Kody błędów do wszystkich silników Opla.
-
- Posty: 6141
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 133 razy
Kody błędów do wszystkich silników Opla.
[External Link Removed for Guests]
Testujcie
Testujcie
Ostatnio zmieniony 18 gru 2013, 21:12 przez Darian, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa tytułu
Powód: Poprawa tytułu
-
- Posty: 633
- Rejestracja: 25 gru 2006, 13:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontakt:
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Podłączę do tematu kody błędów TIDa.
TID – kody usterek
Przejście do trybu serwisowego w TID jest możliwe poprzez jednoczesne wciśnięcie dwóch przycisków TID na czas przynajmniej 4 sekund. Przejście do ww. stanu sygnalizowane jest miganiem symbolu „F12”. Następnie następuje trzykrotne wyświetlenie kodu usterki TID (jeśli występuje). Następnie przez 4 sek. wyświetlana jest aktualna prędkość pojazdu (nie wiem na ile jest to dokładne wskazanie). Wskazania prędkości występują u mnie do 53 km/h dalej wyświetlane jest „+53 km/h”. Po wyświetleniu prędkości następuje 4 sekundowy test wszystkich segmentów wyświetlacza TID (zapalają się wszystkie segmenty i symbole). Po tym wyświetlacz samoczynnie powraca do normalnego trybu pracy.
Dodatkowa „kostka” (z czterema pinami – patrz opis poniżej) obok podwójnego złącza standardu ISO to właśnie „szyna komunikacyjna” wyświetlacza TID z radiem. Z kolei poszczególne piny podobnego złącza od strony wyświetlacza TID to:
• 1 – napięcie zasilające,
• 2 – sensor temperatury zewnętrznej (masa),
• 3 – masa,
• 4 – sensor temperatury zewnętrznej (sygnał),
• 5 – zasilanie po stacyjce,
• 6 – sygnał włączonych świateł pozycyjnych,
• 7 – potencjometr jasności oświetlenia wskaźników,
• 8 – radio – wysuwana antena (?) – oryg. switched aerial (AA),
• 9 – radio – sygnał SCL (Serial Clock Line),
• 10 – radio – sygnał MRQ (Master Request Line),
• 11 – radio – sygnał SDA (Serial Data Line),
• 12 – sygnał prędkości
Kody usterek wyświetlane podczas powyżej opisane procedury.
Kod usterki Przyczyna Efekt Piny do sprawdzenia w złączu TID
81 Zwarcie do masy sygnału SDA Wył. wyświetlacz radia 11, 3
82 Zwarcie do masy sygnału SCL Wył. wyświetlacz radia 9, 3
83 Zwarcie do masy sygnału MRQ Wył. wyświetlacz radia 10, 3
84 Zwarcie z zasilaniem albo przerwa w sygnale SDA Przy wył. światłach - wył. wyświetlacz radia 11, 3
85 Zwarcie z zasilaniem albo przerwa w sygnale SCL Przy wył. światłach - wył. wyświetlacz radia 9, 3
86 Zwarcie z zasilaniem albo przerwa w sygnale MRQ Wył. wyświetlacz radia 10, 3
87 Zwarcie sygnałów SDA i SCL Wył. wyświetlacz radia 11, 9
88 Zwarcie sygnałów SDA i MRQ Wył. wyświetlacz radia 11, 10
89 Zwarcie sygnałów SCL i MRQ Wył. wyświetlacz radia 9, 10
91 Zamienione między sobą piny SDA i SCL Wył. wyświetlacz radia 11, 9
92 Zamienione między sobą piny SCL i MRQ Wył. wyświetlacz radia 9, 10
93 Błąd wewnętrzny radia Wył. wyświetlacz radia -
94 Niewłaściwa wymiana danych Wył. wyświetlacz radia 9, 10, 11
95 Brak komunikacji między radiem i TID Wył. wyświetlacz radia 9, 10, 11
96 Zamienione między sobą piny SDA i MRQ Wył. wyświetlacz radia 10, 11
169 Wskaźnik temp. zewn. – zwarcie do masy ‘--,-‘ na termometrze 4, 2
171 Wskaźnik temp. zewn. – zwarcie z zasilaniem albo przerwa ‘--,-‘ na termometrze 4, 2
TID – kody usterek
Przejście do trybu serwisowego w TID jest możliwe poprzez jednoczesne wciśnięcie dwóch przycisków TID na czas przynajmniej 4 sekund. Przejście do ww. stanu sygnalizowane jest miganiem symbolu „F12”. Następnie następuje trzykrotne wyświetlenie kodu usterki TID (jeśli występuje). Następnie przez 4 sek. wyświetlana jest aktualna prędkość pojazdu (nie wiem na ile jest to dokładne wskazanie). Wskazania prędkości występują u mnie do 53 km/h dalej wyświetlane jest „+53 km/h”. Po wyświetleniu prędkości następuje 4 sekundowy test wszystkich segmentów wyświetlacza TID (zapalają się wszystkie segmenty i symbole). Po tym wyświetlacz samoczynnie powraca do normalnego trybu pracy.
Dodatkowa „kostka” (z czterema pinami – patrz opis poniżej) obok podwójnego złącza standardu ISO to właśnie „szyna komunikacyjna” wyświetlacza TID z radiem. Z kolei poszczególne piny podobnego złącza od strony wyświetlacza TID to:
• 1 – napięcie zasilające,
• 2 – sensor temperatury zewnętrznej (masa),
• 3 – masa,
• 4 – sensor temperatury zewnętrznej (sygnał),
• 5 – zasilanie po stacyjce,
• 6 – sygnał włączonych świateł pozycyjnych,
• 7 – potencjometr jasności oświetlenia wskaźników,
• 8 – radio – wysuwana antena (?) – oryg. switched aerial (AA),
• 9 – radio – sygnał SCL (Serial Clock Line),
• 10 – radio – sygnał MRQ (Master Request Line),
• 11 – radio – sygnał SDA (Serial Data Line),
• 12 – sygnał prędkości
Kody usterek wyświetlane podczas powyżej opisane procedury.
Kod usterki Przyczyna Efekt Piny do sprawdzenia w złączu TID
81 Zwarcie do masy sygnału SDA Wył. wyświetlacz radia 11, 3
82 Zwarcie do masy sygnału SCL Wył. wyświetlacz radia 9, 3
83 Zwarcie do masy sygnału MRQ Wył. wyświetlacz radia 10, 3
84 Zwarcie z zasilaniem albo przerwa w sygnale SDA Przy wył. światłach - wył. wyświetlacz radia 11, 3
85 Zwarcie z zasilaniem albo przerwa w sygnale SCL Przy wył. światłach - wył. wyświetlacz radia 9, 3
86 Zwarcie z zasilaniem albo przerwa w sygnale MRQ Wył. wyświetlacz radia 10, 3
87 Zwarcie sygnałów SDA i SCL Wył. wyświetlacz radia 11, 9
88 Zwarcie sygnałów SDA i MRQ Wył. wyświetlacz radia 11, 10
89 Zwarcie sygnałów SCL i MRQ Wył. wyświetlacz radia 9, 10
91 Zamienione między sobą piny SDA i SCL Wył. wyświetlacz radia 11, 9
92 Zamienione między sobą piny SCL i MRQ Wył. wyświetlacz radia 9, 10
93 Błąd wewnętrzny radia Wył. wyświetlacz radia -
94 Niewłaściwa wymiana danych Wył. wyświetlacz radia 9, 10, 11
95 Brak komunikacji między radiem i TID Wył. wyświetlacz radia 9, 10, 11
96 Zamienione między sobą piny SDA i MRQ Wył. wyświetlacz radia 10, 11
169 Wskaźnik temp. zewn. – zwarcie do masy ‘--,-‘ na termometrze 4, 2
171 Wskaźnik temp. zewn. – zwarcie z zasilaniem albo przerwa ‘--,-‘ na termometrze 4, 2
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 06 sie 2008, 19:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
- Kontakt:
hejka
[ Dodano: 2008-12-23, 20:53 ]
ja37, na stronce od ciebie kod 95 to nie jest z radiem związany(chyba ze zle przetlumaczyłem) ale jest to związane z niskim napięciem chyba zasilanie do rozrusznika(??) ale nie wiem dokładnie
95 Hot start valve Low voltage
ja mam ten błąd, czy moglibyście mi doradzić jak go usunąć bo jak włączę radio to mi się data nie wyświetla (radio nie seryjne)pnkra pisze:95 Brak komunikacji między radiem i TID Wył. wyświetlacz radia 9, 10, 11
[ Dodano: 2008-12-23, 20:53 ]
ja37, na stronce od ciebie kod 95 to nie jest z radiem związany(chyba ze zle przetlumaczyłem) ale jest to związane z niskim napięciem chyba zasilanie do rozrusznika(??) ale nie wiem dokładnie
95 Hot start valve Low voltage
no past... no future... only today...
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 09 lip 2008, 20:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Trowbridge
- Kontakt: