Silnik A14NEL (120KM) a A14NET (140KM)
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 mar 2012, 14:06
- Imię: Wojtek
- Auto: astra IV
- Silnik: 1.4T
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Silnik A14NEL (120KM) a A14NET (140KM)
Witam
Zamówiłem i kupiłem moją astre z silnikiem 120KM - czyli wg specyfikacji i instrukcji powinien być to silnik A14NEL. Zauważyłem niedawno że w papierach homologacji mam : moc silnika 88KW (czyli 120KM) , oznaczenie silnika A14NET (czyli ten 140KM !!). Poszedłem do samochodu i na silniku widzę też oznaczenie A14NET . I już teraz zgłupiałem jaki mam silnik czy 120KM czy 140KM ?
Czy ktoś miał też taki dylemat ? Pytam dlatego , bo czytając wątek tuningu silnika 1.4T (system EDS) , nie wiedziałbym jaki zamówić ten EDS : czy do silnika 120KM czy do 140KM.
Proszę o Wasze spostrzeżenia i uwagi.
dzieki
Zamówiłem i kupiłem moją astre z silnikiem 120KM - czyli wg specyfikacji i instrukcji powinien być to silnik A14NEL. Zauważyłem niedawno że w papierach homologacji mam : moc silnika 88KW (czyli 120KM) , oznaczenie silnika A14NET (czyli ten 140KM !!). Poszedłem do samochodu i na silniku widzę też oznaczenie A14NET . I już teraz zgłupiałem jaki mam silnik czy 120KM czy 140KM ?
Czy ktoś miał też taki dylemat ? Pytam dlatego , bo czytając wątek tuningu silnika 1.4T (system EDS) , nie wiedziałbym jaki zamówić ten EDS : czy do silnika 120KM czy do 140KM.
Proszę o Wasze spostrzeżenia i uwagi.
dzieki
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 06 lis 2012, 9:47
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: 1.8XER
- Województwo: małopolskie
Skoro w papierach jest 120 to jest 120 km. A jako ciekawostkę na stronie EDS, traktują to jako jeden silnik :
ORIGINAL 120PS/140PS
PHASE-1 160PS / 250NM
PHASE-1 165PS / 265NM
Z tego co wnioskuje to jest to jeden i ten sam silnik tylko zmieniony programem na 120km.
ORIGINAL 120PS/140PS
PHASE-1 160PS / 250NM
PHASE-1 165PS / 265NM
Z tego co wnioskuje to jest to jeden i ten sam silnik tylko zmieniony programem na 120km.
- screw
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 kwie 2012, 21:42
- Imię: Piotr
- Auto: astra 4 ST
- Silnik: 1.4 T EDS
- Województwo: wielkopolskie
dokładnie tak właśnie jest, to ten sam silnik! po wgraniu EDS'a spokojnie można dołożyć sobie "TURBO" na klapę i wtedy już naprawdę nie będzie różnicy
- wesoł
- Posty: 4904
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
ograniczneiem dla silnika po programie jest wydajnosc suszarki oraz ukladu wtryskowego no i granica bezpieczenstwa czyli miedzy innymi EGT.
Roznice w mocach blizniczych silnikow swiadcza dosc czesto o jakis malych rożnicach w budowie auta- wielkosci IC suszarką itp ale nie zawsze. Generalnie na to nigdy nikt nie odpowie czy sa to te same silniki tak do konca bo nawet serwisy tego nie wiedza bo w to nie wnikaja. Zamawia sie czesci pod dany silnik lub nr vin i tyle.
Roznice w mocach blizniczych silnikow swiadcza dosc czesto o jakis malych rożnicach w budowie auta- wielkosci IC suszarką itp ale nie zawsze. Generalnie na to nigdy nikt nie odpowie czy sa to te same silniki tak do konca bo nawet serwisy tego nie wiedza bo w to nie wnikaja. Zamawia sie czesci pod dany silnik lub nr vin i tyle.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 1996
- Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Warszawa
Nie pierwszy raz Opel robi taki myk. Chodzi o to by mieć wiecej w ofercie i różnicować przez to ceny.wsosniak pisze: Czy ktoś miał też taki dylemat ? Pytam dlatego , bo czytając wątek tuningu silnika 1.4T (system EDS) , nie wiedziałbym jaki zamówić ten EDS : czy do silnika 120KM czy do 140KM.
Proszę o Wasze spostrzeżenia i uwagi.
dzieki
Masz silnik 120KM a poza dokumentami odczytasz to dopiero po odkodowaniu VIN a dokładnie w kodach POC.
Silnik 120 i 140 KM ma te same numery katalogowe turbo, wtrysków, intercoolera, tłoków . Innych elementów nie sprawdzałem ale pewnie też sa takie same. Moc Z14NEL ograniczono za pomocą softu silnika. Tak jest najtaniej dla producenta. Dlatego EDS podaje taką samą moc po chipie dla Z14NEl i NET bo to takie same pod względem mechanicznym silniki.
pzdr
zbigor
zbigor
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 05 lut 2013, 17:42
- Imię: Franciszek
- Auto: Astra J ST Cosmo
- Silnik: a14net
- Województwo: mazowieckie
To ten sam silnik. Jak dla mnie opcja Z14NEL/120KM jest bez sensu bo tracimy nie dość że 20KM to jeszcze skrzynię 6M:(
PZDR.
PZDR.
- screw
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 kwie 2012, 21:42
- Imię: Piotr
- Auto: astra 4 ST
- Silnik: 1.4 T EDS
- Województwo: wielkopolskie
Co masz na myśli ?ozzz pisze:...to jeszcze skrzynię 6M:(
PZDR.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 05 lut 2013, 17:42
- Imię: Franciszek
- Auto: Astra J ST Cosmo
- Silnik: a14net
- Województwo: mazowieckie
To, że nie widziałem jeszcze Z14NEL z 6 biegowym manualem.screw pisze:Co masz na myśli ?ozzz pisze:...to jeszcze skrzynię 6M:(
PZDR.
- screw
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 kwie 2012, 21:42
- Imię: Piotr
- Auto: astra 4 ST
- Silnik: 1.4 T EDS
- Województwo: wielkopolskie
rany boskie skrzynię mi podmienili ???!!!
ps. moim zdaniem warto, rożnica pomiędzy tymi wersjami silnika to jedynie moc 120-140 KM, no i oczywiście cena +2000 zł
za te $ jeśli tylko chcesz masz od EDS 165 KM, a tu różnica wrażeń jest zdecydowanie fajniesza...
ps. moim zdaniem warto, rożnica pomiędzy tymi wersjami silnika to jedynie moc 120-140 KM, no i oczywiście cena +2000 zł
za te $ jeśli tylko chcesz masz od EDS 165 KM, a tu różnica wrażeń jest zdecydowanie fajniesza...
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 05 lut 2013, 17:42
- Imię: Franciszek
- Auto: Astra J ST Cosmo
- Silnik: a14net
- Województwo: mazowieckie
Ciekawe od kiedy tak jest, jeszcze parę mies. temu M6 była od 140KM w górę (tak twierdził przedstawiciel Opla, w używanych też NIGDZIE nie widziałem NEL z szóstym biegiem)