Astra J 1.4 Turbo lpg. Kod bledu P0171
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 12 paź 2023, 11:12
- Imię: Jacek
- Auto: Astra j
- Silnik: A14NEL
- Rocznik: 2011
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Re: Astra J 1.4 Turbo lpg. Kod bledu P0171
Zacząłem testy szczelności dymem
tu moje pytanie
gdzie jest wlot powietrza do układu ?
dym pojawił się z otworów zamka klapy, albo wydusiło go wlotem albo łącze do intercoolera do poprawienia
Dodano po 7 godzinach 19 minutach 38 sekundach:
Ok, aktualizacją
Zamontowałem balonik na przewodzie od filtra powietrza, napompowałem układ dymem, nie ma nieszczelności, balonik przez kilka minut nie stracił nic z wielkości
W drodze do domu obserwowałem korekty
Szalały jak powalone, w zakresie -25 do +25
Podczas jazdy w korku, za każdym przemieszczeniem pokazywał co innego raz - raz + niejednokrotnie idealnie wyśrodkowane, ciągle inne wartości.
Który czujnik w głównej mierze to bada? MAP na przepływomierzu ?
Powoli dochodzę do momentu gdzie trzeba będzie wymieniać jak leci i liczyć na szczęśliwy traf
tu moje pytanie
gdzie jest wlot powietrza do układu ?
dym pojawił się z otworów zamka klapy, albo wydusiło go wlotem albo łącze do intercoolera do poprawienia
Dodano po 7 godzinach 19 minutach 38 sekundach:
Ok, aktualizacją
Zamontowałem balonik na przewodzie od filtra powietrza, napompowałem układ dymem, nie ma nieszczelności, balonik przez kilka minut nie stracił nic z wielkości
W drodze do domu obserwowałem korekty
Szalały jak powalone, w zakresie -25 do +25
Podczas jazdy w korku, za każdym przemieszczeniem pokazywał co innego raz - raz + niejednokrotnie idealnie wyśrodkowane, ciągle inne wartości.
Który czujnik w głównej mierze to bada? MAP na przepływomierzu ?
Powoli dochodzę do momentu gdzie trzeba będzie wymieniać jak leci i liczyć na szczęśliwy traf
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 mar 2024, 5:33
- Imię: kazimierz
- Auto: astra j
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2011
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Wdzięczny: 6 razy
- Pomocny: 1 raz
witam,miałem pęknięty wężyk od podciśnienia czy teraz lepiej?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 4868
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 101 razy
-
- Posty: 4868
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 101 razy
Korekta długoterminowa powinna być blisko zera. Podciśnienie też spore.
-
- Posty: 4868
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 101 razy
W gazie. Ale najpierw sprawdź ja jeździ na benzynie po przejechaniu 50km na benzynie.
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 12 paź 2023, 11:12
- Imię: Jacek
- Auto: Astra j
- Silnik: A14NEL
- Rocznik: 2011
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
u mnie aktualizacja
tak trochę dziwnie ten silnik pracuje jak się mu podoba
wyczyszczone wszystkie czujniki
rano zazwyczaj są korekty do +20%, tylko na jałowym, podczas jazdy mieszczą się w granicy +5%(trasat rwa jakieś 25min)
natomiast popołudniu jak wracam(wiadomo korki itp) to schodzi do wartości idealnych -5% do +5% a pod samom domem wchodzi na minusy do -20% (trasa 40min)
czekam na testy samej benzyny jak wyjadę zbiornik gazu do końca (bo ponoć pomimo wyłączenia to dalej potrafi dawać gaz)
jakieś porady? co może powodować takie rozbieżności w korektach
P.S jak czyściłem czujniki i przyglądałem się przewodom, na tylnej części kolektora jest złącze z przewodem który idzie pod ścianę grodziową i łączy się z takim zbiorniczkiem po prawej stronie
to połączenie z kolektorem jest dość luźne rusza się na parę mm ale trzyma, tak ma być?
Będę przy aucie to zrobię fotkę
tak trochę dziwnie ten silnik pracuje jak się mu podoba
wyczyszczone wszystkie czujniki
rano zazwyczaj są korekty do +20%, tylko na jałowym, podczas jazdy mieszczą się w granicy +5%(trasat rwa jakieś 25min)
natomiast popołudniu jak wracam(wiadomo korki itp) to schodzi do wartości idealnych -5% do +5% a pod samom domem wchodzi na minusy do -20% (trasa 40min)
czekam na testy samej benzyny jak wyjadę zbiornik gazu do końca (bo ponoć pomimo wyłączenia to dalej potrafi dawać gaz)
jakieś porady? co może powodować takie rozbieżności w korektach
P.S jak czyściłem czujniki i przyglądałem się przewodom, na tylnej części kolektora jest złącze z przewodem który idzie pod ścianę grodziową i łączy się z takim zbiorniczkiem po prawej stronie
to połączenie z kolektorem jest dość luźne rusza się na parę mm ale trzyma, tak ma być?
Będę przy aucie to zrobię fotkę
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 12 paź 2023, 11:12
- Imię: Jacek
- Auto: Astra j
- Silnik: A14NEL
- Rocznik: 2011
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Hej, dodaje zdjęcia
Wczoraj jak wracałem to takie wartości
Dzisiaj temperatura spadła poniżej 9 stopni, dodatkowo wysoka wilgotność i wywaliło błąd na desce , tu jest stopframe
I wartości jak już byłem pod firmą po 30 minutowej jeździe
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 4868
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 101 razy
Ja bym obstawiał że jest jakaś mała nieszczelność... Pojezdzij kilka dni tylko na benzynie.