Czyszczenie układu chłodzenia i wymiana płynu

Awatar użytkownika
vviktor

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 22 sty 2008, 11:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Trzcianka
Kontakt:

Czyszczenie układu chłodzenia i wymiana płynu

#1

Nieprzeczytany post autor: vviktor »

We wszystkich publikacjach odnośnie płynu chłodzenia zaleca się okresową wymianę płynu chłodniczego ze względu na utratę między innymi jego właściwości ochrony przed rdzewieniem elementów układu (pomijając literaturę dla opla astry, w której jest napisane, że wymiana w astrze nie jest konieczna).
Przymierzam się do takiej właśnie operacji zalania układu nowym roztworem K2 Kuler + woda destylowana, ale wcześniej chciałbym cały układ przeczyścić, aby nowy preparat mógł bez przeszkód spełniać swoje zadanie.

Pytanie brzmi:

Czym i jak wyczyścić układ chłodzenia?

Przy okazji zapytam także, czy istnieją jakieś znane i skuteczne sposoby na czyszczenie zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzenia, aby możliwe było określenie jego poziomu bez konieczności odkręcania korka i wkładania palucha do środka :P ??
vviktor

Opel Astra Kombi 1,7 D

wojtas7054

Astro-maniak
Posty: 158
Rejestracja: 26 sie 2008, 11:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: rypin
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wojtas7054 »

ja u siebie czyściłem zbiorniczek aktywną pianą taką jak używają na myjniach samochodowych.... a co do czyszczenia układu to nie ma jakiegoś specyfiku.. ja jak wymieniam płyn to płucze układ wodą i zalewam nowym płynem :) pozdrawiam Wojtek

Awatar użytkownika
vviktor

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 22 sty 2008, 11:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Trzcianka
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: vviktor »

wojtas7054 pisze:ja u siebie czyściłem zbiorniczek aktywną pianą taką jak używają na myjniach samochodowych....
A możesz podać nazwę tego specyfiku? Jak jest efekt takiej kuracji? U mnie nie widać nic co jest w zbiorniczku i przez to trudno jest określić "na oko" poziom płynu w układzie.
wojtas7054 pisze: a co do czyszczenia układu to nie ma jakiegoś specyfiku..
Tutaj się nie zgodzę. Jest ich całkiem sporo, tylko pytanie brzmi, który jest wart uwagi.
Przykład:
[External Link Removed for Guests]
vviktor

Opel Astra Kombi 1,7 D

wojtas7054

Astro-maniak
Posty: 158
Rejestracja: 26 sie 2008, 11:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: rypin
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wojtas7054 »

jutro bede wiedział nazwę tego specyfiku i napisze Ci a co do efektu to całkiem dobry zbiorniczek odzyskał przezroczystość :)

Lodówa

Astro-maniak
Posty: 169
Rejestracja: 05 paź 2008, 1:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Lodówa »

zaczniesz używać oczyszczaczy do układów chłodzenia i zaczną się problemy z samochodem. Nie wlewaj nic jeśli chcesz spać spokojnie.

Awatar użytkownika
vviktor

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 22 sty 2008, 11:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Trzcianka
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: vviktor »

Spokojnie to ja nie śpię od kiedy mam astrę :P
vviktor

Opel Astra Kombi 1,7 D

Usunięty użytkownik 3235

#7

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Zamiast czyścić zbiorniczek to już wolałbym kupić nowy. Drogie nie są - myślę, że w 60zł byś się wyrobił.

Potem zalać układ nowym płynem i tyle.

Te środki do czyszczenia układów chłodzenia jak napisał Lodówa więcej złego mogą zrobić niż dobrego. A jaką masz pewność, że po zalaniu tym specyfikiem układu, nie rozszczelni Ci się np. chłodnica albo coś :?:

pio555

Astro-maniak
Posty: 180
Rejestracja: 21 mar 2007, 12:22
Imię: pio
Auto: Corsa C
Silnik: Z14XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: pio555 »

analyzer64 pisze:Te środki do czyszczenia układów chłodzenia jak napisał Lodówa więcej złego mogą zrobić niż dobrego. A jaką masz pewność, że po zalaniu tym specyfikiem układu, nie rozszczelni Ci się np. chłodnica albo coś :?:
większość tych specyfików jest agresywnych i jak jest starach chłodnica nie czyszczona kilka lat to ....................
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
vviktor

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 22 sty 2008, 11:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Trzcianka
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: vviktor »

Może faktycznie podaruję sobie te specyfiki. Ale czy warto przed zalaniem nowego płynu przepłukać układ wodą? Jeśli tak, to w jaki sposób tego dokonać (czy zalać układ wodą, odpalić i czekać aż silnik się nagrzeje) ? Czy woda usunie z układu olej, który dostał się tam przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą?
vviktor

Opel Astra Kombi 1,7 D

Usunięty użytkownik 3235

#10

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

vviktor, jak chcesz już płukać układ to kup najlepiej bańkę wody destylowanej- 5L, i zalej nią układ. Przejedź kilka km i wylej z powrotem. Tylko teraz nie wiem jak jest w dieslu, bo u mnie w wersji benzynowej nie ma korka na dole chłodnicy żeby wylać całą ciecz. Z kolei jeśli odłączysz sam przewód wodny z chłodnicy to wylejesz tylko część zalanej wody, reszta zostanie. W takim przypadku masz 2 wyjścia z sytuacji. 1. odkręcić pompę wody i tym samym wyleci cała ciecz jaka jest w silniku (trochę roboty, ale...). 2. Wylać tyle wody z układu ile się da (odkręcając przewód z chłodnicy) po czym rozrobić mocniejszy skład cieczy np. w stosunku 2:1, czyli np 2L koncentratu, a 1L wody destylowanej. Wtedy jak zmiesza się to z resztkami wody w układzie uzyskasz praktycznie właściwą mieszankę(na pewno nie zamarznie).

Zablokowany