Wymiana mieszka dzwigni zmiany biegów

Awatar użytkownika
dzanot

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 26 mar 2009, 19:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Imielin-Tychy
Kontakt:

Wymiana mieszka dzwigni zmiany biegów

#1

Nieprzeczytany post autor: dzanot »

Witam Panowie, czy ktoś wymieniał mieszek? Jest wiele porad jak zrobić, tylko nie do Astry H. Mieszek już kupiłem ale nie wiem jak sie za to zabrać, a jest uszkodzony.

Lolopolozo

Astro-maniak
Posty: 630
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:55
Auto: ASTRA H
Silnik: 1.7cdti
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Lolopolozo »

[External Link Removed for Guests]
nie po naszemu ale obrazki są :D

artur_jk

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 12 lis 2007, 17:53
Imię: Artur
Auto: Astra H
Silnik: 1.9 CDTi 150KM
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: artur_jk »

chciałem się właśnie za to zabrać, niestety pod linkiem nie ma już obrazków......może ktoś jest w stanie pomóc aby czegoś nie ułamać.
[External Link Removed for Guests]

Obrazek

Misiek38

Astro-maniak
Posty: 165
Rejestracja: 21 cze 2009, 21:09
Imię: J23
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP+Gaz
Lokalizacja: Wawa/Lublin
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Misiek38 »

Ja ostatnio zmieniałem mieszek. Niestety operacja jest dość uciążliwa. Najpierw trzeba wyjąć ramkę z mieszkiem, po prostu lekko odgiąć z tyłu lub przodu i pociągnąć do góry. Teraz trzeba wyjąć całą dźwignię zmian biegów, na dole w żółtym plastiku jest czarny plastik, żółty plastik ma zatrzaski trzeba je odgiąć i pociągnąć całą dźwignię do góry. Teraz samo zdjęcie mieszka zajmuje sporo czasu jest on wciśnięty między gałkę a biały plastik trzeba ten biały plastik zdjąć z zatrzasków - ja najpierw na siłę wyrwałem stary mieszek łatwiej było działać z białym plastikiem. I teraz jest problem bo gałki zmiany biegów nie zdejmiesz bo jest zalana, kulek które są na dźwigni zmiany biegów niestety nie mogłem ściągnąć więc trzeba było nowy mieszek niestety rozpruć naciągnąć i zszyć już na drążku. Potem to już łatwizna trzeba zatrzasnąć biały plastiki i zamontować dźwignię w samochodzie. Ach proponuję ten żółty plastik w którym jest osadzona dźwignia odkręcić i złożyć całość na zewnątrz samochodu - ja tego nie zrobiłem i przy wkładaniu uszkodziłem czarny plastik.

artur_jk

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 12 lis 2007, 17:53
Imię: Artur
Auto: Astra H
Silnik: 1.9 CDTi 150KM
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: artur_jk »

Więc tak...zabrałem się dzisiaj za demontaż.Niestety nie udało mi się ściągnąć dźwigni.Znajomy twierdził ,że jest to mozliwe po odczepieniu mechanizmu wstecznego.Niestety zaliczyłem zonka....bojąc sięaby nie urwać czegoś zdecydowałem się na rozcięcie jednego szwu.Dołączam zdjęcia demontażu na tyle ile mi się udało.Może komuś się przyda i uda mu się ściągnąć gałkę.

[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Obrazek

Misiek38

Astro-maniak
Posty: 165
Rejestracja: 21 cze 2009, 21:09
Imię: J23
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP+Gaz
Lokalizacja: Wawa/Lublin
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Misiek38 »

Mój opis był do skrzyni 5 biegowej z silnikiem benzynowym, w twoim przypadku widzę że mechanizm wygląda zupełnie inaczej. A gałki nie zdejmiesz ona jest zalana na drążku. Trzeba niestety rozpruć nowy mieszek i założyć przez gałkę a potem zszyć.

Awatar użytkownika
KIT GTO

ex-Staff
Posty: 2287
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:01
Imię: astra
Silnik: DESTRUKCJA
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: KIT GTO »

Misiek38 pisze:Mój opis był do skrzyni 5 biegowej z silnikiem benzynowym, w twoim przypadku widzę że mechanizm wygląda zupełnie inaczej. A gałki nie zdejmiesz ona jest zalana na drążku.
siejesz bzdury :lol: , jesli masz AH to gałka jest zdejmowana, nie ważne czy on/bp 5/6, odpinasz wsteczny i ciągniesz po męsku z siłą do góry

Misiek38

Astro-maniak
Posty: 165
Rejestracja: 21 cze 2009, 21:09
Imię: J23
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP+Gaz
Lokalizacja: Wawa/Lublin
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Misiek38 »

KIT GTO pisze:
Misiek38 pisze:Mój opis był do skrzyni 5 biegowej z silnikiem benzynowym, w twoim przypadku widzę że mechanizm wygląda zupełnie inaczej. A gałki nie zdejmiesz ona jest zalana na drążku.
siejesz bzdury :lol: , jesli masz AH to gałka jest zdejmowana, nie ważne czy on/bp 5/6, odpinasz wsteczny i ciągniesz po męsku z siłą do góry

Owszem cały drążek wyciągniesz ale samej gałki - tej gumy z drążka nie zdejmiesz.

Awatar użytkownika
KIT GTO

ex-Staff
Posty: 2287
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:01
Imię: astra
Silnik: DESTRUKCJA
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: KIT GTO »

wiem co mówię i pisze że się da zdjąć gałkę, a tak zwany drut (pręt zostaje)i nie musowo go demontować jest on zakończony na końcu cos jak pilnik a gałka jest nakładana na niego na wcisk, jak bede robic taką operację następnym razem to nie omieszkam zapodać zdjęcia że ci pokazać

Misiek38

Astro-maniak
Posty: 165
Rejestracja: 21 cze 2009, 21:09
Imię: J23
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP+Gaz
Lokalizacja: Wawa/Lublin
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Misiek38 »

Kupiłem cały drążek mam go już w domu, jutro zobaczę jak z ta gałką, sokor mówisz że się da zdjąć gałkę.

ODPOWIEDZ