Brak hamulcy - pomocy

Awatar użytkownika
SławomirKarpisz

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:53
Imię: Sławek
Auto: Astra F
Województwo: mazowieckie

Brak hamulcy - pomocy

#1

Nieprzeczytany post autor: SławomirKarpisz »

Witam

Ostatnio wymieniłem hamulce: tył kompletny -> cylinderki, szczęki, samoregulatory itd.
przód: tłoczki i szczęki.

Problem zaczął sie przy odpowietrzaniu, gdyż hamulec nie robił sie twardy tylko cały czas miękki.
No to wymieniłem pompe. Problem pozostał. Niby przy odpowietrzaniu robił sie twardawy ale jak tylko zakonczyłem odpowietrzanie to znów miekki.
Po włączeniu silnika w ogole pedał hamulca prawie że wpadł w podłogę.
Co to może być bo już wszystko sprawdziłem co możliwe - nawet w starej pompie wymieniłem uszczelki i ją spowrotem założyłem i cały czas to samo. Płyn hamulcowy dociera normalnie do tyłu i do przodu, nie stwierdziłem wycieków.
Sprawdzałem przewody (kumpel, od którego kupiłem 3 lata temu wymienił je na miedziane), nigdzie nie ciekną.

Prosze o pomoc, bo jestem bez autka :/

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6258
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Moj wujek miał podobny problem w starej clio,tez za nic nie chciały sie odpowietrzyc wiec kompresorem pompował powietrze w zbiorniczek płynu hamulcowego i poszło.

Awatar użytkownika
Ziela

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 08 kwie 2015, 19:21
Auto: Astra H
Silnik: Z16XER
Rocznik: 2010
Województwo: łódzkie

#3

Nieprzeczytany post autor: Ziela »

A co z płynem hamulcowym? O ile dobrze pamiętam podobne objawy miał ktoś po zmieszaniu dwóch typów płynu hamulcowego.
Redukcja, dwa biegi i nie ma kolegi ;)

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

jak skladales bebny . na luźno czy ciasno ? jeśli na luźno to sciagaj sprawdz samoregulatory i podciągnij tak aby bęben wchodzil ciasno . sprawdz linke recznego . podciągnij tak aby max blokady był na 5-zabku .
po wykonaniu sprawdz jak zachowuje się pedal . nie powinien wpadac . dopiero po odpaleniu pojdzie ciut nizej .
po przejechaniu ok 500 m -1km z lekko zaciagnietym recznym tak abys czul lekkie hamowanie ponownie sprawdz do jakiej poz idzie dzwignia recznego .jak trzeba podciągnij . jak masz zbyt luzna linke recznego to sprężyny sciagna ci mocno szczeki i jest zbyt duza droga do bębna . jak robilem u siebie to tezponownie sciagalem bebny i sprawdzałem . podciagnalem na samoregulatorach tak aby bęben wchodzil ciasno . hamulce wrocily .
to twój 1 szy post wiec mogles popelnic blad .
marpas 1954

gawor06

Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 21 lut 2008, 10:32
Imię: Kuba
Auto: fka Andzi i E39
Silnik: c25xe i m52b28
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: gawor06 »

Mieliśmy dokładnie to samo. Okazało się że to cały czas wina nie odpowietrzonego układu. Ja byłem pewien że to nie to, bo leciał czysty płyn bez babelkow, ale dopiero po odpowietrzeniu kompresorem hamulec się pojawił... Więc raczej będziesz musiał kompresorem, bo ja też nogą próbowałem i przez każde z kół przelane po 3 litry płynu i nic... A kompresorem 20 minut i hamulec brzytwa.

diil7

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 22 lut 2015, 19:49
Auto: Astra F
Silnik: X16SZR
Województwo: mazowieckie

#6

Nieprzeczytany post autor: diil7 »

A nie zamieniłeś przednich zacisków ;P ? że odpowietrzniki są do dołu ? U nas w robocie odpowietrzaliśmy tak stare GT z 68r. i odpowietrzniki były dane do dołu :D jak zmieniliśmy zaciski żeby był do góry odrazu sie hamulec pojawił :)

EDIT:
A nie zamieniłeś przednich zacisków ;P ? że odpowietrzniki są do dołu ? U nas w robocie odpowietrzaliśmy tak stare GT z 68r. i odpowietrzniki były dane do dołu :D jak zmieniliśmy zaciski żeby był do góry odrazu sie hamulec pojawił :)

ODPOWIEDZ