Wymiana taśmy i kierownicy

aras2 Mężczyzna
Astro-maniak
Posty: 1200
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Garaż: 820329
Kontaktowanie:

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #71 autor: aras2 » 20 lis 2015, 16:23

Wróć do ASO niech zrobią porządnie to za co skasowali siano. Może głupie pytanie ale podczas montażu kierownicy koła były ustawione na wprost, cechy na kierownicy i trzpieniu są zgodne, kierownica ustawiona do jazdy na wprost.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
Mój Sedanik

SQ9KRD Mężczyzna
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 03 lis 2015, 12:39
Imię: Roman
Auto: Astra IV
Silnik: A20DTH
Województwo: śląskie

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #72 autor: SQ9KRD » 20 lis 2015, 17:12

Aras też z tego wszystkiego wpadłem na ten pomysł i ponownie zakładałem sprawdzając czy koła są na wprost.
Dojechałem do domu i też zaczynam uważać iż ASO odwaliło fuszerke. Ponieważ w dalszym ciągu ustawione koła na wprost dla czujnika mają położenie -180 stopni a chyba powinno być na 0. Czujnik sprawdzałem i pokazuje w zakresie +/- 720 przekroczenie tej wartości zmienia znak z - na + i odlicza w dół

KaMYk Mężczyzna
Klubowicz AKP
Posty: 4062
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Astra J Cosmo AT
Silnik: A20DTH
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Garaż: 828563
Kontaktowanie:

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #73 autor: KaMYk » 20 lis 2015, 18:41

Roman, koło kierownicy skręca od -497 do +496, jak u mnie.

Środek, to zero, koła na wprost:

Obrazek

skrajnie w lewo -497

Obrazek

skrajnie w prawo +496

Obrazek

Kierownica od pozycji na wprost robi 1 pełen obrót i około 1/3 obrotu, po jednym obrocie jest -360 lub +360 (zależy czy w lewo czy w prawo) i dalszy obrót ponad 1/3 obrotu czyli te kolejne 137 st.

EDIT:
I jeszcze jedna informacja, kalibracja czujnika w op-comie (najnowszy dostępny soft z tego roku) jest nie aktywna, także tego jeszcze nie zaimplementowali, zatem wszelkie kalibracje tylko w serwisie lub u kogoś co ma MDI.

SQ9KRD Mężczyzna
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 03 lis 2015, 12:39
Imię: Roman
Auto: Astra IV
Silnik: A20DTH
Województwo: śląskie

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #74 autor: SQ9KRD » 20 lis 2015, 19:30

Super dzięki za informację. Teraz pytanie czy próbować ustawić na nowo czy szukać kogoś z MDI do kalibracji

KaMYk Mężczyzna
Klubowicz AKP
Posty: 4062
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Astra J Cosmo AT
Silnik: A20DTH
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Garaż: 828563
Kontaktowanie:

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #75 autor: KaMYk » 20 lis 2015, 19:37

SQ9KRD pisze:C0710-71 - Steering Position Signal - Invalid Data

Ktoś wie może jak się go pozbyć??


jak się pozbyć to nie wiem, ale wg opisu:
C0710 71

Sygnał czujnika kąta obrotu kierownicy nie jest wiarygodny przy uwzględnieniu sygnału z czujnika odchylenia od toru jazdy i sygnału czujnika przyspieszenia.

Co by się zgadzało, bo czujnik daje pomiar 180st, a auto jedzie na wprost i pomiar nie jest wiarygodny.

Ja nie ruszałem taśmy, czujnika i wiązek pod kierownicą, to nie wiem jak tam to wygląda.
Pojechałbym do ASO z reklamacją dzisiejszej kalibracji.

EDIT:
Ja bym jeszcze raz spróbował to poskładać, ustawić czujnik na zero, koła na wprost i spróbować złożyć.

aras2 Mężczyzna
Astro-maniak
Posty: 1200
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Garaż: 820329
Kontaktowanie:

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #76 autor: aras2 » 20 lis 2015, 20:47

Roman na mój rozum są dwa sposoby aby ustawić czujnik. Najpierw trzeba sprawdzić czy działa jak enkoder absolutny (czy pamięta wartość po wyłączeniu napięcia możesz nim kręcić ). Jeżeli tak to po ustawieniu czujnika na 0 po odłączeniu aku, ustawieniu kół i kiery na wprost powinno być ok. Ale skoro są takie problemy po ściągnięciu go myśle ze nie pamięta pozycji i trzeba go ustawić w inny sposób. Skoro oszukuje o 180 stopni załuż drugi czujnik przestaw kierę o 180 stopni (musisz sprawdzić na Opcomie w która stronę dodaje a w którą odejmuje ) teraz kierę masz przestawiona o 180 stopni nie jest na wprost . Zakładasz docelowy czujnik który pokaże 180 stopni i rzeczywiście bedzie to prawidłowa pozycja.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
Mój Sedanik

SQ9KRD Mężczyzna
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 03 lis 2015, 12:39
Imię: Roman
Auto: Astra IV
Silnik: A20DTH
Województwo: śląskie

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #77 autor: SQ9KRD » 20 lis 2015, 21:12

Zastanawiam się właśnie w jaki sposób on działa czy jest to encoder hall`a czy inny wynalazek.
Jutro będę od rana starał się to rozwiązać. Na razie bez udzialu ASO.

Najpierw odczytam wartość z OP-COMa. Potem na rozłączonym aku przekręce kierownicą i podepnę AKU. Sprawdzę co się zmieniło. Zastanawiam się jednak czy jest możliwość podpięcia go obróconego o 180 st. gdyż czujnik można zamontować tylko w jednej pozycji

aras2 Mężczyzna
Astro-maniak
Posty: 1200
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Garaż: 820329
Kontaktowanie:

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #78 autor: aras2 » 20 lis 2015, 21:21

Czujnik do taśmy pasuje tylko w jednej pozycji, nie ma opcji aby wsadzić go inaczej.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
Mój Sedanik

SQ9KRD Mężczyzna
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 03 lis 2015, 12:39
Imię: Roman
Auto: Astra IV
Silnik: A20DTH
Województwo: śląskie

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #79 autor: SQ9KRD » 20 lis 2015, 21:27

Dlatego jeśli pamięta to musi pasować jeśli nie pamięta to trzeba kalibrowac

aras2 Mężczyzna
Astro-maniak
Posty: 1200
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Garaż: 820329
Kontaktowanie:

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

Nieprzeczytany post #80 autor: aras2 » 20 lis 2015, 21:36

Po przestawieniu kiery o 180 stopni bez czujnika jak go założysz w tej pozycji powinno być ok.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
Mój Sedanik


Wróć do „[J] karoseria, klimatyzacja, wnętrze, elektryka nadwozia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: pisarmp1 i 1 gość