koło zmiennych faz rozrządu

slaworeda Nie określono
Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 25 kwie 2015, 10:42
Imię: Sławek
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: pomorskie

koło zmiennych faz rozrządu

Nieprzeczytany post #1 autor: slaworeda » 25 kwie 2015, 10:55

Witam ! Od kilku dni jestem właścicielem Astry J 1.6 benz. 2010 r. ,autko ma przejechane 128 tys. km i zastanawiam się nad wymianą rozrządu .W związku z tym mam pytanie czy podczas wymiany rozrządu (pasek,rolki,pompa wody) powinienem też wymienić koło zmiennych faz rozrządu ? Co ile takie koło się wymienia ?

marwisn Mężczyzna
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Posty: 4371
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Garaż: 835695
Kontaktowanie:

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Nieprzeczytany post #2 autor: marwisn » 25 kwie 2015, 12:36

Są wpisy, że u niektórych padły po 60.000, u innych po przelocie 150.000 i więcej nic się nie dzieje.

Wymieniasz jak zaczynają się sypać. Chodzi jak diesel zaraz po odpaleniu lub pojawiają się błędy z nimi związane.

Jak Cie stać, to wymień. Na pewno nie zaszkodzi. Koszt jednego to pewnie z 500 - 600 pln, więc nie mało. Nawet z padającymi kołami można zrobić jeszcze kilka tysi więc ja bym sobie darował.
AF - ZA - AH - AK

Obrazek

slaworeda Nie określono
Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 25 kwie 2015, 10:42
Imię: Sławek
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: pomorskie

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Nieprzeczytany post #3 autor: slaworeda » 26 kwie 2015, 12:32

Marcin serdeczne dzięki ,poczekam na ewentualne objawy i wtedy ;)

wesoł Nie określono
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Posty: 4159
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Silnik: ASZ i AUY
Lokalizacja: Goleniow
Kontaktowanie:

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Nieprzeczytany post #4 autor: wesoł » 26 kwie 2015, 12:57

nie kolo a kola. Sa dwa jedne na walku ssacym i jedno na wydechowym. Siada najszybciej ta na wydechowym. Syfi sie mechanizm od tej chorej wymiany oleju w trybie LL. Elektryczne zaworki sterujace tez czasmai sie psuja ale raczje neiczesto. Poza tym na tych elektrozaworkach sa sitka ktore tez zaleca sie wyciagnac- bylo jakies zalecenie od GM w tej sprawie. Kola w aso kosztuja ponad 800 zl za sztuke. w Sklepach i na allegro mozna wycelowac nowe iczewiscie za okolo 550 zl. sztuka. Tego sie nei wymienia porfilaktycznie tylko jak siadzie.
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ by TUNE UP i GOLF 1.9TDI ASZ+
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi

marwisn Mężczyzna
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Posty: 4371
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Garaż: 835695
Kontaktowanie:

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Nieprzeczytany post #5 autor: marwisn » 26 kwie 2015, 17:48

A gdzie ja napisałem, że jest jedno (poza podaniem ceny za sztukę) ;) ?
AF - ZA - AH - AK

Obrazek

wesoł Nie określono
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
Posty: 4159
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Silnik: ASZ i AUY
Lokalizacja: Goleniow
Kontaktowanie:

Re: koło zmiennych faz rozrządu

Nieprzeczytany post #6 autor: wesoł » 26 kwie 2015, 20:14

slaworeda pisze: powinienem też wymienić koło zmiennych faz rozrządu ? Co ile takie koło się wymienia ?


Kolega tak napisal. Jakis czas temu walczylem w viki C z tymi kolami a walsciwie z tymi elektorzaowrami ale zglebilem temat i jest nieciekawie zazwyczaj.
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ by TUNE UP i GOLF 1.9TDI ASZ+
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Wróć do „[J] silnik benzyna”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: janpat i 3 gości