Awaria dmuchawy i nawiewów
- zbycho45
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:37
- Imię: Zbyszek
- Auto: Opel Astra H Kombi
- Silnik: 1,9 DTL
- Lokalizacja: ko Koszalina
Awaria dmuchawy i nawiewów
Dzisiaj właśnie przydarzył mi się taki mały psikus ze strony mojej Asterki ( przy Walentynkach ). Wyjechał do domu i po przejechaniu ok 100 km było ok. Po powrocie do auta szyby były już zamarznięte to włączyłem nawiewy z odmrażaniem. No i zoonk. Zero nawiewów i zero regulacji pokrętłem od nawiewów. Wentylacja i nawiewy przestały działać. Ledwo dojechałem do domu. Wszystko zamarznięte i zaparowane.
Proszę o wskazówki i pomoc co mogło być przyczyną awarii dmuchawy.
Pozdrawiam.
Proszę o wskazówki i pomoc co mogło być przyczyną awarii dmuchawy.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 sty 2011, 18:45
- Imię: Irek
- Auto: Astra G kombi
- Silnik: X20DTL Automat
- Lokalizacja: Murowana Goślina
- zbycho45
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:37
- Imię: Zbyszek
- Auto: Opel Astra H Kombi
- Silnik: 1,9 DTL
- Lokalizacja: ko Koszalina
Bezpieczniki sprawdzone. Wszystkie są ok. Co do tego PWM-rezystora to gdzie on jest schowany w astrze H Kombi.
Doczytałem też jak żaden bieg dmuchawy nie działa to nie może być rezystor. Tylko tak to w takim razie co??????
Doczytałem też jak żaden bieg dmuchawy nie działa to nie może być rezystor. Tylko tak to w takim razie co??????
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 sty 2011, 18:45
- Imię: Irek
- Auto: Astra G kombi
- Silnik: X20DTL Automat
- Lokalizacja: Murowana Goślina
Z tego co kojarzę masz klimatronik a w nim nie ma rezystora.
Rezystor jest przy dmuchawie tupu 1-2-3-4 - manualny przełącznik (choć są wyjątki). Wtedy jeśli padnie to działa cały czas 4 gdyż prąd na tym stopniu idzie poza rezystorem. PWM to "taki rezystor elektroniczny" który dokładniej mówiąc jest układem ze stałym zasilaniem i masą, sterowaniem poprzez jeden cienki przewód z potencjometru lub panelu klimatronika itp oraz ma 2 przewody wyjściowe na których pojawia się odpowiednie zasilanie na dmuchawę (zależne od tego jak wysoki sygnał pojawi się na cienkim kablu) Jeśli to urządzonko padnie lub nie będzie nie będzie zasilania to nie będzie żadnego stopnia na wyjściu. To coś powinno znajdować się koło dmuchawy (zazwyczaj w miejscu gdzie auta bez klimatronika mają rezystor)
Rezystor jest przy dmuchawie tupu 1-2-3-4 - manualny przełącznik (choć są wyjątki). Wtedy jeśli padnie to działa cały czas 4 gdyż prąd na tym stopniu idzie poza rezystorem. PWM to "taki rezystor elektroniczny" który dokładniej mówiąc jest układem ze stałym zasilaniem i masą, sterowaniem poprzez jeden cienki przewód z potencjometru lub panelu klimatronika itp oraz ma 2 przewody wyjściowe na których pojawia się odpowiednie zasilanie na dmuchawę (zależne od tego jak wysoki sygnał pojawi się na cienkim kablu) Jeśli to urządzonko padnie lub nie będzie nie będzie zasilania to nie będzie żadnego stopnia na wyjściu. To coś powinno znajdować się koło dmuchawy (zazwyczaj w miejscu gdzie auta bez klimatronika mają rezystor)
- kierengo
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 sty 2011, 21:15
- Imię: Karol
- Auto: Astra H COSMO
- Silnik: 1,7 CDTI
- Lokalizacja: Katowice
miałem podobny problem. Jeśli bezpieczniki są ok i mimo to nie ma nawiewu bądź nawiew działa cały czas na największych obrotach to problemem jest "OPORNICA STEROWNIK DMUCHAWY" tego szukaj na allegro lub na szrocie. Koszt to od 75 do 160 zł (regenerowany).
Żeby go wymontować musisz wyjąć cały schowek przed nogami pasażera (4 śruby tzw TORX - coś jak gwiazdka-imbus) i po lewej stronie od wiatraka wpięte są przewody do gniazda (czarny, czerwony, a za nimi 4 kabelki:czarny, czarwony, zielono-niebieski i jakiś jeszcze ale nie pamiętam koloru) Jak wyjmiesz te przewody wraz z wtyczką, to owo gniazdo jest górną pokrywą OPORNICY. Potem trzeba włożyć tam rękę, Poluzować zatrzaski i wyjąć OPORNICĘ (jest na 2 zatrzaskach). Z tym niestety trzeba się trochę napocić.
Chcesz zdjęcia pisz na adres kar.r@o2.pl
W wolnej chwili obiecuję zrobić zdjęcia normalnym aparatem i dodam tu temat jak wymienić to ustrojstwo krok po kroku bo właśnie jestem na etapie oczekiwania na przesyłkę z allegro
PS. Mam klimatronic w Astrze H (3) 2006r, 1,7 CDTI a wymontowana OPORNICA wygląda jak jeż
przykładowa aukcja z allegro: [External Link Removed for Guests]
Żeby go wymontować musisz wyjąć cały schowek przed nogami pasażera (4 śruby tzw TORX - coś jak gwiazdka-imbus) i po lewej stronie od wiatraka wpięte są przewody do gniazda (czarny, czerwony, a za nimi 4 kabelki:czarny, czarwony, zielono-niebieski i jakiś jeszcze ale nie pamiętam koloru) Jak wyjmiesz te przewody wraz z wtyczką, to owo gniazdo jest górną pokrywą OPORNICY. Potem trzeba włożyć tam rękę, Poluzować zatrzaski i wyjąć OPORNICĘ (jest na 2 zatrzaskach). Z tym niestety trzeba się trochę napocić.
Chcesz zdjęcia pisz na adres kar.r@o2.pl
W wolnej chwili obiecuję zrobić zdjęcia normalnym aparatem i dodam tu temat jak wymienić to ustrojstwo krok po kroku bo właśnie jestem na etapie oczekiwania na przesyłkę z allegro
PS. Mam klimatronic w Astrze H (3) 2006r, 1,7 CDTI a wymontowana OPORNICA wygląda jak jeż
przykładowa aukcja z allegro: [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 15 sty 2008, 18:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: madrid
- Kontakt:
witam was ! jak chcecie to mam pewniaka z tymi rezystorami, polecam goscia. pozdrawiam
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 10 paź 2008, 15:32
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Witam, podłącze sie pod temat. Mam problem ze zmianą kierunków nawiewu. Tzn np chcac zmienic nawiew z "na szyby" np na tułów nie zmienia się siła nawiewu z nawiewów nad radiem... Rzadko uda się (kręcąc z 10min) żeby nawiew na tułów wiał z konretna siła taka jak powinien. W 9/10 przypadkow jego siła mimo zmian opcji, zostaje taka sama.. słaba. Co to może być?
Astra III 1.7 cdti 100KM 2007r.
- mk5
- Posty: 6258
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Odświezę temat.W AG podobnie pracował cały czas wentylator nawiewów.Po ruszeniu kablami nie działa wcale.Klima automatyczna.Jak sprawdzic panel klimy?W jakim zakresie napiecia pracuje wentylator?Czy przez wypiecie kostki od wentylatora mozna uszkodzic opornice?
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 25 lis 2014, 20:47
- Imię: Adams
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.6 XEP
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja mam taki problem że jak wyjdę z auta to nawiew działa i jak załączę bieg np 3 to później nie mogę go zmienić podejrzewam rezystor co o tym sądzicie? astra H klimatronik