Kontrolka Ładowania - napięcie
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 11 paź 2007, 20:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
- Kontakt:
Kontrolka Ładowania - napięcie
Witam
Otóz wystąpił u mnie taki problem:
Po uruchomieniu silnika nie zgasła kontrolka ladowania, tliła się i po zwiększaniu obrotów swieciła coraz jaśniej.
Pomierzyłem napięcie:
akumulator ( silnik zgaszony) ~12,7 V
silnik pracuje wolne obroty ~13,8 V
silnik - obroty 3000 -3500 - 15,7 - 16,2V
Teraz kontrolka zgasła na amen ( pewnie przepaliła się żarówka) i odziwo napięcie przy około 3000-3500 obrotów było OK czyli w granicach ~14,7
Póżniej pomierzę jeszcze raz dla pewności.
Co to może być czy do wymiany regulator napięcia, czy może coś innego - a może coś robi zwarcie ??
Otóz wystąpił u mnie taki problem:
Po uruchomieniu silnika nie zgasła kontrolka ladowania, tliła się i po zwiększaniu obrotów swieciła coraz jaśniej.
Pomierzyłem napięcie:
akumulator ( silnik zgaszony) ~12,7 V
silnik pracuje wolne obroty ~13,8 V
silnik - obroty 3000 -3500 - 15,7 - 16,2V
Teraz kontrolka zgasła na amen ( pewnie przepaliła się żarówka) i odziwo napięcie przy około 3000-3500 obrotów było OK czyli w granicach ~14,7
Póżniej pomierzę jeszcze raz dla pewności.
Co to może być czy do wymiany regulator napięcia, czy może coś innego - a może coś robi zwarcie ??
[External Link Removed for Guests]
Moje Autko: [External Link Removed for Guests]
Moje Autko: [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
- Imię: Maciej
- Silnik: 2.0
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 11 paź 2007, 20:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
- Kontakt:
Pomierzyłem jeszcze raz - mierze na zaciskach akumulatora.
Mierzyłem także na zapalniczce i przy obrotach 3000 - napięcie 14,5V
- teraz gdy kontrolka nie działa wcale - ( nawet przed zapaleniem silnika) napięcie jest chyba OK
akumulator: 12,5
wolne obroty - 13,5
obroty 3000-4000 - 14,5 V
Co to może być - chyba sprawdzę żarówkę, wymienie na nową i zobaczymy co dalej
Mierzyłem także na zapalniczce i przy obrotach 3000 - napięcie 14,5V
- teraz gdy kontrolka nie działa wcale - ( nawet przed zapaleniem silnika) napięcie jest chyba OK
akumulator: 12,5
wolne obroty - 13,5
obroty 3000-4000 - 14,5 V
Co to może być - chyba sprawdzę żarówkę, wymienie na nową i zobaczymy co dalej
a mostek prostowniczy gdzie się znajduje też przy alternatorze?Tym samym uwazaj by mostek prostowniczy rowniez ze odszedl w zaswiaty
[External Link Removed for Guests]
Moje Autko: [External Link Removed for Guests]
Moje Autko: [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
- Imię: Maciej
- Silnik: 2.0
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Mostek jest wbudowany w altka - ale jest czescia wymienna. To kawalek plastiku zaraz pod zaciskami gdzie znajduje sie 6 diod. Jak sie zaczna upalac to kiszka i nici z jakiegokolwiek ladowania.
A napiecie najlepiej mierzyc na wyjsciu z alternatora a nie zaciskach akumulatora Przynajmniej ja zostalem tak nauczony I z mojej slabej wiedzy elektryka pamietam, ze napiecie nie ma prawa "skakac" w tak szerokim zakresie wraz ze wzrostem obrotow - innymi slowy napiecie na altku ma byc stale ( ~14,4V bez obciazenia) i niezmienne wraz ze wzrostem obrotow
A napiecie najlepiej mierzyc na wyjsciu z alternatora a nie zaciskach akumulatora Przynajmniej ja zostalem tak nauczony I z mojej slabej wiedzy elektryka pamietam, ze napiecie nie ma prawa "skakac" w tak szerokim zakresie wraz ze wzrostem obrotow - innymi slowy napiecie na altku ma byc stale ( ~14,4V bez obciazenia) i niezmienne wraz ze wzrostem obrotow
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 11 paź 2007, 20:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
- Kontakt:
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
- Imię: Maciej
- Silnik: 2.0
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 11 paź 2007, 20:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
- Kontakt:
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 11 paź 2007, 20:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
- Kontakt:
Dzisiaj wymieniłem żarówkę kontrolki i regulator napięcia ale niestety dakej to samo.
Co prawda napięcie na akumulatorze przy obrotach 1500-4000 jest stałe 14,5 V ale już napięcie które dochodzi do kontrolki jest sporo za wysokie bo dochodzi aż do 21V.
Co to może być ??
Zastanawiam się jeszcze czy wymienić mostek prostowniczy czy raczej cały alternator??
Co prawda napięcie na akumulatorze przy obrotach 1500-4000 jest stałe 14,5 V ale już napięcie które dochodzi do kontrolki jest sporo za wysokie bo dochodzi aż do 21V.
Co to może być ??
Zastanawiam się jeszcze czy wymienić mostek prostowniczy czy raczej cały alternator??
[External Link Removed for Guests]
Moje Autko: [External Link Removed for Guests]
Moje Autko: [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 204
- Rejestracja: 10 lis 2007, 22:08
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt: