demontaz tunelu srodkowego i obudowy nagrzewnicy

golden2912 Nie określono
Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 15 sty 2011, 23:09
Imię: mic
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTi Z17DTH
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

demontaz tunelu srodkowego i obudowy nagrzewnicy

Nieprzeczytany post #1 autor: golden2912 » 07 maja 2013, 21:39

Jako ze borykam sie ze sie ze smrodkiem przy uzywniu ogrzewania czyli przy puszczaniu powietrza przez nagrzewnice postanowilem sie do niej dostac i zobaczyc czy nie jest dziurowa i nie ucieka przez nia plyn

aby sie do niej (nnagrzyewnicy) dostac nalezy zdemontowac tunel srodkowy a wiec bierzemy sie do roboty.
potrzeba podstawowy zestaw kluczy TORX

zaczynamy od :mrgreen:
Obrazek


jak juz jestesmy zaprawieni i przygotowani to bierzemy sie do roboty

1. Na poczatek demontujemy czesci "ruchome" konsoli srodkowej czyli takie ktore wchodza na wcisk i trzymaja je jakies zatrzaski
tak wiec mamy do rozpiecia mieszek dzwigni zmiany biegów i półeczkę wrac z ganiazdem 12V
(oczywiscie w wersji zpopielniczko/zapalniczka ona bedzie do zdjecia)
ja musialem sciagnac jeszcze uchwyt na telefon - tez przeszkadzal

Obrazek

2. nastepnie sciagamy mieszek z "recznego" i klapke do złacza diagnostycznego
Obrazek

3. a z tylu maly schowek :shock:
Obrazek

4.bierzemy sie do odkrecania sróbek i tutaj mamy dwie trzymajace ramke przy dzwigni zmiany biegow
Obrazek

5.pozniej mamy cztery srobeczki
dwie z przodu z lewej i prawej w "nogach"

Obrazek
Obrazek

i dwie z tylu "w nogach" (poodjeżdżamy fotelami do przodu :oops: )
Obrazek
Obrazek

6. jeszcze mamy dwie, pod pokretlami od nawiewów
Obrazek

7. jedna przy złaczu diagnostycznym
Obrazek

8. i jedna z samego tylu
Obrazek


tutaj robimy pauze i wracamy do poczatku xD :mrgreen:
Obrazek


nastepnie caly tunel sciagamy jakby z konsoli srodkowej pociagajac go niezbyt mocno do tylu
jesli ktos posiada podlokietnik przymocowany do przedniego fotela kierowcy polecam go sciagnac gdyz tunel sie bedzie o niego blokowal przy wyciaganiu i utrudnial nam zadanie.


9. gdy tunel mam poza autem pod deska rozdzielcza pojawia nam takie cos jak ponizej :o
to cos transportuje nam powietrze na nogi dla pasazerow
wyciagamy - jest osadzone na wcisk - bo bedzie nam przeszkadzac

Obrazek

10. no i mamy juz obudowe nagrzewnicy w calej okazalosci wiec rozkrecamy z nieej chyba 8 srobek wielkosci 5,5
na zdjeciu tylko jedna strona :P

Obrazek

gdy odkrecimy srobeczki od obudowy wewnatrz auta zeby sciagnac cala obudowe nagrzewnicy nalezy jeszcze odrecic odprowadzacz skroplin ktory jest na grodzi silnika i wyglada tak:
Obrazek

pod nagrzewnice wsadzilem czysta kartke papieru A4 i gdyby mialo cos leciec z nagrzewnicy to by cos kaplo - naszczescie kartke na drugi dzien wyciagnolem sucha i bez zadnyc zaciekow wiec nagrzewnice spryskalem srodkiem WURTH ale z tego co zauwazylem zabieg niewiele pomogl.... chyba bede musial sciagnac nagrzewnice i ja wymyc dokladnie

 



zielu44 Nie określono
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:53
Imię: Marcin
Auto: VC
Silnik: Z18xe
Województwo: śląskie

Re: demontaz tunelu srodkowego i obudowy nagrzewnicy

Nieprzeczytany post #2 autor: zielu44 » 09 maja 2013, 13:59

witaj.
ja bym jeszcze odpalił auto i dał ogrzewanie na max. wtedy się ciśnienie w układzie wytwarza. może być tak, że tylko wtedy Ci gdzieś tam się sączy. też miałem problem z zapachem płynu w aucie. okazało się że wentylator zaciągał go z komory silnika, bo miałem lekkie pocenie na wężu, a jak się zagrzał to parowało i wiatrak wciągał do auta.
pozdrawiam

golden2912 Nie określono
Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 15 sty 2011, 23:09
Imię: mic
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTi Z17DTH
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: demontaz tunelu srodkowego i obudowy nagrzewnicy

Nieprzeczytany post #3 autor: golden2912 » 09 maja 2013, 20:16

chodzil motor to momentu zagrzania czyli okolo 20 min na biegu jalowym takze po tym nic nie bylo

Gniew Nie określono
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 12 maja 2014, 19:43
Imię: Zbychu
Auto: Astra H - 1.6 116 KM
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Bawaria (Niemcy)

Re: demontaz tunelu srodkowego i obudowy nagrzewnicy

Nieprzeczytany post #4 autor: Gniew » 24 cze 2014, 23:15

Zdjęcia coś nie działają. Tylko ostatnie widać. Czy tylko u mnie jest problem?

Dido Mężczyzna
Awatar użytkownika
Moderator Forum
Posty: 2314
Rejestracja: 15 sty 2009, 21:45
Imię: Jarek
Auto: Opel Astra G
Silnik: Z16XE
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: demontaz tunelu srodkowego i obudowy nagrzewnicy

Nieprzeczytany post #5 autor: Dido » 24 cze 2014, 23:42

Odgrzałeś niezłego kotleta :arrow: 9 maja 2013
Autor tematu był ostatnio na forum 21 lut 2014, o 21:21

Gniew Nie określono
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 12 maja 2014, 19:43
Imię: Zbychu
Auto: Astra H - 1.6 116 KM
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Bawaria (Niemcy)

Re: demontaz tunelu srodkowego i obudowy nagrzewnicy

Nieprzeczytany post #6 autor: Gniew » 03 lip 2014, 23:41

Dobry kotlet nie jest zły. :lol:
Dziwnym trafem dzisiaj widzę wszystkie foty

radek_n1 Nie określono
Awatar użytkownika
Klubowicz AKP
Posty: 762
Rejestracja: 19 maja 2012, 17:58
Imię: Radek
Auto: Astra h kombi
Silnik: 1.6 105KM + LPG
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Czyżew

Re: demontaz tunelu srodkowego i obudowy nagrzewnicy

Nieprzeczytany post #7 autor: radek_n1 » 04 lip 2014, 0:09

Kac puścił to wszystko widzisz :lol:.

 



golden2912 Nie określono
Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 15 sty 2011, 23:09
Imię: mic
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTi Z17DTH
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: demontaz tunelu srodkowego i obudowy nagrzewnicy

Nieprzeczytany post #8 autor: golden2912 » 28 lip 2014, 13:17

oj tam oj tam panowie ;d ja tam wszystko widze nawet bez kotleta :D


Wróć do „Opel Astra H”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości