Strzaly gazu w dolocie Astra F 1.6 16v

porady i pomoce
Awatar użytkownika
MisieqPsycho

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 27 mar 2012, 17:03
Imię: Michał
Auto: Opel astra F
Silnik: 1.6 16v
Województwo: dolnośląskie

Strzaly gazu w dolocie Astra F 1.6 16v

#1

Nieprzeczytany post autor: MisieqPsycho »

Witam. Mam problem z gazem a mianowicie ze strzalami gazu w dolocie. Silnik 1.6 16v (po remoncie [pierscienie, zawory, uszczelniacze, prowadnice, uszelka pod glowica]), przewody i swiece wymienione na nowe. Bylem u kilku gazownikow i zaden mi nie potrafi powiedziec co jest nie tak. Robili regulacje i dalej to samo. Juz 2 razy mialem regenerowana przepustnice i klejony dolot, wiec juz po prostu boje sie jezdzic na tym gazie, bo nie ma reguly kiedy sobie 'strzeli'. Instalacja drugiej generacji. Przed remontem silnika bylo to samo, ale sie tym nie przejmowalem, bo mialem podziurawiony caly dolot i 'wybuch' mial sie gdzie rozejsc. Po remoncie i wymianie dolotu po prostu cala energia walila w przepustnice i przy okazji rozwalalo tez dolot. Nie mam juz do tego sily i pieniedzy zeby co chwile u kogos innego placic 50zl za 'diagnoze' ktora nic nie pomaga.
Moze ma ktos jakies sugestie? Bo ceny benzyny mnie wyplukuja doszczetnie.

Pozdrawiam i licze na pomoc.

ps. widzialem podobny temat, ale nie bylo tam nic co by moglo mi pomoc.

simon23

Astro-maniak
Posty: 1238
Rejestracja: 11 maja 2009, 18:12
Imię: Przemek
Auto: była Asia f-ka jest Volvo v40
Silnik: C16SE +LPG 1.8+lpg
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódzkie/wlkp
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: simon23 »

Odpowiedź jest jedna do 16 V, a właściwie do każdego wielopunktu to sekwencja powinna być.A jak chcesz 2 gen to wstaw klapkę antywybuchową w dolot ;)

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6258
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

simon 23 silnik X16XEL swietnie znosi lpg 2 gen i jezeli nastepuja wybuchy cos jest nie tak.Jezdziłem czesto kolegi oplem z tym silnikiem i nie było ani jednego wybuchu.Moze jakas nieszczelnosc w dolocie a stan reduktora jaki?

Awatar użytkownika
MisieqPsycho

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 27 mar 2012, 17:03
Imię: Michał
Auto: Opel astra F
Silnik: 1.6 16v
Województwo: dolnośląskie

#4

Nieprzeczytany post autor: MisieqPsycho »

mialem klapke i dzieki niej rozsadzilo mi caly dolot a za drugim strzalem puszke filtra powietrza bo energia nie miala gdzie sie rozejsc.
Stan reduktora nie wiem jaki jest, a dolot jest szczelny.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6258
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Nie rozumiem simon23 ma racje po to jest klapka by podczas wybuchu lpg ta klapka poszło.Jezeli wysadziło dolot to napewno nie była przyczyna klapka antywybuchowa a nadmierna ilosc lpg z którym klapka sobie poradziła.
Wybuchy wystepuja czesciej na zimnym czy na ciepłym silniku?

simon23

Astro-maniak
Posty: 1238
Rejestracja: 11 maja 2009, 18:12
Imię: Przemek
Auto: była Asia f-ka jest Volvo v40
Silnik: C16SE +LPG 1.8+lpg
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódzkie/wlkp
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: simon23 »

Lub klapka zamontowana w zlym miejscu ;-)

zbigor

Astro-maniak
Posty: 1996
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Warszawa

#7

Nieprzeczytany post autor: zbigor »

MisieqPsycho pisze:Bylem u kilku gazownikow i zaden mi nie potrafi powiedziec co jest nie tak. Robili regulacje i dalej to samo
Robili kalibrację na postoju czy któryś ruszył 4litery i popatrzył jak sie zachowuje lambda w czasie jazdy. To 2 różne historie. Na postoju wystarczy pare ruchów śrubke na reduktorze, kilka kliknięć w programie do obsługi i wygląda wszystko OK. Ale w czasie jazdy już będzie inaczej. Mam x16xel II z instalką generacji Al-700 i miewałem też strzały. Klapke możesz sobie spokojnie wyrzucić NIczego nie ochroni.
MisieqPsycho pisze:Nie mam juz do tego sily i pieniedzy zeby co chwile u kogos innego placic 50zl za 'diagnoze' ktora nic nie pomaga.
Załóż instalkę na wtrysku i po problemie. ;) A na poważnie to szukaj nieszczelnosci w dolocie. Na postoju krokowiec to opanuje ale jak w czasei jazdy dasz mocniej w palnik to zrobi sie za ubogo i masz strzał w dolot. Załóż sobie coś takiego [External Link Removed for Guests] bedzxiesz wiedział czy w czasie jazdy jest ubogo. Ja sobie tak ustawiłem instalkę że na postoju jest troche za bogato ale w czasie jazdy kontrolka lambdy miga czyli jest OK. Pewnie dzięki temu nie strzela ale zmieniłem też technikę jazdy. Nie naciskam gwałtownie pedału gazu tylko robię płynne ruchy. Chyba ze 3 lata już nie strzeliło nic w dolot a instalka ma już ponad 10 lat.
pzdr
zbigor

Awatar użytkownika
MisieqPsycho

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 27 mar 2012, 17:03
Imię: Michał
Auto: Opel astra F
Silnik: 1.6 16v
Województwo: dolnośląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: MisieqPsycho »

mk5 pisze:Wybuchy wystepuja czesciej na zimnym czy na ciepłym silniku?
Nie ma reguly czy zimny czy cieply. Najczesciej zdarzalo sie to przy ruszaniu ze swiatel. Ja mu w gaz a on mi strzal.
zbigor pisze:Robili kalibrację na postoju czy któryś ruszył 4litery i popatrzył jak sie zachowuje lambda w czasie jazdy.
Cos poustawial, pokrecil, poklikal, analize spalin zrobil, pojechal sie przejechac i powiedzial ze nic mu nie strzela. Wyjechalem od nich, przejechalem moze z kilometr i znowu strzal, ale nie mialem juz cierpliwosci wracac do nich jeszcze raz.

I jeszcze pytanie o ten tester o ktorym mowisz. On bedzie pasowal do mojej lambdy?

zbigor

Astro-maniak
Posty: 1996
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Warszawa

#9

Nieprzeczytany post autor: zbigor »

MisieqPsycho pisze:On bedzie pasowal do mojej lambdy?
tak. bedzie pasowal
pzdr
zbigor

Awatar użytkownika
molo

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 23 sty 2012, 22:08
Imię: Łukasz
Auto: astra f 1995r
Silnik: X16XEL + IIg. lpg
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#10

Nieprzeczytany post autor: molo »

Mam dokładnie taki sam silnik i też instalację II generacji i miałem ten sam problem.
U mnie pomogła wymiana cewki zapłonowej na nową. Wcześniej wymieniałem kable i świece i nic nie pomagało. Dodatkowo wymieniłem zestaw naprawczy parownika.
U znajomego z kolei pomógł zestaw naprawczy.

ODPOWIEDZ