Czujnik temp czy tremostat? Astra 1.7D 57km

Jacolo Nie określono
Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 24 lis 2008, 18:02
Imię: Jacek
Auto: Astra
Silnik: 1.7 td Isuzu
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Czujnik temp czy tremostat? Astra 1.7D 57km

Nieprzeczytany post #11 autor: Jacolo » 12 lip 2013, 22:02

Jak miałem 1.7D to wskazówka przeważnie była właśnie miedzy połowie między niebieską kreską a 90*, ponad 100 przechodziła tylko w korkach.

 


[nieregulaminowy podpis wycięty przez administrację]

marian paszek Nie określono
Astro-maniak
Posty: 3379
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Czujnik temp czy tremostat? Astra 1.7D 57km

Nieprzeczytany post #12 autor: marian paszek » 12 lip 2013, 22:44

z czujnika na budzik zejmij kabelek podlacz do niego
v-tomierz . wlacz zapłon zmierz napiecie . odpal silnik i ponowniezmierz napiecie . podlacz kabelek do czujnika . podaj jake zmierzyles napięcia i jakie masz zegary z obrotkirem czy bez .
sprawdz czy wmom kiedy szaleje zeg temp nie wzrasta również wskazanie paliwa .
marpas 1954

okara Nie określono
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 05 lis 2008, 18:21
Imię: Sergiusz
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.7 D
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Kontaktowanie:

Re: Czujnik temp czy tremostat? Astra 1.7D 57km

Nieprzeczytany post #13 autor: okara » 16 lip 2013, 12:56

Napięcie na kablu bez zapłonu 12,40 po włączeniu zapłony 2,40 a jak odpalę silnik to na kablu zaczyna się od 2,30 i pomału rośnie do 4,5. Zegary mam bez obrotomierza a z czujnikiem paliwa nie mam problemu.

Sky Knight Nie określono
Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 02 gru 2007, 16:06
Imię: Robert
Auto: Astra Classic F (1998)
Silnik: 1600 cm3
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontaktowanie:

Re: Czujnik temp czy tremostat? Astra 1.7D 57km

Nieprzeczytany post #14 autor: Sky Knight » 02 sie 2013, 15:19

Witam. Ja też się podepnę pod temat. Otóż w mojej efce 1,6 sedan z dnia na dzień przestała mi działać wskazówka temperatury płynu chłodniczego :shock: Nawet po przejechaniu kilku kilometrów wskazówka jest na samym dnie (niebieskie pole) :( Jaka może być przyczyna ? Dwa dni wcześniej działała normalnie; przy rozgrzanym silniku pokazywała nieco ponad 90 stopni...
<<<<<< Górny Śląsk >>>>>>

wacek Nie określono
Awatar użytkownika
Astro-maniak
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
Imię: Sebastian
Auto: Astra f 1.6Si
Silnik: C16SE, LPG II
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Re: Czujnik temp czy tremostat? Astra 1.7D 57km

Nieprzeczytany post #15 autor: wacek » 02 sie 2013, 15:24

Płyn jest na właściwym poziome ?
Sprawdź czujnik i kable od czujnika temperatury na deskę(znajduje się na górze silnika).
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień

Sky Knight Nie określono
Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 02 gru 2007, 16:06
Imię: Robert
Auto: Astra Classic F (1998)
Silnik: 1600 cm3
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontaktowanie:

Re: Czujnik temp czy tremostat? Astra 1.7D 57km

Nieprzeczytany post #16 autor: Sky Knight » 02 sie 2013, 15:39

wacek pisze:Płyn jest na właściwym poziome ?
Sprawdź czujnik i kable od czujnika temperatury na deskę(znajduje się na górze silnika).


Płyn jest w normie :) W którym miejscu dokładni jest ten czujnik ?
<<<<<< Górny Śląsk >>>>>>

wacek Nie określono
Awatar użytkownika
Astro-maniak
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
Imię: Sebastian
Auto: Astra f 1.6Si
Silnik: C16SE, LPG II
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Re: Czujnik temp czy tremostat? Astra 1.7D 57km

Nieprzeczytany post #17 autor: wacek » 02 sie 2013, 15:53

U góry w bloku silnika po stronie pasażera:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/dp/19 ... 3502_1.jpg

http://obrazki.elektroda.pl/7455865100_1297123108.jpg

 


Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień

Sky Knight Nie określono
Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 02 gru 2007, 16:06
Imię: Robert
Auto: Astra Classic F (1998)
Silnik: 1600 cm3
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontaktowanie:

Re: Czujnik temp czy tremostat? Astra 1.7D 57km

Nieprzeczytany post #18 autor: Sky Knight » 02 sie 2013, 15:59

Dzięki Wacek za foty :) Sprawdzę ten czujnik. Dwa dni temu wymieniałem pasek od alternatora... możliwe, że coś przypadkowo naruszyłem i stąd ten problem... sprawdzę co jest grane i dam znać :)
<<<<<< Górny Śląsk >>>>>>

wacek Nie określono
Awatar użytkownika
Astro-maniak
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
Imię: Sebastian
Auto: Astra f 1.6Si
Silnik: C16SE, LPG II
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Re: Czujnik temp czy tremostat? Astra 1.7D 57km

Nieprzeczytany post #19 autor: wacek » 02 sie 2013, 16:36

Raczej na pewno :)
A foty znaleźć w necie jak wie się jak to wygląda to 5 sekund.
PS Mogłeś napisać w dziale od benzyny a nie od diesla.

Bo jak domniemam z profilu problem dotyczy benzyny 1.6.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień

marian paszek Nie określono
Astro-maniak
Posty: 3379
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Czujnik temp czy tremostat? Astra 1.7D 57km

Nieprzeczytany post #20 autor: marian paszek » 02 sie 2013, 16:57

jeśli wykonales pomiar prawidłowo to :
napiecie na odlaczonym kabelku od czujnika jest dużo za duże . to jest napiecie akumulatora . to wskazuje na to ze stab w zegarach nie zyje . chyba ze w dieslu jest inaczej ale schemat zbiorczy dla tablicy zegarow nie rozróżnia benzyna czy diesel wiec powinno być jednakowo . napiecie nie ma prawa przekroczyć 10,2 V po wlaczeniu silnika wzrost może wynieść max 0,2V i to pod warunkiem ze napiecie aku na niepracującym silniku wynosi 12 lub ciut mniej . przy 12 stab może mieć kłopoty z utrzymaniem napięcia stab . bo sam tez musi się nazrec . przy zegarach z obrotkiem napiecie jest nieco wyższe ale ni o tyle . max 10,5 jeszcze zeg zniosa i wskazania będą w miare poprawne .
dalsze wskazania sugerują ze pomiar wykonany jest na podlaczonym kabelku do czujnika . po odpaleniu silnika na wiszącym kablu ma być w ok 10,2-10,3 V . nie może wzrastać razem ze wzrostem napięcia ladowania . a co do zeg paliwa po prostu nie wiesz dokładnie ile go masz i dlatego nie zaobserwowales jego ustawien .
przy podanym napięciu zasilania(12,4V ) w przypadku jeśli czujnik przyjal by oporność dla temp 90 * ok 50 ohm w układzie pomiarowym poplynie prad 0,248 A i wskazowka ustali się na pozycji gotującego się silnika . pelne wychylenie to ok 0,3A
gdyby natomiast napiecie zasilania było w granicach 10,3 V to przy tej samej oporności czujnika prad w obwodzie pomiarowym wyniesie 0,206 A a wiec dużo nizej ustawi się wskazowka . jak dlamnie albo pomiary sa skopane albo stab nie zyje .
jeżeli okaze się ze podales napiecie prawidłowo i stab jest out to albo wydłubiesz orginal na szrocie (w sklepach nie szukaj bo cie cena zwali z nog i na dodatek będzie na zamówienie . ) albo zamiennie kupuj w elektronicznym stabilizator lm 7810
montuj go odwróconego o 180* bo ma zamienione skrajne wyprowadzenia . pamiętaj o dorobieniu polaczenia z radiatorem z kawalka blachy o dobrym przewodnictwie cieplnym . za lm 7810 zapłacisz tyle co za piwo .wyraźnie we wskazanym tem napisałem -zegary sa miliamperomierzami i każdy wzrost napięcia zasilania odbije się na dokladnosci wskazan
zegarow .
marpas 1954


Wróć do „[F] silnik diesel”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości