Opel Astra H - LPG-jakie silniki najbezpieczniej 'zagazować'

porady i pomoce
Awatar użytkownika
damian78

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 24 mar 2012, 20:28
Imię: Damian
Auto: Opel Astra 1
Silnik: 1.4
Województwo: dolnośląskie

Opel Astra H - LPG-jakie silniki najbezpieczniej 'zagazować'

#1

Nieprzeczytany post autor: damian78 »

Napiszcie po prostu, TAK lub NIE, który silnik najlepiej znosi LPG? Który ma "twarde", a który "miękkie" gniazda zaworowe?
A jak z CAN? Jakiej asterki h najlepiej szukać. Pozdrawiam


1,4 1364 cm³ 55 kW/75 KM Z14XEL -

1,4 1364 cm³ 66 kW/90 KM Z14XEP -

1,6 1598 cm³ 77 kW/105 KM Z16XEP -

1,6 1598 cm³ 85 kW/115 KM Z16XER -

1,8 1796 cm³ 92 KW 125 KM Z18XE -

1,8 1796 cm³ 103 kW 140 KM Z18XER -

1,6 T 1598 cm³ 132 kW 180 KM Z16LET -

2,0 T 1998 cm³ 125 kW 170 KM Z20LEL -

2,0 T 1998 cm³ 147 kW 200 KM Z20LER -

2,0 T 1998 cm³ 177 kW 240 KM Z20LEH -

Dziękuję serdecznie.

mikH

Astro-maniak
Posty: 264
Rejestracja: 05 cze 2011, 9:39
Imię: michal
Auto: astra H
Silnik: z18xe
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Lodz-Pabianice

#2

Nieprzeczytany post autor: mikH »

Wypadałoby sie przywidac i uzyc szukajki. Takich tematów jest sporo.
z14xep, z18xe jesli chodzi o silniki bez turbo.

Awatar użytkownika
damian78

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 24 mar 2012, 20:28
Imię: Damian
Auto: Opel Astra 1
Silnik: 1.4
Województwo: dolnośląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: damian78 »

mikH pisze:Wypadałoby sie przywidac i uzyc szukajki. Takich tematów jest sporo.
z14xep, z18xe jesli chodzi o silniki bez turbo.
Przepraszam, że się nie przywitałem :) Czyli szukać astry 1.4 lub 1.8. Dziękuję za info. Wcześniej słyszałem, że te 1.6 lepiej nie gazować. Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam

mikH

Astro-maniak
Posty: 264
Rejestracja: 05 cze 2011, 9:39
Imię: michal
Auto: astra H
Silnik: z18xe
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Lodz-Pabianice

#4

Nieprzeczytany post autor: mikH »

Teraz pozostaje tylko szukać nie zajechany i zadbany egzmeplarz. Prace silnika 1.4 lepiej sprawdzić na rozgrzanym łańcuchu.
1.8 jest dynamiczny, przy lekkiej nodze i korzystaniu z komputera bc potrafi sie odwdzięczyć spalaniem, nie ma egr-a i ma tani wskład termostatu. Wg mnie samochody na paskach ciszej chodza.
Pozdro michal

Awatar użytkownika
damian78

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 24 mar 2012, 20:28
Imię: Damian
Auto: Opel Astra 1
Silnik: 1.4
Województwo: dolnośląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: damian78 »

Z18XER - a ten silnik 1.8 140 KM można bezp. zagazować? Bo 1.8 125 można? są jakieś istotne różnie między tymi silnikami?

Awatar użytkownika
flooder

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 26 mar 2011, 1:49
Imię: Mariusz
Auto: Astra H 1.4
Województwo: śląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: flooder »

Witam Was,

pozwolicie, że podczepię się pod wątek kolegi.

Który z poniższych silników polecilibyście pod gaz ?

1,4 l 1364 cm³ R4 55 kW/75 PS (Z14XEL)
1,4 l 1364 cm³ R4 66 kW/90 PS (Z14XEP)
1,8 l 1796 cm³ R4 92 KW( 125 PS) (Z18XE)
1,8 l 1796 cm³ R4 103 kW (140 PS) (Z18XER)

Obecnie jeżdżę Astrą G i denerwuje mnie łykanie oleju. Dlatego teraz chciałbym zakupić coś, z czym będzie mniej problemów.

Pozdrawiam.

misiek775

Astro-maniak
Posty: 235
Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
Imię: Michal
Auto: Opel Astra F
Silnik: x16szr + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: misiek775 »

Generalnie 16szr maja tendencje do niebrania oleju toteż lepszego nie kupisz jelsi chodzi o to kryterium. No chyba że masz zarżnięty silnik
LPG CHARGED

LUKE85

Astro-maniak
Posty: 151
Rejestracja: 13 sty 2011, 18:33
Imię: Łukasz
Auto: Astra Classic II
Silnik: Z14XEP
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin

#8

Nieprzeczytany post autor: LUKE85 »

Nie chciałem już zakładać nowego tematu więc pozwoliłem sobie zadać pytanie
w tym miejscu.
A mianowicie chciałem się dowiedzieć od osób jeżdżących
zagazowaną Astra H jak sprawuje się na gazie silnik Z16XER (115 KM)?
Wiem , że jest to silnik wprowadzony do produkcji w 2007 roku i jest bez systemu
twinport. I jak wypada on w porównaniu z innymi wersjami silnika 1.6
tzn. z Z16XEP oraz Z16XE1 (oba maja po 105 KM) jeśli chodzi o pracę
i ogólnie eksploatację na LPG?
Pytam, bo byłem dwa dni temu ze swoją F-ką na przeglądzie instalacji LPG
i w luźnej rozmowie z szefem firmy popytałem o silniki w Astrach H
bez hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych.
Ciekawiło mnie jak wygląda problem ustawiania szklankowych popychaczy.
Jego odpowiedź była taka, że nie ma z tymi silnikami problemu.
Zawory sprawdzane są przy okazji okresowych przeglądów instalacji
i na bieżąco regulowane w miarę potrzeb.
Firma ta jest długoletnim graczem na polu LPG w moim mieście
więc mam do nich zaufanie.
No ale jestem też ciekaw jak pracę tych trzech silników na LPG oceniają
właściciele.
Z góry dzięki za info.

antii7

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 07 cze 2011, 12:48
Imię: Andrzej
Województwo: podkarpackie

#9

Nieprzeczytany post autor: antii7 »

LUKE85 pisze: Ciekawiło mnie jak wygląda problem ustawiania szklankowych popychaczy.
Jego odpowiedź była taka, że nie ma z tymi silnikami problemu.
Zawory sprawdzane są przy okazji okresowych przeglądów instalacji
i na bieżąco regulowane w miarę potrzeb.
Firma ta jest długoletnim graczem na polu LPG w moim mieście
więc mam do nich zaufanie.
No ale jestem też ciekaw jak pracę tych trzech silników na LPG oceniają
właściciele.
Ja nie mam astry z tym silnikiem, ale chce kupić astra III pod LPG. W dwóch zakładach pytałem się właśnie o silnik 1.6 to w obu powiedziano mi, że te 1.6 mają słabe głowice i wypalają się gniazda zaworowe. Ale oni powiedzieli ogólnie o 1.6 bez rozróżnienia XEP/XER, miasto Rzeszów. Ja zacząłem szukać 1.4, ten podobno jest bardzo dobry do gazu.

mikH

Astro-maniak
Posty: 264
Rejestracja: 05 cze 2011, 9:39
Imię: michal
Auto: astra H
Silnik: z18xe
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Lodz-Pabianice

#10

Nieprzeczytany post autor: mikH »

Tych silników lepiej nie gazować :D
Obrazek

ODPOWIEDZ