Klima-Czyszczenie parownika i odplywu

Creep Nie określono
Astro-maniak
Posty: 116
Rejestracja: 01 maja 2014, 16:49
Auto: Astra J
Silnik: A14XER
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Zabrze

Re: Klima-Czyszczenie parownika i odplywu

Nieprzeczytany post #51 autor: Creep » 29 lip 2014, 15:02

Mam pytanie. Być może głupie, alem niedoświadczony w kwestiach klimy.

Zauważyłem kapiącą wodę pod podwoziem. Po każdej jeździe widać mała kałużę, mniej więcej na wysokości foteli przednich. Z tego, co wyczytałem w tym wątku, tam jest parownik z klimy, czy tak?

No więc czy taka kapiąca woda to normalne zjawisko, czy powinno mnie to niepokoić?

 


Using Tapatalk

Fuks Nie określono
Rekrut
Posty: 555
Rejestracja: 14 sty 2008, 17:00
Imię: Mateusz
Auto: Astra K 2017 czerwona 150KM
Silnik: 1.4 XFT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Klima-Czyszczenie parownika i odplywu

Nieprzeczytany post #52 autor: Fuks » 29 lip 2014, 15:35

Normalne zjawisko :)

McSimus Nie określono
Astro-maniak
Posty: 412
Rejestracja: 08 maja 2014, 15:19
Imię: Maksik
Auto: AJ ST Cosmo+ DeepSky
Silnik: A14NET_6T40
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: W-wo (GWE)

Re: Klima-Czyszczenie parownika i odplywu

Nieprzeczytany post #53 autor: McSimus » 29 lip 2014, 15:35

Tak, ta kapiąca woda to normalne zjawisko. Przyjrzyj się klimatyzatorom stacjonarnym. Tam również jest odprowadzenie wody.
Może niedługo A V ST (o ile znajdzie się chętny na moją czwórkę) ;-)

Creep Nie określono
Astro-maniak
Posty: 116
Rejestracja: 01 maja 2014, 16:49
Auto: Astra J
Silnik: A14XER
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Zabrze

Re: Klima-Czyszczenie parownika i odplywu

Nieprzeczytany post #54 autor: Creep » 29 lip 2014, 15:38

Ok, dzięki :)
Using Tapatalk

lukasz83 Nie określono
Awatar użytkownika
Astro-maniak
Posty: 251
Rejestracja: 19 sty 2012, 19:43
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.7 CDTI DTR
Województwo: wielkopolskie

Re: Klima-Czyszczenie parownika i odplywu

Nieprzeczytany post #55 autor: lukasz83 » 29 lip 2014, 22:05

Nawiązując jeszcze raz do smrodu z klimatyzacji w piątek byłem dobić klimatyzację brakowało 205 gram czynnika. Stary czynnik został odessany, olej jak i woda która powstaje w czasie eksploatacji. Zrobiłem normalną czynność na standardowej maszynie dobijając czynnik bez czyszczenie i wymiany filtrów. Od piątku mam wrażenie że klima nie śmierdzi może to efekt upałów a może to że pozbyłem się starej śmierdzącej wody z układu klimatyzacji. Może to jest rozwiązanie.

Darroo Nie określono
Awatar użytkownika
Astro-maniak
Posty: 672
Rejestracja: 26 kwie 2013, 12:52
Imię: Darek
Auto: Opel Astra H 2.0 Turbo
Silnik: Z20LER + LPG
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

Re: Klima-Czyszczenie parownika i odplywu

Nieprzeczytany post #56 autor: Darroo » 30 lip 2014, 13:37

Creep pisze:No więc czy taka kapiąca woda to normalne zjawisko, czy powinno mnie to niepokoić?

Normalne i pożądane zjawisko. Kiedy po jeździe z klimatyzacją przestaniesz zauważać wodę pod samochodem to wtedy należy zacząć się martwić, ponieważ znaczyło to będzie, że masz zapchany odpływ skroplin.
A jak odpływ zapchany, to woda znajdzie sobie inne ujście i wtedy zaczną się problemy oraz smród.
Tak więc pilnować i sprawdzać co jakiś czas, czy woda pod samochodem się pojawia po jeździe z włączoną klimatyzację.

Creep Nie określono
Astro-maniak
Posty: 116
Rejestracja: 01 maja 2014, 16:49
Auto: Astra J
Silnik: A14XER
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Zabrze

Re: Klima-Czyszczenie parownika i odplywu

Nieprzeczytany post #57 autor: Creep » 30 lip 2014, 19:16

Ponownie dziękuję za cenne uwagi. Na razie klimę w aucie błogosławię, mam nadzieje, ze nie zacznę jej przeklinać ze względu na trudności eksploatacyjne ;)

 


Using Tapatalk

przemty Nie określono
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Posty: 6035
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok

Re: Klima-Czyszczenie parownika i odplywu

Nieprzeczytany post #58 autor: przemty » 30 lip 2014, 22:10

lukasz83 pisze:że pozbyłem się starej śmierdzącej wody z układu klimatyzacji. Może to jest rozwiązanie.


Chyba mylisz trochę pojęcia

Woda która kapie pod auto to nie jest ta sama woda która jest w układzie.

Wody w układzie nie masz prawa czuć bo układ jest szczelny

xxvvcc Mężczyzna
Awatar użytkownika
Astro-maniak
Posty: 339
Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
Auto: Astra H, CorsaD
Silnik: Z16XEP, Z12XEP
Województwo: zachodniopomorskie

Re: Klima-Czyszczenie parownika i odplywu

Nieprzeczytany post #59 autor: xxvvcc » 31 lip 2014, 11:22

W razie co to przestrzegam w Astrze J po liftingu w grzebaniu w klimie.
Szczególnie jeśli w pobliżu macie rozpalonego grilla.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/e ... lima/pfpy0
A swoją drogą optymalny strój do samochodów z tą klimą to:
https://www.google.pl/search?q=op+1+kom ... B281%3B532

lukasz83 Nie określono
Awatar użytkownika
Astro-maniak
Posty: 251
Rejestracja: 19 sty 2012, 19:43
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.7 CDTI DTR
Województwo: wielkopolskie

Re: Klima-Czyszczenie parownika i odplywu

Nieprzeczytany post #60 autor: lukasz83 » 31 lip 2014, 18:41

Przemty@ raczej jesteś w błędzie.

Poniżej zamieszczam część informacji z firmy która serwisuje układy klimatyzacji (nie będę robił nikomu reklamy więc nazwy firmy nie podaję)

"Dla utrzymania sprawności i wydajności układy klimatyzacji w pojazdach wymagają okresowych czynności serwisowych (praktycznie corocznych, autokary nawet częstszych) z kilku powodów: najważniejszym z nich jest osuszenie układu od środka oraz uzupełnienie czynnika. Spowodowane jest to dwoma zasadniczymi procesami, jakie zachodzą w układzie klimatyzacji: z jednej strony higroskopijność czynnika chłodniczego jest tak wysoka, że chłonie wilgoć z otocznia jak tylko ma okazję, z drugiej strony czynnik chłodniczy w naturalny sposób migruje na zewnątrz układu. Wszystko to spowodowane jest głównie przez stosowane w pojazdach połączenia gumowe, które nie są idealną barierą dla obu tych procesów zachodzących w sposób powolny, ale i stały.

Obecność wody w układzie klimatyzacji stwarza liczne zagrożenia począwszy od korozji a skończywszy na zamarzaniu wewnątrz i blokowaniu pracy układu. Z kolei ubytek czynnika chłodniczego powoduje obniżenie efektywności chłodzenia – nasz układ po prostu będzie musiał się więcej napracować aby nam było przyjemniej. Zwiększone zużycie paliwa jest przy tym najmniejszym problemem, cały układ jest bowiem bardziej obciążony i po prostu zużywa się szybciej. W skrajnych przypadkach, gdy czynnika chłodniczego jest coraz mniej układ się wyłącza i przestaje w ogóle pracować."


Wróć do „[J] karoseria, klimatyzacja, wnętrze, elektryka nadwozia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości