Zapocenia na przewodach turbo

Darroo Nie określono
Awatar użytkownika
Astro-maniak
Posty: 672
Rejestracja: 26 kwie 2013, 12:52
Imię: Darek
Auto: Opel Astra H 2.0 Turbo
Silnik: Z20LER + LPG
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

Zapocenia na przewodach turbo

Nieprzeczytany post #1 autor: Darroo » 01 maja 2013, 9:37

Witam wszystkich
Jestem nowym posiadaczem Asterki oraz jest to moje pierwsze auto z turbiną.
Mam pytanie odnośnie przewodów olejowych zasilania i powrotu przy turbo. U mnie w samochodzie jest na nich widoczne mocne zapocenie. Nie jest to wyciek, ponieważ olej nie kapie oraz nie ma jego ubytków z silnika.
Pytałem kilka osób o to i opinie są różne. Niektórzy mówią, że jest to poważna awaria i tak być nie może. Inni znów (między innymi mój mechanik, któremu naprawdę ufam, ponieważ jest dobrym fachowcem) mówią, żeby się tym wogóle nie przejmować skoro jest to zapocenie a nie wyciek. Podobno z wiekiem samochodu normalnym jest pojawianie się zapoceń (nawet mocnych) w okolicy zasilania i powrotu oleju z turbiny. Można to podobno łatwo naprawić wymieniając w tym miejscu uszczelki na nowe (opinia serwisu ASO Opel na przeglądzie przed zakupem auta).
Proszę o jakieś informacje.
Pozdrawiam

 



pavvell Nie określono
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:40
Imię: Pawel
Auto: Astra GTC
Silnik: 2.0 Turbo
Województwo: pomorskie

Re: Zapocenia na przewodach turbo

Nieprzeczytany post #2 autor: pavvell » 03 maja 2013, 21:44

Moze na poczatek wyczysc te miejsca i np po dwoch dniach uzytkowania auta sprawdz gdzie dokladnie sie "poci " bo niekoniecznie uszczelki przepuszczaja . Okolice zasilania i powrotu powinny byc suche, jesli to beda uszczelki to powinienes je wymienic. Nie smierdzi przypalonym olejem kiedy juz sie silnik/turbina dobrze nagrzeje?

Darroo Nie określono
Awatar użytkownika
Astro-maniak
Posty: 672
Rejestracja: 26 kwie 2013, 12:52
Imię: Darek
Auto: Opel Astra H 2.0 Turbo
Silnik: Z20LER + LPG
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zapocenia na przewodach turbo

Nieprzeczytany post #3 autor: Darroo » 03 maja 2013, 22:25

pavvell pisze:Moze na poczatek wyczysc te miejsca i np po dwoch dniach uzytkowania auta sprawdz gdzie dokladnie sie "poci " bo niekoniecznie uszczelki przepuszczaja . Okolice zasilania i powrotu powinny byc suche, jesli to beda uszczelki to powinienes je wymienic. Nie smierdzi przypalonym olejem kiedy juz sie silnik/turbina dobrze nagrzeje?


Witam
Dzięki za odpowiedź.
Nic nie śmierdzi olejem kiedy się silnik i turbina zagrzeją. Zapocenia są dosyć mocne ale na pewno nic nie kapie (w garażu żadnych śladów oleju) Auto ma przejechane dopiero 51 kkm i było naprawdę dobrze traktowane.
Muszę się za to zabrać i wyczyścić. Zobaczymy czy nadal się poci i skąd dokładnie.
Pozdrawiam


Wróć do „[H] silnik benzyna”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości