Prędkość maksymalna - szkodzi czy może pomóc?
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 paź 2014, 23:32
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z19DT
- Województwo: lubelskie
Prędkość maksymalna - szkodzi czy może pomóc?
Cześć, jak w temacie, czy raz na jakiś czas kilkuminutowa jazda z gazem w podłodze na autostradzie nadwyręża silnik i powoduje szybsze jego zużycie czy raczej powoduje jego przeczyszczenie i pozytywnie wpływa na pracę? Mowa tu o dieslu 1.9 cdti.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
Jestem zdania, że zdecydowanie wpływa pozytywnie. Pod warunkiem, że jest to stosowne regularnie. Jeżeli ktoś zamula silnik powiedzmy przez 4 lata i potem mu nagle depnie - to faktycznie można narobić szkód. Ale jak silnik jest regularnie wkręcany do maksa swoich możliwości to nie ma problemu - tym bardziej jak nie robi się tego gwałtownie.
I tak jest większe ryzyko związane z udarami mechanicznymi, niż z przegrzaniem czegoś. Tak samo jak takie traktowanie może uwidocznić jakąś usterkę ale nie wywołać.
I tak jest większe ryzyko związane z udarami mechanicznymi, niż z przegrzaniem czegoś. Tak samo jak takie traktowanie może uwidocznić jakąś usterkę ale nie wywołać.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.
-
- Posty: 168
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 22:13
- Imię: Piotr
- Auto: Audi A6 C5
- Silnik: 2.7biturbo
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Jest to dobre dla wypalenia DPF i ruszeniu łopatek zmiennej geometri w turbo.
- Piwosz88
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 lis 2014, 19:10
- Imię: Piotr
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: lubuskie
Jesli masz taka mozliwosc to polecam U mnie np pedal w podlodze nic nie daje po przy 220 moge odpuscic okolo 1,5cm gazu i nic sie nie zmienia.
- Hemik
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 paź 2014, 9:12
- Imię: Erwin
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Wyszków
Ostatnio jechałem 200 po s8 i chyba właśnie wtedy rozszczelnila mi się chłodnica
Teraz czekam na wypłatę i auto do warsztatu na wymianę i generalny przegląd całego układu.
Teraz czekam na wypłatę i auto do warsztatu na wymianę i generalny przegląd całego układu.
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 21:56
- Imię: Leszek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: podkarpackie
Po sześciu latach też mi się rozszczelniła chłodnica, a w większości jeżdżę po mieście. To przypadek.
- jeffrey
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 kwie 2015, 14:37
- Imię: Szymon
- Auto: Astra H Kombi '07
- Silnik: 1.9 cdti
- Województwo: pomorskie
No właśnie, a co ze zbyt delikatną jazdą? Czy zmiany biegów przy 2-2,2 tys obrotów nie wpłyną na uszkodzenie turbiny i zapchanie dpf?
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
Turbina jako taka ma 3 części składowe, które mogą się jakkolwiek popsuć. są to:
-Wirnik - on może się jedynie stopić od zbyt wysokiej temperatury spalin - dzieje się to przy wyczynowych turbinach - można sobie na YT zobaczyć filmiki.
-Łożysko - Jest to łożysko FDB czyli FluidDynamicBearing (takie jak w twardych dyskach) Zasadniczo jest to łożysko ślizgowe czyli popularna panewka. Jedyną różnica jest to, że między panewką a wałkiem jest olej. I to on tutaj ma najważniejsze znaczenie na żywotność - Jak go nie będzie, albo będzie złej jakości to się panewka przegrzeje i rozhartuje. generalnie znów, główny zabójca to wibracje i wysoka temperatura.
-Dysze VNT. Tutaj jak wiadomo temperatura - tak samo jak w przypadku smigła - Jak będziesz jeździł z wydechem rozgrzanym do czerwoności to to nie wytrzyma . Drugi zabójca to sadza. I tu jest problem, bo te całe VNT to taki "kwiatek" naokoło śmigła, on się otwiera i zamyka. I teraz tam te wszystkie klapki a jest ich jak w obiektywie aparatu albo budziku - dużo i ciasno. One się tam ruszają jednocześnie walą tam spaliny - raz zimno raz gorąco i sadza... wszędzie sadza. I teraz, jak nie pozwolisz tył łopateczkom się ruszać w pełnym zakresie, to one się zablokują w końcu. Albo na stałe, albo nie będą chodzić w pełnym zakresie. Dla tego co do turbiny to właśnie należy tak jeździć, aby te łopatki się ruszały czyli w pełnym zakresie obrotów, ale nie dopuszczać do przegrzania!
-Wirnik - on może się jedynie stopić od zbyt wysokiej temperatury spalin - dzieje się to przy wyczynowych turbinach - można sobie na YT zobaczyć filmiki.
-Łożysko - Jest to łożysko FDB czyli FluidDynamicBearing (takie jak w twardych dyskach) Zasadniczo jest to łożysko ślizgowe czyli popularna panewka. Jedyną różnica jest to, że między panewką a wałkiem jest olej. I to on tutaj ma najważniejsze znaczenie na żywotność - Jak go nie będzie, albo będzie złej jakości to się panewka przegrzeje i rozhartuje. generalnie znów, główny zabójca to wibracje i wysoka temperatura.
-Dysze VNT. Tutaj jak wiadomo temperatura - tak samo jak w przypadku smigła - Jak będziesz jeździł z wydechem rozgrzanym do czerwoności to to nie wytrzyma . Drugi zabójca to sadza. I tu jest problem, bo te całe VNT to taki "kwiatek" naokoło śmigła, on się otwiera i zamyka. I teraz tam te wszystkie klapki a jest ich jak w obiektywie aparatu albo budziku - dużo i ciasno. One się tam ruszają jednocześnie walą tam spaliny - raz zimno raz gorąco i sadza... wszędzie sadza. I teraz, jak nie pozwolisz tył łopateczkom się ruszać w pełnym zakresie, to one się zablokują w końcu. Albo na stałe, albo nie będą chodzić w pełnym zakresie. Dla tego co do turbiny to właśnie należy tak jeździć, aby te łopatki się ruszały czyli w pełnym zakresie obrotów, ale nie dopuszczać do przegrzania!
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.
- jeffrey
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 kwie 2015, 14:37
- Imię: Szymon
- Auto: Astra H Kombi '07
- Silnik: 1.9 cdti
- Województwo: pomorskie
W pełnym zakresie obrotów czyli gonić do odcięcia, bo nie bardzo rozumiem
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
Pełny zakres użytecznych obrotów silnika. Sprawdź w instrukcji obsługi, nie wiem jak to jest w AH i to jeszcze z takim silnikiem. Ale generalnie spodziewaj się wartości zaraz przed załamaniem krzywej momentu.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.