Witam!
Mam pytanie odnośnie rozrządu w Astrze GTC 1.3 CDTi 90 KM, przebieg 124 590 km.
Czy i kiedy najlepiej wymień układ rozrządu?
Zdaję sobie oczywiście sprawę z tego, że nie da się konkretnie przewidzieć takiej wymiany - każdy przypadek jest indywidualny
Swoją Astrę GTC posiadam od 2013 roku, i póki co oprócz maglownicy i świec nic nie było wymieniane.
Temat stworzyłem bo każdy mówi o wymianie rozrządu zaraz po zakupie obojętnie jakiego samochodu, a ja odkąd jeżdżę to nie miałem żadnych problemów - nic nie z zgrzyta itp..
W razie "gdyby", jak rozpoznać, że rozrząd się sypie i trzeba go wymienić? Na jakie koszta trzeba się w takiej sytuacji nastawiać?
Serdecznie Pozdrawiam !!
Astra H 1.3 CDTi - pytanie o rozrząd
- MaxDest
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 mar 2015, 18:39
- Imię: Artur
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: 1.3 CDTi
- Województwo: mazowieckie
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 8:15
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H Kombi 1.9 120 DPF
- Silnik: Z19DT
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: KR
Z tego, co mi wiadomo, w tym silniku jest łańcuszek rozrządu, a czy taki się wymienia, jak zwykły pasek to nie wiem. Jak nie dzwoni, nie daje o sobie znać to znaczy, że jest raczej w dobrej kondycji.
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 12 lut 2012, 19:30
- Imię: Piotr
- Auto: Była AH Z13DTH, jest Zafira
- Silnik: Z18XER
- Województwo: Zagranica - UE
Hejka,
Na 200% jest lancuszek.
Pierwsza i podstawowa sprawa to olej i kontrola jego poziomu - min 2/3 skali. Ja zawsze tego pilnowalem jak "oka w glowie" i byo ok, lanuszek nigdy nie zajeczal nawet, sprzedalem jak bylo 115 kkm (przejechalem 45kkm). Dwoch innych kolegow ma przebiegi miedzy 140-160kkm i rozrzad nie wymieniany, ale poziom oleju sprawdzany na biezaco.
Tak wiec wymiana oleju co 10-15 kkm max i scisla kontrola poziomu napewno zaprocentuje.
Generalnie 1.3 ma korek rewizyjny i mozna skontrolowac wyglad lacuszka, ale szegolow nie znam.
Wg ASO mowia, ze nie ma potrzeby wymiany, padaja przegiegi rzedu 200kkm i do wymiany a ludziom potrafily po 70 tysiacach tloki "pocalowac" sie z zaworami.
Jesli nie slychac dzwoniacego lancuszka to tym tego nie ruszal. Chyba ze auto bedziesz uzytkowal z 4-5 lat to mozesz wymienic jako pakiet startowy i bedziesz spal spokojnie. Jak masz kumatego mechanika to daj mu auto do kontroli, niech oceni.
Cena wymiany z tego co pamietam to rozna (zalezy gdzie) ale raczej powyzej tysiaca PLN-ow.
Pompa wody jest na osobnym pasku.
Generalnie troche info jest na necie, trzeba sobie tylko wygooglowac
Na 200% jest lancuszek.
Pierwsza i podstawowa sprawa to olej i kontrola jego poziomu - min 2/3 skali. Ja zawsze tego pilnowalem jak "oka w glowie" i byo ok, lanuszek nigdy nie zajeczal nawet, sprzedalem jak bylo 115 kkm (przejechalem 45kkm). Dwoch innych kolegow ma przebiegi miedzy 140-160kkm i rozrzad nie wymieniany, ale poziom oleju sprawdzany na biezaco.
Tak wiec wymiana oleju co 10-15 kkm max i scisla kontrola poziomu napewno zaprocentuje.
Generalnie 1.3 ma korek rewizyjny i mozna skontrolowac wyglad lacuszka, ale szegolow nie znam.
Wg ASO mowia, ze nie ma potrzeby wymiany, padaja przegiegi rzedu 200kkm i do wymiany a ludziom potrafily po 70 tysiacach tloki "pocalowac" sie z zaworami.
Jesli nie slychac dzwoniacego lancuszka to tym tego nie ruszal. Chyba ze auto bedziesz uzytkowal z 4-5 lat to mozesz wymienic jako pakiet startowy i bedziesz spal spokojnie. Jak masz kumatego mechanika to daj mu auto do kontroli, niech oceni.
Cena wymiany z tego co pamietam to rozna (zalezy gdzie) ale raczej powyzej tysiaca PLN-ow.
Pompa wody jest na osobnym pasku.
Generalnie troche info jest na necie, trzeba sobie tylko wygooglowac
- MaxDest
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 mar 2015, 18:39
- Imię: Artur
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: 1.3 CDTi
- Województwo: mazowieckie