które negatywnie wpływają na ten silnik, elektronikę itp. (np. jeszcze wyższa temperatura pracy silnika, błędne działanie wskaźnika poziomu paliwa, jakieś błędy BCM itp.)
2. czy w dłuższym rozrachunku typu 2-4 lata instalacja ma rację bytu w sensie bilansu zysków (np. koszt paliwa) i strat (przeglądy, ew. naprawy itp.)
3. jaka instalacja jest polecana do tego silnika (myślałem o STAG, ale może jednak coś innego)
4. może jakieś namiary na rzetelne firmy w okolicach Siedlec (mazowieckie)
Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.
- MarKsi0
- Posty: 116
- Rejestracja: 27 wrz 2023, 14:07
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2018
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 3 razy
Policz sobie na szybko 12 tyś km rocznie, przy założeniu, że spalanie masz teraz w granicach 7l/100km, to rocznie zużywasz 840l paliwa. Mnożąc ilość zużytego paliwa przez aktualną cenę 6,8 zł za litr, wychodzi 5712 zł. Tyle wydajesz rocznie na benzynę.Albinos71 pisze: ↑26 mar 2024, 9:39Witajcie.
Pytanie z tytułu może nie do końca odzwierciedla mój dylemat - bardziej mi chodzi o to, czy przy tak awaryjnym aucie dodawanie kolejnego elementu, który może się uszkodzić jest rozsądne... Robię rocznie 10-12 tyś km z czego 70% po mieście więc to tak na skraju opłacalności z czego doskonale zdaję sobie sprawę i dlatego wolę dopytać Użytkowników o szczegóły:
Zakładając instalacje gazową, spalanie wzrośnie. Bezpiecznie przyjmijmy wzrasta do 10l /100km. Więc na pokonanie 12 tyś kilometrów będziesz potrzebował 1200 l gazu. Mnożąc to prze aktualną cenę gazu 2,8 zł, wychodzi 3360 zł.
Odejmij sobie te dwie kwoty i wyjdzie ci, że za samo paliwo zaoszczędzisz ponad 2 tyś. zł. Więc w rok masz zwrot inwestycji
Nic z powyższych
Dodatkowe koszty to filtry gazu i droższy przegląd. Załóżmy 250 zł więcej na rok
- Albinos71
- Posty: 56
- Rejestracja: 02 lip 2023, 10:48
- Imię: Jacek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET + gaz STAG
- Rocznik: 2010
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 7 razy
Dziękuję za zainteresowanie tematem.
Dokładnie tak liczyłem jak napisałeś, bardziej mi chodziło o dodatkową ogólnie pojętą awaryjność tego auta.
Do zwrotu kosztów inwestycji to chyba trochę zbyt optymistycznie podszedłeś, bo instalacja kosztuje 3500zł, ale co do zasady i wyliczeń masz rację.
Talk czy inaczej doceniam podpowiedzi, dzięki.
- Albinos71
- Posty: 56
- Rejestracja: 02 lip 2023, 10:48
- Imię: Jacek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET + gaz STAG
- Rocznik: 2010
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 7 razy
No właśnie tutaj mam dylemat, bo na dobrą sprawę nawet nie wiem gdzie szukać pozytywnych opinii o danym zakładzie. W mojej okolicy jest ich tak mało, że mało realnym wydaje się znalezienie jakichkolwiek wpisów na ich temat, a już na pewno nie ludzi, którzy znają się na rzeczy - najczęściej: "dobry zakład, bo samochód jeździ..."
- bolobol
- Posty: 887
- Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
- Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
- Silnik: B14NET- Turbo 140KM
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 25 razy
- Pomocny: 98 razy
[External Link Removed for Guests]
z googli wynieka, że nie do końca...W mojej okolicy jest ich tak mało,
Co do awaryjności auta, to instalacja LPG, raczej nie wpłynie na jej wzrost i tym bym się nie przejmował.
Astra, to moje trzecie auto z LPG i szczerze mówiąc, jakiejś szczególnej awaryjności nie stwierdzam.
Przy dzisiejszych cena i twoich przebiegach, instalacja zwróci się za ok. 18 miesięcy, tzn. że w perspektywie dwóch lat jest opłacalna.
STAG - to dobry wybór. W podobnej klasie - choć niszowe - są też Landi, czy Tartarini. Zresztą - dziś większość sekwencji, różni się w zasadzie tylko nazwą i każdy gazownik a i właściciel, zachwala swoją. Ważne, żeby na instalacji nie oszczędzać - bo dobra musi kosztować - i żeby miała "łącze" poprzez OBD z komputerem auta...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 211
- Rejestracja: 23 lip 2023, 11:50
- Imię: Karol
- Auto: Peugeot 308 SW T7
- Rocznik: 2009
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 10 razy
- Pomocny: 5 razy
Dalsza okolica?
@bolobol - weź pod uwagę, że im nowsza konstrukcja tym bardziej oszczędna w produkcji. Stare, dobre silniki znosiły dużo więcej.
Powyższe zupełnie w oderwaniu od omawianego silnika.
- nismo
- Posty: 3692
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 143 razy
Bardzo prosta sprawa, wejdź na lpg Forum i tam dostaniesz informacje o najbliższym profi zakładzie, W mazowieckim jest ich trochę. Ja niestety musiałem gonić 150km w jedna stronę do najbliższego, ale warto bo instalacja jest znacznie lepiej załozona niz ta fabryczna, no i o tym ze jedzdze na LPG przypomina sie mi tylko gdy musze zatankowac. Zadnych problemów. Tutaj masz mape do warszatów polecanych z forum lpg [External Link Removed for Guests]Albinos71 pisze: ↑26 mar 2024, 14:30No właśnie tutaj mam dylemat, bo na dobrą sprawę nawet nie wiem gdzie szukać pozytywnych opinii o danym zakładzie. W mojej okolicy jest ich tak mało, że mało realnym wydaje się znalezienie jakichkolwiek wpisów na ich temat, a już na pewno nie ludzi, którzy znają się na rzeczy - najczęściej: "dobry zakład, bo samochód jeździ..."
- Albinos71
- Posty: 56
- Rejestracja: 02 lip 2023, 10:48
- Imię: Jacek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET + gaz STAG
- Rocznik: 2010
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 7 razy
Bardzo dziękuję za wskazówkę, dokładnie tak zrobiłem i wysłałem już zapytanie do dwóch polecanych zakładów około 100km ode mnie.nismo pisze: ↑26 mar 2024, 17:22Bardzo prosta sprawa, wejdź na lpg Forum i tam dostaniesz informacje o najbliższym profi zakładzie, W mazowieckim jest ich trochę. Ja niestety musiałem gonić 150km w jedna stronę do najbliższego, ale warto bo instalacja jest znacznie lepiej załozona niz ta fabryczna, no i o tym ze jedzdze na LPG przypomina sie mi tylko gdy musze zatankowac. Zadnych problemów. Tutaj masz mape do warszatów polecanych z forum lpg [External Link Removed for Guests]
Zastanawiam się tylko ku jakiej instalacji się bardziej skłaniać, popularną STAG, czy polecane przez EnergyGazPolska LANDi EVO lub BRC Sequent 32.