Strzaly gazu w dolocie Astra F 1.6 16v
- MisieqPsycho
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 mar 2012, 17:03
- Imię: Michał
- Auto: Opel astra F
- Silnik: 1.6 16v
- Województwo: dolnośląskie
Strzaly gazu w dolocie Astra F 1.6 16v
Witam. Mam problem z gazem a mianowicie ze strzalami gazu w dolocie. Silnik 1.6 16v (po remoncie [pierscienie, zawory, uszczelniacze, prowadnice, uszelka pod glowica]), przewody i swiece wymienione na nowe. Bylem u kilku gazownikow i zaden mi nie potrafi powiedziec co jest nie tak. Robili regulacje i dalej to samo. Juz 2 razy mialem regenerowana przepustnice i klejony dolot, wiec juz po prostu boje sie jezdzic na tym gazie, bo nie ma reguly kiedy sobie 'strzeli'. Instalacja drugiej generacji. Przed remontem silnika bylo to samo, ale sie tym nie przejmowalem, bo mialem podziurawiony caly dolot i 'wybuch' mial sie gdzie rozejsc. Po remoncie i wymianie dolotu po prostu cala energia walila w przepustnice i przy okazji rozwalalo tez dolot. Nie mam juz do tego sily i pieniedzy zeby co chwile u kogos innego placic 50zl za 'diagnoze' ktora nic nie pomaga.
Moze ma ktos jakies sugestie? Bo ceny benzyny mnie wyplukuja doszczetnie.
Pozdrawiam i licze na pomoc.
ps. widzialem podobny temat, ale nie bylo tam nic co by moglo mi pomoc.
Moze ma ktos jakies sugestie? Bo ceny benzyny mnie wyplukuja doszczetnie.
Pozdrawiam i licze na pomoc.
ps. widzialem podobny temat, ale nie bylo tam nic co by moglo mi pomoc.
-
- Posty: 1238
- Rejestracja: 11 maja 2009, 18:12
- Imię: Przemek
- Auto: była Asia f-ka jest Volvo v40
- Silnik: C16SE +LPG 1.8+lpg
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: łódzkie/wlkp
- Kontakt:
Odpowiedź jest jedna do 16 V, a właściwie do każdego wielopunktu to sekwencja powinna być.A jak chcesz 2 gen to wstaw klapkę antywybuchową w dolot
- mk5
- Posty: 6258
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
simon 23 silnik X16XEL swietnie znosi lpg 2 gen i jezeli nastepuja wybuchy cos jest nie tak.Jezdziłem czesto kolegi oplem z tym silnikiem i nie było ani jednego wybuchu.Moze jakas nieszczelnosc w dolocie a stan reduktora jaki?
- MisieqPsycho
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 mar 2012, 17:03
- Imię: Michał
- Auto: Opel astra F
- Silnik: 1.6 16v
- Województwo: dolnośląskie
mialem klapke i dzieki niej rozsadzilo mi caly dolot a za drugim strzalem puszke filtra powietrza bo energia nie miala gdzie sie rozejsc.
Stan reduktora nie wiem jaki jest, a dolot jest szczelny.
Stan reduktora nie wiem jaki jest, a dolot jest szczelny.
- mk5
- Posty: 6258
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Nie rozumiem simon23 ma racje po to jest klapka by podczas wybuchu lpg ta klapka poszło.Jezeli wysadziło dolot to napewno nie była przyczyna klapka antywybuchowa a nadmierna ilosc lpg z którym klapka sobie poradziła.
Wybuchy wystepuja czesciej na zimnym czy na ciepłym silniku?
Wybuchy wystepuja czesciej na zimnym czy na ciepłym silniku?
-
- Posty: 1238
- Rejestracja: 11 maja 2009, 18:12
- Imię: Przemek
- Auto: była Asia f-ka jest Volvo v40
- Silnik: C16SE +LPG 1.8+lpg
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: łódzkie/wlkp
- Kontakt:
-
- Posty: 1996
- Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Warszawa
Robili kalibrację na postoju czy któryś ruszył 4litery i popatrzył jak sie zachowuje lambda w czasie jazdy. To 2 różne historie. Na postoju wystarczy pare ruchów śrubke na reduktorze, kilka kliknięć w programie do obsługi i wygląda wszystko OK. Ale w czasie jazdy już będzie inaczej. Mam x16xel II z instalką generacji Al-700 i miewałem też strzały. Klapke możesz sobie spokojnie wyrzucić NIczego nie ochroni.MisieqPsycho pisze:Bylem u kilku gazownikow i zaden mi nie potrafi powiedziec co jest nie tak. Robili regulacje i dalej to samo
Załóż instalkę na wtrysku i po problemie. A na poważnie to szukaj nieszczelnosci w dolocie. Na postoju krokowiec to opanuje ale jak w czasei jazdy dasz mocniej w palnik to zrobi sie za ubogo i masz strzał w dolot. Załóż sobie coś takiego [External Link Removed for Guests] bedzxiesz wiedział czy w czasie jazdy jest ubogo. Ja sobie tak ustawiłem instalkę że na postoju jest troche za bogato ale w czasie jazdy kontrolka lambdy miga czyli jest OK. Pewnie dzięki temu nie strzela ale zmieniłem też technikę jazdy. Nie naciskam gwałtownie pedału gazu tylko robię płynne ruchy. Chyba ze 3 lata już nie strzeliło nic w dolot a instalka ma już ponad 10 lat.MisieqPsycho pisze:Nie mam juz do tego sily i pieniedzy zeby co chwile u kogos innego placic 50zl za 'diagnoze' ktora nic nie pomaga.
pzdr
zbigor
zbigor
- MisieqPsycho
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 mar 2012, 17:03
- Imię: Michał
- Auto: Opel astra F
- Silnik: 1.6 16v
- Województwo: dolnośląskie
Nie ma reguly czy zimny czy cieply. Najczesciej zdarzalo sie to przy ruszaniu ze swiatel. Ja mu w gaz a on mi strzal.mk5 pisze:Wybuchy wystepuja czesciej na zimnym czy na ciepłym silniku?
Cos poustawial, pokrecil, poklikal, analize spalin zrobil, pojechal sie przejechac i powiedzial ze nic mu nie strzela. Wyjechalem od nich, przejechalem moze z kilometr i znowu strzal, ale nie mialem juz cierpliwosci wracac do nich jeszcze raz.zbigor pisze:Robili kalibrację na postoju czy któryś ruszył 4litery i popatrzył jak sie zachowuje lambda w czasie jazdy.
I jeszcze pytanie o ten tester o ktorym mowisz. On bedzie pasowal do mojej lambdy?
-
- Posty: 1996
- Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Warszawa
tak. bedzie pasowalMisieqPsycho pisze:On bedzie pasowal do mojej lambdy?
pzdr
zbigor
zbigor
- molo
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 sty 2012, 22:08
- Imię: Łukasz
- Auto: astra f 1995r
- Silnik: X16XEL + IIg. lpg
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Mam dokładnie taki sam silnik i też instalację II generacji i miałem ten sam problem.
U mnie pomogła wymiana cewki zapłonowej na nową. Wcześniej wymieniałem kable i świece i nic nie pomagało. Dodatkowo wymieniłem zestaw naprawczy parownika.
U znajomego z kolei pomógł zestaw naprawczy.
U mnie pomogła wymiana cewki zapłonowej na nową. Wcześniej wymieniałem kable i świece i nic nie pomagało. Dodatkowo wymieniłem zestaw naprawczy parownika.
U znajomego z kolei pomógł zestaw naprawczy.