Witam kolegów.
Opisywany problem dotyczy Astry h 1,7 CDTI (Z17DTH). Podczas ostatniej wymianie wkładu filtra paliwa mechanik miał duży problem z rozłączeniem elektrycznego złącza podgrzewacza. Okazało się, że jeden pin złącza był wtopiony we wtyczkę i został wyrwany z obudowy podgrzewacza.
Zakupiłem używany podgrzewacz wraz z nową wtyczką. Złączę podgrzewacza i wtyczka wyglądają ok (brak przegrzania) ale pomiar rezystancji podgrzewacza na dwóch pinach wykazuje brak przejścia.
Podobny pomiar zrobiłem u kolegi w Merivie (także Z17DTH) i również wykazał brak przejścia.
Czy dobrze sądzę, że podgrzewacz to zwykła grzałka, którą łatwo powinno się sprawdzić przez pomiar rezystancji?
Jeśli tak to czy mógłbym prosić kolegów o sprawdzenie w swoich Z17DTH wartości rezystancji ich podgrzewacza?
Za informacje z góry dziękuję.
Michał
Nie/sprawny podgrzewacz paliwa
- raki24
- Posty: 13
- Rejestracja: 18 lut 2012, 14:49
- Imię: Michal
- Auto: Astra H 2004
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdansk
- wesoł
- Posty: 4902
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
po mojemu to przejscie bedzie jak spadnie temepratura. Napiecie dochodzi do tego podgrzewacza caly czas po przekreceniu kluczyka.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- raki24
- Posty: 13
- Rejestracja: 18 lut 2012, 14:49
- Imię: Michal
- Auto: Astra H 2004
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdansk
Przeglądałem schemat układu sterowania dla Z17DTH i zasilanie dla
podgrzewacza filtra paliwa sterowane jest przekaźnikiem przez komputer
sterujący silnika. Sam podgrzewacz na schemacie pokazany jest jako
rezystor (bez jakiejkolwiek logiki sterującej).
Stąd ponawiam moją prośbę do któregoś z życzliwych kolegów o zmierzenie
rezystancji na złączy w pokrywce obudowy filtra paliwa
Z góry dzięki!
podgrzewacza filtra paliwa sterowane jest przekaźnikiem przez komputer
sterujący silnika. Sam podgrzewacz na schemacie pokazany jest jako
rezystor (bez jakiejkolwiek logiki sterującej).
Stąd ponawiam moją prośbę do któregoś z życzliwych kolegów o zmierzenie
rezystancji na złączy w pokrywce obudowy filtra paliwa
Z góry dzięki!
- wesoł
- Posty: 4902
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Sprawdzalem i tu w oplu masz tak ze jest przekaznik kluczujacy ale jega zadaniem nie jest wlaczenie lub wylaczenie podgrzewania w odpowiednim momencie czyli kiedy jest zimno tylko on rozlacza obwód jak gasisz auto. Po odpaleniu auta napiecie sie pojawia na przekazniku i kluczuje obwod podgrzewania. Innymi slowy prad idzie na grzalke caly czas. TO czy ona grzeje czy nie grzeje to zalezne jest od jej opornosci a opornosc zapewne jest zalezna odwrotnie proporcjonalnie do temperatury.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- raki24
- Posty: 13
- Rejestracja: 18 lut 2012, 14:49
- Imię: Michal
- Auto: Astra H 2004
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdansk