Witam,
Posiadam astrę h 16xep 105 koni. Dwa tygodnie temu auto przełączyło się w tryb awaryjny (samochodzik z kluczykiem) i straciło moc. Po podłączeniu do komputera mechanik stwierdził jakiś kod błędu do którego były przypisane trzy usterki. Mogę wyrazić się nie precyzyjnie ale z tego co zauważyłem był to błąd czujnika pedału, czujnika przepustnicy i czujnika kolektora. Mechanik stwierdził że coś jest nie tak z jakimiś klapkami powietrza (zawiesiły się) przy kolektorze. Po rozebraniu okazało się że z nimi jest wszystko ok. Skasował błędy, moc auta wróciła i kazał jeździć twierdząc że na tą chwile nie jest w stanie stwierdzić jaka usterka była, chyba że ponownie przełączy się tryb serwisowy. Po dwóch tygodniach to samo. Dojechałem z pracy do domu i po ponownym odpaleniu auta tryb serwisowy sam zgasł. Po forach wyczytałem że to może mieć coś wspólnego z czujnikiem twinporu.
Błędy metodą gaz-hamulec:
ECN 111261 - P1112 Intake Air Temp Sens Circ Interm Lo Volts
ECN 111262 - P1112
ECN 112052 - P1120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio B-016
ECN 161450 -P1614 Immobiliser Wrong Signal Received Immobiliser B-008
Z16XEP tryb awaryjny
- ciemiega603
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 lut 2014, 15:34
- Imię: moniczka
- Auto: astra h
- Silnik: 16xp
- Województwo: podkarpackie
-
- Posty: 213
- Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć
Co do pedału gazu:
[External Link Removed for Guests]
Co do pierwszego błędu, ten czujnik jest pewnie związany z przepływomierzem bo on będzie mierzył ilość i temperaturę powietrza.
Zrób najpierw to co w powyższej poradzie, skasuj błędy i zobacz co się dzieje
Co do pedału gazu:
[External Link Removed for Guests]
Co do pierwszego błędu, ten czujnik jest pewnie związany z przepływomierzem bo on będzie mierzył ilość i temperaturę powietrza.
Zrób najpierw to co w powyższej poradzie, skasuj błędy i zobacz co się dzieje
- ciemiega603
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 lut 2014, 15:34
- Imię: moniczka
- Auto: astra h
- Silnik: 16xp
- Województwo: podkarpackie
Witam, od tamtej pory autko przełączyło się w tryb awaryjny tylko raz i co o dziwo po zajechaniu do domu i ponownym odpaleniu sam się wykasował. Ale trochę męczy mnie jeszcze kolejny problem może znajdzie się jakiś wspólny mianownik. Coraz częściej (kiedyś raz w miesiącu) auto ma problem z odpaleniem. Są dwa przypadki:
1. Odpali i od razu zgaśnie jak by immobilaizer odcinał zapłon i zaczyna mrugać kontrolka z samochodzikiem
2. W ogóle nie reaguje na kluczyk jak by nie było prądu
W obu przypadkach pomaga wyjęcie kluczyka po czym auto odpala idealnie. Częściej dzieje się to na zimnym silniku. Są to typowe objawy awarii immobilaizera. Ale co w takim przypadku można zrobić (by nie naciąć się na duże koszty), może zacząć od ponownego zakodowania kluczyka i wymianę baterii?
1. Odpali i od razu zgaśnie jak by immobilaizer odcinał zapłon i zaczyna mrugać kontrolka z samochodzikiem
2. W ogóle nie reaguje na kluczyk jak by nie było prądu
W obu przypadkach pomaga wyjęcie kluczyka po czym auto odpala idealnie. Częściej dzieje się to na zimnym silniku. Są to typowe objawy awarii immobilaizera. Ale co w takim przypadku można zrobić (by nie naciąć się na duże koszty), może zacząć od ponownego zakodowania kluczyka i wymianę baterii?