Nie/sprawny podgrzewacz paliwa

Awatar użytkownika
raki24

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 18 lut 2012, 14:49
Imię: Michal
Auto: Astra H 2004
Silnik: Z17DTH
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdansk

Nie/sprawny podgrzewacz paliwa

#1

Nieprzeczytany post autor: raki24 »

Witam kolegów.
Opisywany problem dotyczy Astry h 1,7 CDTI (Z17DTH). Podczas ostatniej wymianie wkładu filtra paliwa mechanik miał duży problem z rozłączeniem elektrycznego złącza podgrzewacza. Okazało się, że jeden pin złącza był wtopiony we wtyczkę i został wyrwany z obudowy podgrzewacza.
Zakupiłem używany podgrzewacz wraz z nową wtyczką. Złączę podgrzewacza i wtyczka wyglądają ok (brak przegrzania) ale pomiar rezystancji podgrzewacza na dwóch pinach wykazuje brak przejścia.
Podobny pomiar zrobiłem u kolegi w Merivie (także Z17DTH) i również wykazał brak przejścia.

Czy dobrze sądzę, że podgrzewacz to zwykła grzałka, którą łatwo powinno się sprawdzić przez pomiar rezystancji?
Jeśli tak to czy mógłbym prosić kolegów o sprawdzenie w swoich Z17DTH wartości rezystancji ich podgrzewacza?

Za informacje z góry dziękuję.
Michał

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4902
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

po mojemu to przejscie bedzie jak spadnie temepratura. Napiecie dochodzi do tego podgrzewacza caly czas po przekreceniu kluczyka.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
raki24

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 18 lut 2012, 14:49
Imię: Michal
Auto: Astra H 2004
Silnik: Z17DTH
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdansk

#3

Nieprzeczytany post autor: raki24 »

Przeglądałem schemat układu sterowania dla Z17DTH i zasilanie dla
podgrzewacza filtra paliwa sterowane jest przekaźnikiem przez komputer
sterujący silnika. Sam podgrzewacz na schemacie pokazany jest jako
rezystor (bez jakiejkolwiek logiki sterującej).
Stąd ponawiam moją prośbę do któregoś z życzliwych kolegów o zmierzenie
rezystancji na złączy w pokrywce obudowy filtra paliwa
Z góry dzięki!

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4902
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Sprawdzalem i tu w oplu masz tak ze jest przekaznik kluczujacy ale jega zadaniem nie jest wlaczenie lub wylaczenie podgrzewania w odpowiednim momencie czyli kiedy jest zimno tylko on rozlacza obwód jak gasisz auto. Po odpaleniu auta napiecie sie pojawia na przekazniku i kluczuje obwod podgrzewania. Innymi slowy prad idzie na grzalke caly czas. TO czy ona grzeje czy nie grzeje to zalezne jest od jej opornosci a opornosc zapewne jest zalezna odwrotnie proporcjonalnie do temperatury.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
raki24

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 18 lut 2012, 14:49
Imię: Michal
Auto: Astra H 2004
Silnik: Z17DTH
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdansk

#5

Nieprzeczytany post autor: raki24 »

Dzięki za informację Wesoł.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ