Jakie obroty aby silnik był zdrowy i mało palił?

marek-gdy Nie określono
Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 24 mar 2013, 18:37
Imię: Marek
Auto: astra h
Silnik: 1.7 diesiel
Województwo: pomorskie

Jakie obroty aby silnik był zdrowy i mało palił?

Nieprzeczytany post #1 autor: marek-gdy » 21 kwie 2013, 22:15

Witam

Moja przygoda z dieslem trwa raptem kilka tygodni i już nasuwają mi się pierwsze pytanie odnośnie pracy silnika.

Wcześniej przez kilka lat miałem Astre G 1,6 w benzynie i tam ciężko było mi zrozumieć co to dokładnie eco jazda.Zmieniałem biegi, średnio mając na obrotomierzu ok 2,2,5 tys obrotów,poniżej tych obrotów auto się dusiło.Zero dynamiki i spalanie ok 8 litrów.Teraz mając astre h w dieslu 1,7,zdaje sobie sprawe,że mając nawet ok 1,5tyś obrótów mam już jakąś nie dużą dynamike by dojechać troszke szybciej do świateł itp(nie mówie o wyprzedzaniu,bo to inna bajka).Można tutaj myśleć już o jakimś eco :D Mam teraz pytanie,czy taka jazda mocno "zamula" silnik? Czy jeżdząc z prędkością ok 70-80 km/h na 5 biegu silnik dostaję w kość? Szczerze mówiąc,taka jazda ze spalaniem chwilowym ok 4,4,5 litra coraz bardziej mi się podoba :D Wiem,że takie silniki z taką lub podobną jazdą trzeba by było przypalać żeby nie traciły mocy,albo np oleju.Jak turbina może się czuć po takim stylu jazdy? Moja akurat była wymieniana ok 30 tysiecy km temu,więc jeszcze posłuży ;) Jaką jazde preferujecie? Czy taka ekonomiczna jazda jest opłacalna na dłuższą mete?

 



wilu136 Nie określono
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 24 paź 2011, 21:26
Imię: Tomek
Auto: Astra H 1.7 cdti , Astra G 1.4 xep
Silnik: 1.7 dth
Województwo: małopolskie

Re: Jakie obroty aby silnik był zdrowy i mało palił?

Nieprzeczytany post #2 autor: wilu136 » 21 kwie 2013, 22:41

Sprawdz ile pali chwilowo Twoje auto na 4biegu majac 1500-1700 obr/min a później zobacz ile przy 2000obr na 4 biegu
Zobaczysz, że jeżeli suszarka będzie dmuchać konkretniej przy 2000obr.min to spalanie będzie niższe.
Jazda na zbyt niskich obrotach zamula silnik, zamula turbine i niszczy zdecydowaneie szybciej dwumas. Kierownice turbiny szybciej się zapiekaja i wymagaja conajmniej czyszczenia.
Taki diesel musi czuć że żyje....

U mnie auto na 4 biegu przy 100km/h pali mniej niż na 5biegu przy 100km/h
Po mieście staram sie jeździć tak, żeby przy 70 zapiąć 4 bieg , włączyć tempomat i napawać się widokiem spalania chwilowego na prostym odcinku drogi 2.1-2.3 l/100km :D
Generalnie piątke zapinam przy 100km/h , na autostradzie jazda 140km/h i tempomat ( chwilowe 4.4l/100)
U mnie jest mod na 135KM i 300Nm, spalanie realnie spadło o 0.5l/100km , a przyjemność z jazdy jak na 3 biegu przyspiesza - bezcenna.

los_dawidos Nie określono
Astro-maniak
Posty: 187
Rejestracja: 03 lip 2012, 0:19
Imię: Dawid
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI
Województwo: dolnośląskie

Re: Jakie obroty aby silnik był zdrowy i mało palił?

Nieprzeczytany post #3 autor: los_dawidos » 25 kwie 2013, 14:26

Ja 4. bieg wrzucam koło 60 km/h, 5. bieg przy 100 km/h. Taka charakterystyka silnika. Często jeżdżę też Fordem z 2.0 TDCi 136KM (skrzynia 6-cio biegowa), 5. bieg przy 70 km/h i już auto fajnie jedzie.

Co do tego spalania - na autostradzie przy 120-130 km/h na 5. biegu mam spalanie chwilowe 5-6 l/100 km. Z jednej strony niby nie aż tak dużo, ale wiele osób mających taką Astrę ma spalanie 5 l/100km przy wyższych prędkościach jak 140 km/h. Trochę powiem szczerze martwi mnie to u mnie.

tadekfo Nie określono
Astro-maniak
Posty: 439
Rejestracja: 28 wrz 2008, 16:36
Imię: Tadeusz
Auto: Astra H Kombi
Silnik: Z1,9DTL 74kW
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: Jakie obroty aby silnik był zdrowy i mało palił?

Nieprzeczytany post #4 autor: tadekfo » 25 kwie 2013, 15:57

los_dawidos pisze:Ja 4. bieg wrzucam koło 60 km/h, 5. bieg przy 100 km/h. Taka charakterystyka silnika. Często jeżdżę też Fordem z 2.0 TDCi 136KM (skrzynia 6-cio biegowa), 5. bieg przy 70 km/h i już auto fajnie jedzie.

Co do tego spalania - na autostradzie przy 120-130 km/h na 5. biegu mam spalanie chwilowe 5-6 l/100 km. Z jednej strony niby nie aż tak dużo, ale wiele osób mających taką Astrę ma spalanie 5 l/100km przy wyższych prędkościach jak 140 km/h. Trochę powiem szczerze martwi mnie to u mnie.

Niech Cię to nie martwi. Jak słyszę, że auto pali przy prędkości 140km/g 5 litrów to myślę, ze gościom kuśka nie staje. :lol:

waldzior Nie określono
Astro-maniak
Posty: 397
Rejestracja: 22 lut 2009, 22:23
Imię: Waldemar
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 DTH
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jakie obroty aby silnik był zdrowy i mało palił?

Nieprzeczytany post #5 autor: waldzior » 25 kwie 2013, 19:54

Ja u siebie piątkę wrzucam jak mogę utrzymać min 2500 obr/min , czyli w mieście nigdy , klekotem jeździsz w zakresie jego momentu , a nawet deko wyżej , pamiętaj że nowe klekoty lubią się kręcić , jazda dynamiczna do 3500 obr i zmiana biegu , ja czasami wkładam znacznie wyżej .

tadekfo Nie określono
Astro-maniak
Posty: 439
Rejestracja: 28 wrz 2008, 16:36
Imię: Tadeusz
Auto: Astra H Kombi
Silnik: Z1,9DTL 74kW
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: Jakie obroty aby silnik był zdrowy i mało palił?

Nieprzeczytany post #6 autor: tadekfo » 25 kwie 2013, 21:26

waldzior pisze:Ja u siebie piątkę wrzucam jak mogę utrzymać min 2500 obr/min , czyli w mieście nigdy , klekotem jeździsz w zakresie jego momentu , a nawet deko wyżej , pamiętaj że nowe klekoty lubią się kręcić , jazda dynamiczna do 3500 obr i zmiana biegu , ja czasami wkładam znacznie wyżej .

Jeżdżąc twoim sposobem to bym zapinał tylko do trójki, skrzynia 6 biegowa. :lol: Każdy powinien wiedzieć jak mu motor pracuje, to się po prostu czuje, a podawanie obrotów silnika trochę jest problematyczne. ;)

waldzior Nie określono
Astro-maniak
Posty: 397
Rejestracja: 22 lut 2009, 22:23
Imię: Waldemar
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 DTH
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jakie obroty aby silnik był zdrowy i mało palił?

Nieprzeczytany post #7 autor: waldzior » 25 kwie 2013, 21:36

Mam u siebie skrzynię pięciobiegową F23 i dotyczy to silnika 1.7 DTH spiętego z tą skrzynią , co innego jest u ciebie skrzynia f32 :cry: i inna motorownia .

 



michal_33217 Nie określono
Astro-maniak
Posty: 116
Rejestracja: 30 lis 2011, 12:13
Imię: Michal
Auto: Opel Astra H *COSMO* XII 2005
Silnik: 1.9 CDTI 150KM
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom / Mazowsze

Re: Jakie obroty aby silnik był zdrowy i mało palił?

Nieprzeczytany post #8 autor: michal_33217 » 26 kwie 2013, 10:42

No faktycznie w f32 troszkę to jest inaczej, jak tak czytam, że 5 przy 70km/h to chyba bym stał w miejscu, turbo nieźle musi dostawać, 4 bieg od 70km/h i tak się ciągnie do 100 może i wyżej.. No ale silnik też robi swoje, że większy, skrzynia 6-biegowa ;) tadekfo realia jazdy w mieście takie są, że 3-4 bieg to najwyższe co można w takim silniku dać :D Ktoś kiedyś napisał, że jadąc autostradą 6 bieg dopiero przy 170-180km/h jeżeli chcemy przycisnąć i to jest prawdą, bo inaczej by tego biegu mogło nie być, jeszcze teraz gdzie w krzaczkach się kryją z radarkami :D ;) Ale ekonomiczna jazda i tak zostanie na 4 biegu jeśli chodzi o te Dieselki w oplach, silnik ładnie i cicho pracuje, a i przyśpieszenie ma niezłe, nieraz jak tak sobie jadę chcę kogoś wyprzedzić to czuję się jak w automacie, że takie długie przełożenie jest ;)

Michaśko Nie określono
Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 24 kwie 2013, 18:12
Imię: Michał
Auto: Opel Astra J GTC
Silnik: A14NET S/S
Województwo: śląskie

Re: Jakie obroty aby silnik był zdrowy i mało palił?

Nieprzeczytany post #9 autor: Michaśko » 26 kwie 2013, 19:55

marek-gdy pisze:Witam

Moja przygoda z dieslem trwa raptem kilka tygodni i już nasuwają mi się pierwsze pytanie odnośnie pracy silnika.

Wcześniej przez kilka lat miałem Astre G 1,6 w benzynie i tam ciężko było mi zrozumieć co to dokładnie eco jazda.Zmieniałem biegi, średnio mając na obrotomierzu ok 2,2,5 tys obrotów,poniżej tych obrotów auto się dusiło.Zero dynamiki i spalanie ok 8 litrów.Teraz mając astre h w dieslu 1,7,zdaje sobie sprawe,że mając nawet ok 1,5tyś obrótów mam już jakąś nie dużą dynamike by dojechać troszke szybciej do świateł itp(nie mówie o wyprzedzaniu,bo to inna bajka).Można tutaj myśleć już o jakimś eco :D Mam teraz pytanie,czy taka jazda mocno "zamula" silnik? Czy jeżdząc z prędkością ok 70-80 km/h na 5 biegu silnik dostaję w kość? Szczerze mówiąc,taka jazda ze spalaniem chwilowym ok 4,4,5 litra coraz bardziej mi się podoba :D Wiem,że takie silniki z taką lub podobną jazdą trzeba by było przypalać żeby nie traciły mocy,albo np oleju.Jak turbina może się czuć po takim stylu jazdy? Moja akurat była wymieniana ok 30 tysiecy km temu,więc jeszcze posłuży ;) Jaką jazde preferujecie? Czy taka ekonomiczna jazda jest opłacalna na dłuższą mete?


A tempomat masz?

sokoleokoo2 Nie określono
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 13 sie 2009, 10:11
Lokalizacja: krakow
Kontaktowanie:

Re: Jakie obroty aby silnik był zdrowy i mało palił?

Nieprzeczytany post #10 autor: sokoleokoo2 » 27 kwie 2013, 11:31

Przecież to nowoczesny diesel, biegi powinno się zmieniać w okolicy minimum 2.3-2.5k a najzdrowiej w zakresie 2.5-3.0 i wyżej. Im wyższe obroty tym więcej powietrza z turbawki i lepsze spalanie ON.

Kręcenie jest zalecane, jest dużo osób co zmienia biegi poniżej 2k i słyszy się że turbo padło,dwómasa klękła,nie ma mocy itd...

Jak przyciśnie to: spali mniej, pozbędziesz się nagaru, turbawka posłuży dłużej, dwumasa dożyje 200-300kkm i przede wszystkim będziesz miał frajdę ;)


Wróć do „[H] silnik diesel”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość