Świst z turbo oraz ciśnienie doładowania 1.7 cdti 100KM

damiann_j Nie określono
Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 29 kwie 2013, 9:20
Imię: Damian
Auto: Astra H 2005
Silnik: 1,7 CDTI 100 KM
Województwo: mazowieckie

Świst z turbo oraz ciśnienie doładowania 1.7 cdti 100KM

Nieprzeczytany post #1 autor: damiann_j » 18 maja 2013, 21:35

Panowie i Panie,

Silnik 1.7 CDTI 100 KM 2005 rok, Astra H.

Sprawa następująca:
- przy zmianie biegów słyszący świst/gwizd/pisk z silnika (prawdopodobnie turbina lub coś przy niej). Brzmi trochę jak blow-off. Szczególnie słyszalne przy obrotach 2,2-2,5 tys i przy dynamiczniejszej jezdzie. Coś jak wypuszczenie powietrza gdy wciska się sprzęgło i zmienia bieg.

Podjechałem z tym do 'speców'. Przycisnęli mi przewód do turbo i zdjagnozowali, że twardy robi się dopiero przy wysokich obrotach, co oznacza, że turbo nie daje rady i już się kończy. Następnie podłączono go pod komputer i sprawdzono ciśnienie doladowania. Z tego co pamiętam wskazywało przy wcisnietym gazie i około 3000 obortów jakieś 200 kPa. Mowili coś, że wartości w okolicach 1000 kPa powinnny oscylowac co mi sie wydaje szalenie duzo. Moze nie mam racji. Szybko wyłączono sprzęt i powiedziano mi, że turbina już nie daje rady i niebawem czeka mnie wydatek. Wszystko działo sie na szybko niestety i nie miałem możliwości wypytac o detale.

Pytania:
- co może być powodem takiego świstu/gwizdy/pisku jak opisany wyżej?
- jakie będą oznaki końca turbiny dla tego motoru i czy jakaś podpowiedź zapobiegająca uszkodzeniu silnika?
- posiada ktoś wykres wartości ciśnienia doładowania dla tego motoru?

Pomożecie?

 



wesoł Nie określono
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Posty: 4022
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Silnik: ASZ i AUY
Lokalizacja: Goleniow
Kontaktowanie:

Re: Świst z turbo oraz ciśnienie doładowania 1.7 cdti 100KM

Nieprzeczytany post #2 autor: wesoł » 19 maja 2013, 15:59

cisnienie napewno nie 1000 kPa bo by to bylo 10 atmosfer lub 10 bar a to w kole moze byc tyle ale w tirze. ma byc wlasnie okolo 200kPa czyli 2 bary przy wcisnietym pedale w podloge z wysokim biegiem zapietym. Powinno cisnienie rosnac juz od prawie jalowych ale w isuzu chyba osiaga max mniejwiecej przy 2000 czy 2200 obr silnika czy nawet 2400
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ by TUNE UP i GOLF 1.9TDI ASZ+
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi

Marcin_B Nie określono
Astro-maniak
Posty: 235
Rejestracja: 02 kwie 2011, 9:09
Imię: Marcin
Auto: Astra H Kombi 1.7 CDTI
Silnik: Z 17 DTH
Województwo: mazowieckie

Re: Świst z turbo oraz ciśnienie doładowania 1.7 cdti 100KM

Nieprzeczytany post #3 autor: Marcin_B » 20 maja 2013, 11:45

Przy 2 300 obr/min, bardzo wysoko niestety :-)

cibi Nie określono
Astro-maniak
Posty: 57
Rejestracja: 14 sty 2011, 9:15
Imię: Tom
Auto: Astra H
Silnik: 1,3 CDTI
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: LLB

Re: Świst z turbo oraz ciśnienie doładowania 1.7 cdti 100KM

Nieprzeczytany post #4 autor: cibi » 28 maja 2013, 9:20

Podłącze się pod temat. Czy na podstawie takiego wykresu można coś na temat turbinki powiedzieć? Astra H 1,3 cdti

https://dl.dropboxusercontent.com/u/578794/cis%20do%C5%82addow.pdf

wesoł Nie określono
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Posty: 4022
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Silnik: ASZ i AUY
Lokalizacja: Goleniow
Kontaktowanie:

Re: Świst z turbo oraz ciśnienie doładowania 1.7 cdti 100KM

Nieprzeczytany post #5 autor: wesoł » 28 maja 2013, 19:12

a co to za wykres??
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ by TUNE UP i GOLF 1.9TDI ASZ+
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi

cibi Nie określono
Astro-maniak
Posty: 57
Rejestracja: 14 sty 2011, 9:15
Imię: Tom
Auto: Astra H
Silnik: 1,3 CDTI
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: LLB

Re: Świst z turbo oraz ciśnienie doładowania 1.7 cdti 100KM

Nieprzeczytany post #6 autor: cibi » 29 maja 2013, 8:22

Linia niebieska - żądane ciśnienie lądowania. Linia różowa - rzeczywiste ciśnienie ładowania. Mierzone w Kpa.

widaw Nie określono
Astro-maniak
Posty: 162
Rejestracja: 14 kwie 2011, 21:51
Imię: Walenty
Auto: Astra H Combi
Silnik: Z 17 DTH
Województwo: mazowieckie

Re: Świst z turbo oraz ciśnienie doładowania 1.7 cdti 100KM

Nieprzeczytany post #7 autor: widaw » 29 maja 2013, 15:00

cibi pisze:Linia niebieska - żądane ciśnienie lądowania. Linia różowa - rzeczywiste ciśnienie ładowania. Mierzone w Kpa.


Dmuchawka ładuje, średnio do 20% wiecej niż potrzeba. IMHO za dużo.

 



robertgry Mężczyzna
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 15 lis 2012, 18:46
Imię: robert
Auto: astra j
Silnik: AXER16
Województwo: mazowieckie

Re: Świst z turbo oraz ciśnienie doładowania 1.7 cdti 100KM

Nieprzeczytany post #8 autor: robertgry » 29 maja 2013, 18:18

co do swistu gwizdu i przeladowania to mialem to samo i oddalem do mechanika ktory przeczyscil sztange i gruszke bez wyjmowania turbiny i jest ok(. przy obrotach 3000 wywalalo kontrolke z kluczykiem ) sprobuj przeczyscic

wesoł Nie określono
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Posty: 4022
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Silnik: ASZ i AUY
Lokalizacja: Goleniow
Kontaktowanie:

Re: Świst z turbo oraz ciśnienie doładowania 1.7 cdti 100KM

Nieprzeczytany post #9 autor: wesoł » 30 maja 2013, 11:31

slabo czytelny ten wykres. Ja bym chcial na wykresie obroty silnika widziec jak pryzspieszasz w zakresie 2000-4000 z biegiem zapietym np czwartym. Tu jakies igly z enie wiadomo oco chodzi.
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ by TUNE UP i GOLF 1.9TDI ASZ+
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Wróć do „[H] silnik diesel”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości