Wymiana taśmy i kierownicy

aras2 Mężczyzna
Astro-maniak
Posty: 1200
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Garaż: 820329
Kontaktowanie:

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #11 autor: aras2 » 21 kwie 2015, 18:29

No to zazdroszcze. Z drugiej strony w Vectrze B to takie numery były że była instalka od jakiegoś wyposażenia którego nie było ale w Astrze j pierwsze słyszę tym bardziej że jeszcze jest bezpiecznik :roll:
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
Mój Sedanik

draxterix Nie określono
Astro-maniak
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #12 autor: draxterix » 21 kwie 2015, 19:34

Tak, co prawda nie 7,5A ale 10. Niemniej jednak jest a wiem, że go nie wkładałem.

Z tego co widzę to wszystko jest jakby przystosowane do jej zamontowania - może było tak, że pierwotnie miała być a potem okazało się, że jednak nie ... diabeł wie. :) Pytanie tylko czy będzie wszystko działać ... to się okaże już w weekend :)

marwisn Mężczyzna
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Posty: 4374
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Garaż: 835695
Kontaktowanie:

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #13 autor: marwisn » 21 kwie 2015, 20:06

Jak wszystko jest włącznie z bezpiecznikiem to obstawiam, że ruszy po podłączeniu.
AF - ZA - AH - AK

Obrazek

draxterix Nie określono
Astro-maniak
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #14 autor: draxterix » 22 kwie 2015, 21:27

Powiedzcie mi jedno - bo mnie coś trapi. Kupiłem grzaną kierownicę poliftową. Mam jedno bardzo ważne pytanie odnośnie tempomatu. Czy będzie działać poprawnie?

U mnie w starej kierownicy tempomat aktywowałem - tak jak włącznik światła - przyciskiem włącz, tempomat wyłączało się w 2 stronę. Kierownica poliftowa ma tempomat odbijający z automatu do góry. Pytanie jest jedno - muszę przekładać przyciski czy mi zadziała normalnie ???

Jeśli muszę je przełożyć ... pytanie jak?
Kobinuję ale nie chce dać zbyt dużej siły by ich nie połamać .... wrrrrr... kolejny kłopot

slawekg Mężczyzna
Astro-maniak
Posty: 145
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:53
Imię: Sławomir
Auto: Astra J Cosmo
Silnik: A17DTJ
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #15 autor: slawekg » 22 kwie 2015, 22:24

W/g dokumentacji przedliftowa kierownica była doposażana w przyciski do sterowania, a wiec rozbieralna, a nowsza kierownica ma je na stałe.
Ale nie powinno być problemu bo z tego co kojarzę (sam nie mam poliftowej ale widziałem taką osobiście) to w poliftowej masz oprócz tempomatu również limiter, i włącza się tempomat tak samo jak w poprzedniej wersji kierownicy, czyli do góry jest tempomat, a na dół limiter, ale niech mnie ktoś poprawi, jak jest inaczej.
Aras2 też zakładał niedawno nową kierownicę, to pewnie powie dokładnie jak jest,także poczekaj zanim coś wyrwiesz :)

McSimus Nie określono
Astro-maniak
Posty: 412
Rejestracja: 08 maja 2014, 15:19
Imię: Maksik
Auto: AJ ST Cosmo+ DeepSky
Silnik: A14NET_6T40
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: W-wo (GWE)

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #16 autor: McSimus » 22 kwie 2015, 23:00

W nowej jest na pewno limiter (bo mam) oraz może być aktywny tempomat (z antykolizyjnym). Mokka ma identyczną kierownicę.
Może niedługo A V ST (o ile znajdzie się chętny na moją czwórkę) ;-)

draxterix Nie określono
Astro-maniak
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #17 autor: draxterix » 23 kwie 2015, 6:25

Tylko problem jest trochę innego typu. W nowej kierownicy włączanie tempomatu odbywa się inaczej.

W starej kieorwnicy jest włącznik typu włącz/wyłącz - jak światło w domu. Czyli włączam tempomat i naciskam przycisk i on zostaje w pozycji 1 (zaświeca się białe światło na liczniku). Gdy go chcę wyłączyć naciskam "0" i światełko na desce gaśnie.

W nowej kierownicy przycisk od tempomatu jest "odbijający do góry" czyli włączanie tempomatu odbywa się poprzez mikrostyk czyli chwilowe zwarcie przyciskiem tempomatu. Nie da się ustawić przycisku na stałę w pozycję 1 i to mnie martwi. Sądzę, że może nie do końca to działać.

Wiem już jedno - w nowej poliftowej kierownicy przyciski od tempomatu wymontowałem i da się wbrew temu co napisał kolega slawekg - myślałem, że będzie to trudne, ale trzeba się uzbroić w cierpliwość i da się. Wychodzi cała srebrna obramówka a przyciski są wciśnięte w kierownice pod nią i po podniesieniu srebrnej listwy da się je łatwo wyciągnąć. Niestety nie wiem jak jest w starej kierownicy i będę kombinować dzisiaj. Może jest odwrotnie i ze starej może się nie da wyciągnąć.... :( Oby nie.

Plan mam taki:
Po pierwsze przełożę kierownicę i taśmę oraz podepnę wszystko po nowemu chodź z tego co widzę taśma wygląda inaczej - może źle napisałem. Moduł grzania jest wyprowadzony osobno... a w mojej jest jakby w kostce. Może źle piszę, bo było już wczoraj ciemno jak na to patrzyłem ... Da się to przełożyć tylko będę musiał przełożyć dokładnie przewody i sprawdzić czy nie ma więcej różnic. Mam nadzieję, że nie... Dlatego prośba do kolegów z tego forum - mógłby ktoś sprawdzić czy jest różnica w połączeniach taśmy wersji po lifcie?

Tutaj zdjęcie zdemontowanych przycisków - nie robić tego śrubokrętem, nie ciągnąć "na hama" by nie zniszczyć skóry i obszycia - lecz mocno rękami tak by nie połamać srebrnej obramówki. Trochę w lewo, trochę w prawo i do góry. Ja zaczynałem od strony przycisków pomagając sobie do chwili małego odskoczenia śrubokrętem grubym - naczej bym połamał paznokcie

Obrazek

aras2 Mężczyzna
Astro-maniak
Posty: 1200
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Garaż: 820329
Kontaktowanie:

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #18 autor: aras2 » 23 kwie 2015, 6:33

Ja jak szukałem taśmy to szukałem takiej jak moja -poliftowej. Z tego co zauważyłem różnica jest w zabezpieczeniu airbaga. Przedlift ma żółty kolor a polift pomarańczowy. Wolałem poszukać takiej samej ale może niczym innym się nie różnią tylko tym kolorem.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
Mój Sedanik

draxterix Nie określono
Astro-maniak
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #19 autor: draxterix » 23 kwie 2015, 11:17

Zobaczymy dzisiaj po 18:00 zabieram się za robotę. Jeśli różnica jest tylko taka to super :) W najgorszym razie będę musiał kupić nową kierownicę.... tfu tfu .... psik.

Ps.
Fajne jest jedno - w domu na spokojnie można potrenować wyjmowanie poduszki. Doszedłem już do wprawy i nie jest to trudne.

EDIT:
Powiedz mi jeszcze jedno - jeśli można się dowiedzieć.

Przyszła mi taśma i z niej wychodzą 3 przewody. Jeden z tego co widzę idzie do poduszek (bo ma klip zabezpieczający) jednen przewód (brązowo-zółty) zakończony wtyczką od góry i od dołu - to jest zasilanie grzania kierownicy? Prubuję ogarnąć jak mam to wszytko podłączyć by działało. Szkoda że nie ma jakiegoś filmu z demonatażem taśm w astrze (podgrzewanej)

aras2 Mężczyzna
Astro-maniak
Posty: 1200
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Garaż: 820329
Kontaktowanie:

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #20 autor: aras2 » 23 kwie 2015, 12:10

Jedna wtyczka (przewód czarny i brązowy w białe paski ) od strony kierownicy wpinacz w gniazdo sterownika grzana kierownicy nie ma możliwości aby wsadzić gdzie indziej. Drugą wtyczkę z drugiej strony wpinacz w wolną wtyczkę przy kolumnie kierowniczej. Niestety nie mam schematów i tylko mogę się domyślać że ta wtyczka to jest zasilanie z bezpiecznika F19 i masa. A z panelu dwa przewody idą we wtyczce od sterowania radiem PIN 9 i 10. Demontaż taśmy jest prosty wykręcasz 4 śrubki mnie zastanawia tylko czy przy montażu czujnika położenia kierownicy i przełożenia do nowej taśmy nie trzeba go ponownie skalibrować ?
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
Mój Sedanik


Wróć do „[J] karoseria, klimatyzacja, wnętrze, elektryka nadwozia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: pisarmp1 i 1 gość