Geometria koł
- wesolyaniol
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 cze 2014, 23:53
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H
- Województwo: małopolskie
Geometria koł
Witam robiłem geometrie zawieszenia i wyszlo mi pochylenie koła lewego przod 0s. i 30' gdzie tolerancja jest -1s 20' - 0s 10'
prawe mam dobrze -1s 12' mechanik mowił ze jest to nie duze wykroczenie i jesli podczas jazdy jest wszystko ok to mozna jezdzic. Dodam ze cala reszte mam bdb. Ale jak to moja ciekawość jesli bede robil w przyszlosci zawieszenie to co wymienić zeby skorygowac ta roznice ? tuleje wahacza juz dwa wymieniałem
Opel Astra h 1.9 GTC 150 km
Pozdrawiam
prawe mam dobrze -1s 12' mechanik mowił ze jest to nie duze wykroczenie i jesli podczas jazdy jest wszystko ok to mozna jezdzic. Dodam ze cala reszte mam bdb. Ale jak to moja ciekawość jesli bede robil w przyszlosci zawieszenie to co wymienić zeby skorygowac ta roznice ? tuleje wahacza juz dwa wymieniałem
Opel Astra h 1.9 GTC 150 km
Pozdrawiam
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 04 sty 2015, 19:26
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra G
- Silnik: z16se
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław/GRAN CANARIA
Kazde auto ma normy wychylenia sa ta zbieznosc ,rozbierznośc kat wychylenia sworznia zwrotnicy i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Inne nastawy maja auta przednio napedowe a inaczej tylno napędowe. Badania powinno sie robic na kołach dedykowanych do auta nie wiekszych i nie mniejszych. Bo da to juz przekłamanie. Przy złym ustawieniu kół bieznik nie bedzie sie równomiernie scierał.
Dziwi mnie czemu ten mechanik nie ustawił tego?? Przeciez juz rozłozył przyządy pomiarowe na koła wystarczyło dokrecic/odkręcic srubę czy drązek i po kłopocie. Koszt zbieznosci jest smieszny bo od 50 do 100 zł taniej niz nowe opony wydaje mni sie gra nie warta swieczki. . Za ile przewidujesz nastepny remont zawieszenia??
Dziwi mnie czemu ten mechanik nie ustawił tego?? Przeciez juz rozłozył przyządy pomiarowe na koła wystarczyło dokrecic/odkręcic srubę czy drązek i po kłopocie. Koszt zbieznosci jest smieszny bo od 50 do 100 zł taniej niz nowe opony wydaje mni sie gra nie warta swieczki. . Za ile przewidujesz nastepny remont zawieszenia??
- wesolyaniol
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 cze 2014, 23:53
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H
- Województwo: małopolskie
Zbieznosc mi ustawił, ale mowil ze kat pochylenia kola nie moze ustawic.. moze to byc wybita sprezyna,zwrotnica itp nie wiem kiedy nastepny remont po ogledzinach stwierdzili ze tylko 2 x tuleje wahacza do wymiany i to zrobilem.
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
Faktycznie w Astrach H, jak i w wielu innych nowych konstrukcjach zawieszenia, kąta pochylenia się nie reguluje.
Jedyny parametr podlegający regulacji z przodu to zbieżność a z tyłu nie ma w ogóle regulacji czegokolwiek.
Ale jest wyjście z sytuacji:
[External Link Removed for Guests]
Takie śruby pozwalają na regulację w granicach plus/minus 3 stopnie.
Jedyny parametr podlegający regulacji z przodu to zbieżność a z tyłu nie ma w ogóle regulacji czegokolwiek.
Ale jest wyjście z sytuacji:
[External Link Removed for Guests]
Takie śruby pozwalają na regulację w granicach plus/minus 3 stopnie.
- wesolyaniol
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 cze 2014, 23:53
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H
- Województwo: małopolskie
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
Nie ma uniwersalnych, są ściśle dedykowane do konkretnego auta.
Ważna jest średnica, długość. Także musisz szukać do swojego modelu auta.
Ważna jest średnica, długość. Także musisz szukać do swojego modelu auta.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 04 cze 2012, 15:07
- Imię: marcin
- Auto: Astra h
- Silnik: z16xep
- Województwo: małopolskie
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 20 wrz 2013, 20:49
- Imię: Dominika
- Auto: Turbo :)
- Silnik: Z20LEL
- Województwo: śląskie
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 04 cze 2012, 15:07
- Imię: marcin
- Auto: Astra h
- Silnik: z16xep
- Województwo: małopolskie
Aleś inteligent w tym temacie piszą ze nie a w innych ze regulować zbieżność i kąty
-
- Posty: 2111
- Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET/LPG
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 42 razy
Przy wymianie amora odkręcasz go od zwrotnicy - 2 śruby. Mała szansa, aby udało Ci się to skręcić tak jak było. Mimo, że na oryginalnych śrubach teoretycznie regulacji nie ma, to w praktyce mają niewielki luz co wpływa na kąt pochylenia koła. Wraz ze zmianą kąta pochylenia zmienia się zbieżność. Ja mimo, że się starałem poskręcać tak samo, to i tak się okazało, że potrzebna była korekta.