Wymiana taśmy i kierownicy

draxterix Nie określono
Astro-maniak
Posty: 284
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie

Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #1 autor: draxterix » 21 kwie 2015, 8:42

Witam,

Chciałbym zapytać czy jest ktoś lub ma znajomego który podjął by się wymiany kierownicy w mojej asterce. Chciałbym by gość miał pojęcie o tym co robi - konieczna jest wymiana kierownicy oraz taśmy (posiadam oba komponenty) oraz aktywację opcomem funkcji grzania kierownicy. Może ktoś polecić jakiegoś dobrego fachmana ze śląska który podjął by się takowej wymiany.

Bardzo proszę o pomoc
Ewentualnie jakiś manual - podjął bym się tego sam ale potrzebny jest klucz którego niestety nie mam :( dlatego też wolał by mi zrobił to jakiś zaufany człowiek

aras2 Mężczyzna
Astro-maniak
Posty: 1196
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Garaż: 820329
Kontaktowanie:

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #2 autor: aras2 » 21 kwie 2015, 10:36

W tym temacie masz opisane jak zdemontować kierę. viewtopic.php?f=165&t=830065&start=10
Jeżeli chodzi o taśmę to górny plastik osłony kierownicy jest na zatrzaskach a dolny na trzech śrubkach. Po demontażu tych plastików masz dostęp do taśmy. Musisz jeszcze wypiąć ze starej taśmy czujnik położenia kierownicy (na czterech zatrzaskach). Do wymiany pozostaje jeszcze panel aby móc te grzanie włączyć.
Tutaj masz instrukcję
http://vk.com/doc53452864_259432742?has ... 51d9518237
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
Mój Sedanik

slawekg Mężczyzna
Astro-maniak
Posty: 145
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:53
Imię: Sławomir
Auto: Astra J Cosmo
Silnik: A17DTJ
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #3 autor: slawekg » 21 kwie 2015, 10:42

Marcin pisałeś wcześniej, że ktoś kto wymieniał ci radio powiedział, że masz wiązkę do grzania kierownicy,
tylko nie za bardzo wiem którą, ponieważ w zasadzie w miejscu radia nie ma kabli do kierownicy.

Ale po kolei, sprawdź najpierw czy :
1. Masz bezpiecznik nr 19-ogrzewanie kierownicy (skrzynka bezpieczników w bagażniku lewa strona), pewnie nie masz,
to poświeć latarką czy w otworach na bezpiecznik są piny, jak nie ma to koniecznie jest dozbrojenie modułu bezpieczników,
2. Czy od w/w modułu idzie kabel zasilający do modułu grzania kierownicy, nie pamiętam który to pin na wtyczce,
więc albo trzeba przeszukać TIS-a, albo rozebrać moduł i zobaczyć na który piny wtyczki idzie sygnał od bezpiecznika.
Jak nie ma przewodu, to trzeba dociągnąć go do kierownicy.
3. Opcomem nic nie zrobisz, jak opcja jest wyłączona to tylko MDI, ale jest szansa, że po podłączeniu panelu sterownia klimą
z przyciskiem włączającym grzanie kierownicy wszystko zadziała.
Panel sterownia bez grzania kierownicy i foteli podłączony jest wtyczką z trzema przewodami, panel
z grzaniem kierownicy i foteli ma wtyczkę z pięcioma przewodami, więc może sprawdzić czy masz odpowiednio uzbrojoną wtyczkę która idzie do panelu sterowania klimą.

Generalnie jest tak, że istnienie kawałka wiązki do jakieś funkcji nie oznacza, że jest cała instalacja do niej.
Sam dokładałem u siebie czujniki parkowania (przód/tył) i wszystkie wiązki z przodu do tyłu miałem, a brakowało 6 przewodów w wiązce pomiędzy przednim zderzakiem, a złączem głównej wiązki (Body).

draxterix Nie określono
Astro-maniak
Posty: 284
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #4 autor: draxterix » 21 kwie 2015, 13:00

slawekg - Twój post to skarb - bardzo Ci dziękuje za niego. :)

Już wszystko wyjaśniam - przy wymianie radia i panelu - okazało się że we wtyczce łączącej panel klimy z wiązką mam przewody do ogrzewania kierownicy (są we wtyczce - sam byłem tym zdziwiony). Mówię sobie - może mam instalację do grzania? Idąc dalej tym tropem sprawdziłem zasilanie grzania na kolumnie kierownicy (demontując osłonę) i wygląda na to, że też jest ok - tak mi się przynajmniej wydaje przewód zasilający jest dociągnięty. Co do bezpiecznika nie sprawdzałem - myślałem, że jest wspólny na grzanie foteli ale widzę, że nie więc dzisiaj go sprawdzę - czy jest oraz tak jak pisałeś - blaszki - wiem w czym rzecz (jeśli możesz napisz mi jakiej wartości powinien być ten bezpiecznik).

Co do punktu nr 3 właśnie wydaje mi się, że powinno być tak jak napisałeś. Nie trzeba by było nic programować tylko podłączyć i powinno hulać.

Reasumując - panel funkcją grzania już mam już założony... kierownicę z taśmą kupiłem. Pozostaje tak czy siak montaż... teraz już za późno by się wycofać skoro mam wszystko kupione. W najgorszym razie będę musiał odszukać przewód zasilający grzanie kierownicy gdzie idzie lub ciągnąć zasilanie (brrrr psik złe mysli ale do tego nie potrzeba demontażu kierownicy - do wtyczki mogę się dobrać demontując osłonę). Dlatego też szukam kogoś kto by mi przełożył kierownice i taśmę i pomógł z tym coś wykombinować. :)

slawekg Mężczyzna
Astro-maniak
Posty: 145
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:53
Imię: Sławomir
Auto: Astra J Cosmo
Silnik: A17DTJ
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #5 autor: slawekg » 21 kwie 2015, 13:24

Bezpiecznik jest 7,5A, ale skoro do kierownicy tak jak piszesz masz przewód zasilający ogrzewanie to wszystko powinno zadziałać.

Z tego co pisał Arek to przekładka nie jest skomplikowana, także śmiało.

draxterix Nie określono
Astro-maniak
Posty: 284
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #6 autor: draxterix » 21 kwie 2015, 14:41

Ostanie mam pytanie - chodzi o taśmę.
Boję się jednej rzeczy - że taśma przyjdzie częściowo skręcona a ja przy zakręcie ją po prostu zerwie. Jest jakiś sposbób na to by sprawdzić czy jest po środku?

Jak demontaż wydaje się być prosty na prostych kołach tak już ktoś kto ją dementował - na prostych wcale nie musiał tego robić. Chciałbym uniknąć jej przekręcenia/zerwania. Jest na to jakiś sposób by sprawdzić czy jest po środku?

Sławek - powiedz mi ten bezpiecznik to jest zwykły czy mini ??

aras2 Mężczyzna
Astro-maniak
Posty: 1196
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Garaż: 820329
Kontaktowanie:

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #7 autor: aras2 » 21 kwie 2015, 14:48

Sposób jest bardzo prosty. Taśma ma powyżej 5 obrotów a kierownicą kręcisz max. 3 obroty. Kręcisz ją lekko do skrajnego końca gdy wyczujesz opór cofasz ją min. 2,5 obrotu i masz znaczniki które muszą się zgrać, w okienku dodatkowo pojawi się żółte pole. Dla sprawdzenia liczysz czy w obie strony taśmą zrobisz 2,5 obrotu. Oczywiście przy tak ustawionej taśmie podczas jej montażu koła muszą być ustawione do jazdy na wprost. Przy zmianie taśmy czeka Cię przełożenie czujnika położenia kierownicy.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
Mój Sedanik

draxterix Nie określono
Astro-maniak
Posty: 284
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #8 autor: draxterix » 21 kwie 2015, 14:53

Dziękuje :) - to już dalej prosta sprawa :)

powiedzcie mi jeszcze tylko - ten bezpiecznik nr19 - jest zwykły czy mini. Nie mam samochodu pod ręką a bym kupił po drodze do domu... wolę więc wiedzieć jaki to jest.

aras2 Mężczyzna
Astro-maniak
Posty: 1196
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Garaż: 820329
Kontaktowanie:

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #9 autor: aras2 » 21 kwie 2015, 14:57

Tak jak większość w Astrze mini. Tylko nie kupuj tanich chińskich. Ja jak ostatnio kupiłem bezpieczniki to po wsadzeniu w oprawę bujały się na prawo i lewo - zero styku, za cienkie miał nóżki. Przy mocniejszym uderzeniu pewnie by wyleciał. :lol:
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
Mój Sedanik

draxterix Nie określono
Astro-maniak
Posty: 284
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #10 autor: draxterix » 21 kwie 2015, 18:19

I można powiedzieć, że mam szczęście.
Nie dość że mam piny to jeszcze jest bezpiecznik w środku. :)
Dobrze rokuje :)


Wróć do „[J] karoseria, klimatyzacja, wnętrze, elektryka nadwozia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości