Jak to jest z tym powietrzem ?
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 23 gru 2006, 18:26
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie
- Kontakt:
Jak to jest z tym powietrzem ?
Jak to jest z powietrzem doprowadzanym do silnika ?? Lepiej pracuje dostając zimne, czy ciepłe ? :/ Chodzi o moc, osiągi i takie tam brane pod uwagę
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 07 maja 2007, 21:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
-
- Posty: 1399
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Marcin
- Auto: Vectra C
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2004
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Słuchaj sprawa jest prosta. Cieple powietrze jest zadkie, a zimne jest geste. W komorze spalania im bedzie bogatrza mieszanka (odpowiednia ilosc benzyny i paliwa) tym praca silnika bedzie wydajniejsza. Zimne powietrze zawiera znacznie wiecej skladnikow chemicznych(wodor, azot czy co tam jeszcze jest) na cm3 niz powietrze cieple, dzieki temu w komorze spalania zajmuje mniejsza powierzchnie i jest bardziej bogate.
Roznica pomiedzy cieplym, a zimnym powietrzem jest taki sa jak pomiedzy zwyklym paliwem 95, a np V-Power Racing.
Mowiac inaczej im wiecej trotylu tym wieksze bum!!!
Nie wiem czy czegos nie pomylilem, jak by co poprawcie mnie.
Roznica pomiedzy cieplym, a zimnym powietrzem jest taki sa jak pomiedzy zwyklym paliwem 95, a np V-Power Racing.
Mowiac inaczej im wiecej trotylu tym wieksze bum!!!
Nie wiem czy czegos nie pomylilem, jak by co poprawcie mnie.
JADĄ, JADĄ, JADĄ ŚWIRY JADĄ!!!
-
- Posty: 1810
- Rejestracja: 16 cze 2007, 17:38
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 19 mar 2007, 21:46
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
z fizyki wiadomo że ciała stałe gazy pod wpływem temperatury sę rozrzeeżają. im zimniej tym bardziej sie :skurcza":) w silnikach wolnossących jak i w doładowanych jest ustawiony optymalny skąłd powietzra i paliwa. by podana dawka paliwa sie spaliła musi mieć odpowiednia porcję powietrza. gdy to powietrze dostanie sie ciepłe(np nieszczelność w układzie dolotowym lub chociażby nie prawidłowo zamontowany stożęk) silnik dostaje tzwanego zamulenie. Im powietrze jest bardziej zimne tym ma mniejsza objętość czyli w jednym cyyklu ssania wypełnionym zimnym powietrzem będzie więcej cząsteczke tlenu tak bardzo potrzebnego dospalania zaś objetościowo porównująć ciepłego powietrza wejdzie tyle samo ale w ciepłym będzie znajdowao sie mniej cząsteczek tlenu. do dobrej pracy silnika potzreba zimnego powietrza oraz sama konstrukacja układu dolotowego musi byc odpowiednia.(mam tu na myśli międzyinnymi ludzi co zakładaja stożki zaraz za przepustnica itp)