Świst z turbo oraz ciśnienie doładowania 1.7 cdti 100KM
- damiann_j
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 kwie 2013, 9:20
- Imię: Damian
- Auto: Astra H 2005
- Silnik: 1,7 CDTI 100 KM
- Województwo: mazowieckie
Świst z turbo oraz ciśnienie doładowania 1.7 cdti 100KM
Panowie i Panie,
Silnik 1.7 CDTI 100 KM 2005 rok, Astra H.
Sprawa następująca:
- przy zmianie biegów słyszący świst/gwizd/pisk z silnika (prawdopodobnie turbina lub coś przy niej). Brzmi trochę jak blow-off. Szczególnie słyszalne przy obrotach 2,2-2,5 tys i przy dynamiczniejszej jezdzie. Coś jak wypuszczenie powietrza gdy wciska się sprzęgło i zmienia bieg.
Podjechałem z tym do 'speców'. Przycisnęli mi przewód do turbo i zdjagnozowali, że twardy robi się dopiero przy wysokich obrotach, co oznacza, że turbo nie daje rady i już się kończy. Następnie podłączono go pod komputer i sprawdzono ciśnienie doladowania. Z tego co pamiętam wskazywało przy wcisnietym gazie i około 3000 obortów jakieś 200 kPa. Mowili coś, że wartości w okolicach 1000 kPa powinnny oscylowac co mi sie wydaje szalenie duzo. Moze nie mam racji. Szybko wyłączono sprzęt i powiedziano mi, że turbina już nie daje rady i niebawem czeka mnie wydatek. Wszystko działo sie na szybko niestety i nie miałem możliwości wypytac o detale.
Pytania:
- co może być powodem takiego świstu/gwizdy/pisku jak opisany wyżej?
- jakie będą oznaki końca turbiny dla tego motoru i czy jakaś podpowiedź zapobiegająca uszkodzeniu silnika?
- posiada ktoś wykres wartości ciśnienia doładowania dla tego motoru?
Pomożecie?
Silnik 1.7 CDTI 100 KM 2005 rok, Astra H.
Sprawa następująca:
- przy zmianie biegów słyszący świst/gwizd/pisk z silnika (prawdopodobnie turbina lub coś przy niej). Brzmi trochę jak blow-off. Szczególnie słyszalne przy obrotach 2,2-2,5 tys i przy dynamiczniejszej jezdzie. Coś jak wypuszczenie powietrza gdy wciska się sprzęgło i zmienia bieg.
Podjechałem z tym do 'speców'. Przycisnęli mi przewód do turbo i zdjagnozowali, że twardy robi się dopiero przy wysokich obrotach, co oznacza, że turbo nie daje rady i już się kończy. Następnie podłączono go pod komputer i sprawdzono ciśnienie doladowania. Z tego co pamiętam wskazywało przy wcisnietym gazie i około 3000 obortów jakieś 200 kPa. Mowili coś, że wartości w okolicach 1000 kPa powinnny oscylowac co mi sie wydaje szalenie duzo. Moze nie mam racji. Szybko wyłączono sprzęt i powiedziano mi, że turbina już nie daje rady i niebawem czeka mnie wydatek. Wszystko działo sie na szybko niestety i nie miałem możliwości wypytac o detale.
Pytania:
- co może być powodem takiego świstu/gwizdy/pisku jak opisany wyżej?
- jakie będą oznaki końca turbiny dla tego motoru i czy jakaś podpowiedź zapobiegająca uszkodzeniu silnika?
- posiada ktoś wykres wartości ciśnienia doładowania dla tego motoru?
Pomożecie?
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
cisnienie napewno nie 1000 kPa bo by to bylo 10 atmosfer lub 10 bar a to w kole moze byc tyle ale w tirze. ma byc wlasnie okolo 200kPa czyli 2 bary przy wcisnietym pedale w podloge z wysokim biegiem zapietym. Powinno cisnienie rosnac juz od prawie jalowych ale w isuzu chyba osiaga max mniejwiecej przy 2000 czy 2200 obr silnika czy nawet 2400
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 237
- Rejestracja: 02 kwie 2011, 9:09
- Imię: Marcin
- Auto: Astra H Kombi 1.7 CDTI
- Silnik: Z 17 DTH
- Województwo: mazowieckie
Przy 2 300 obr/min, bardzo wysoko niestety
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 14 sty 2011, 9:15
- Imię: Tom
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,3 CDTI
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: LLB
Podłącze się pod temat. Czy na podstawie takiego wykresu można coś na temat turbinki powiedzieć? Astra H 1,3 cdti
https://dl.dropboxusercontent.com/u/578794/cis%20do%C5%82addow.pdf
https://dl.dropboxusercontent.com/u/578794/cis%20do%C5%82addow.pdf
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 14 sty 2011, 9:15
- Imię: Tom
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,3 CDTI
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: LLB
Linia niebieska - żądane ciśnienie lądowania. Linia różowa - rzeczywiste ciśnienie ładowania. Mierzone w Kpa.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 21:51
- Imię: Walenty
- Auto: Astra H Combi
- Silnik: Z 17 DTH
- Województwo: mazowieckie
Dmuchawka ładuje, średnio do 20% wiecej niż potrzeba. IMHO za dużo.cibi pisze:Linia niebieska - żądane ciśnienie lądowania. Linia różowa - rzeczywiste ciśnienie ładowania. Mierzone w Kpa.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lis 2012, 18:46
- Imię: robert
- Auto: astra j
- Silnik: AXER16
- Województwo: mazowieckie
co do swistu gwizdu i przeladowania to mialem to samo i oddalem do mechanika ktory przeczyscil sztange i gruszke bez wyjmowania turbiny i jest ok(. przy obrotach 3000 wywalalo kontrolke z kluczykiem ) sprobuj przeczyscic
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
slabo czytelny ten wykres. Ja bym chcial na wykresie obroty silnika widziec jak pryzspieszasz w zakresie 2000-4000 z biegiem zapietym np czwartym. Tu jakies igly z enie wiadomo oco chodzi.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG