Świst z turbo oraz ciśnienie doładowania 1.7 cdti 100KM

Awatar użytkownika
damiann_j

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 29 kwie 2013, 9:20
Imię: Damian
Auto: Astra H 2005
Silnik: 1,7 CDTI 100 KM
Województwo: mazowieckie

Świst z turbo oraz ciśnienie doładowania 1.7 cdti 100KM

#1

Nieprzeczytany post autor: damiann_j »

Panowie i Panie,

Silnik 1.7 CDTI 100 KM 2005 rok, Astra H.

Sprawa następująca:
- przy zmianie biegów słyszący świst/gwizd/pisk z silnika (prawdopodobnie turbina lub coś przy niej). Brzmi trochę jak blow-off. Szczególnie słyszalne przy obrotach 2,2-2,5 tys i przy dynamiczniejszej jezdzie. Coś jak wypuszczenie powietrza gdy wciska się sprzęgło i zmienia bieg.

Podjechałem z tym do 'speców'. Przycisnęli mi przewód do turbo i zdjagnozowali, że twardy robi się dopiero przy wysokich obrotach, co oznacza, że turbo nie daje rady i już się kończy. Następnie podłączono go pod komputer i sprawdzono ciśnienie doladowania. Z tego co pamiętam wskazywało przy wcisnietym gazie i około 3000 obortów jakieś 200 kPa. Mowili coś, że wartości w okolicach 1000 kPa powinnny oscylowac co mi sie wydaje szalenie duzo. Moze nie mam racji. Szybko wyłączono sprzęt i powiedziano mi, że turbina już nie daje rady i niebawem czeka mnie wydatek. Wszystko działo sie na szybko niestety i nie miałem możliwości wypytac o detale.

Pytania:
- co może być powodem takiego świstu/gwizdy/pisku jak opisany wyżej?
- jakie będą oznaki końca turbiny dla tego motoru i czy jakaś podpowiedź zapobiegająca uszkodzeniu silnika?
- posiada ktoś wykres wartości ciśnienia doładowania dla tego motoru?

Pomożecie?

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

cisnienie napewno nie 1000 kPa bo by to bylo 10 atmosfer lub 10 bar a to w kole moze byc tyle ale w tirze. ma byc wlasnie okolo 200kPa czyli 2 bary przy wcisnietym pedale w podloge z wysokim biegiem zapietym. Powinno cisnienie rosnac juz od prawie jalowych ale w isuzu chyba osiaga max mniejwiecej przy 2000 czy 2200 obr silnika czy nawet 2400
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Marcin_B

Astro-maniak
Posty: 237
Rejestracja: 02 kwie 2011, 9:09
Imię: Marcin
Auto: Astra H Kombi 1.7 CDTI
Silnik: Z 17 DTH
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: Marcin_B »

Przy 2 300 obr/min, bardzo wysoko niestety :-)

cibi

Astro-maniak
Posty: 57
Rejestracja: 14 sty 2011, 9:15
Imię: Tom
Auto: Astra H
Silnik: 1,3 CDTI
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: LLB

#4

Nieprzeczytany post autor: cibi »

Podłącze się pod temat. Czy na podstawie takiego wykresu można coś na temat turbinki powiedzieć? Astra H 1,3 cdti

https://dl.dropboxusercontent.com/u/578794/cis%20do%C5%82addow.pdf

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

a co to za wykres??
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

cibi

Astro-maniak
Posty: 57
Rejestracja: 14 sty 2011, 9:15
Imię: Tom
Auto: Astra H
Silnik: 1,3 CDTI
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: LLB

#6

Nieprzeczytany post autor: cibi »

Linia niebieska - żądane ciśnienie lądowania. Linia różowa - rzeczywiste ciśnienie ładowania. Mierzone w Kpa.

widaw

Astro-maniak
Posty: 164
Rejestracja: 14 kwie 2011, 21:51
Imię: Walenty
Auto: Astra H Combi
Silnik: Z 17 DTH
Województwo: mazowieckie

#7

Nieprzeczytany post autor: widaw »

cibi pisze:Linia niebieska - żądane ciśnienie lądowania. Linia różowa - rzeczywiste ciśnienie ładowania. Mierzone w Kpa.
Dmuchawka ładuje, średnio do 20% wiecej niż potrzeba. IMHO za dużo.

robertgry

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 15 lis 2012, 18:46
Imię: robert
Auto: astra j
Silnik: AXER16
Województwo: mazowieckie

#8

Nieprzeczytany post autor: robertgry »

co do swistu gwizdu i przeladowania to mialem to samo i oddalem do mechanika ktory przeczyscil sztange i gruszke bez wyjmowania turbiny i jest ok(. przy obrotach 3000 wywalalo kontrolke z kluczykiem ) sprobuj przeczyscic

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

slabo czytelny ten wykres. Ja bym chcial na wykresie obroty silnika widziec jak pryzspieszasz w zakresie 2000-4000 z biegiem zapietym np czwartym. Tu jakies igly z enie wiadomo oco chodzi.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ