Wyważanie felg aluminiowych
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 30 cze 2016, 18:38
- Imię: Janek
- Auto: Astra J sedan 2015
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
Wyważanie felg aluminiowych
Witam,
Dzisiaj byłem na wynianie opon na letnie i trochę się zdziwiłem gdy podczas wyważania na felgi aluminiowe były ,,przybijane" ciężarki a nie klejone. Felgi mam oryginalne oplowskie. Zawsze myślałem, że na stalówkach sie przybija cieżarki a na aulsach się je przykleja. Co Wy na to ?
Dzisiaj byłem na wynianie opon na letnie i trochę się zdziwiłem gdy podczas wyważania na felgi aluminiowe były ,,przybijane" ciężarki a nie klejone. Felgi mam oryginalne oplowskie. Zawsze myślałem, że na stalówkach sie przybija cieżarki a na aulsach się je przykleja. Co Wy na to ?
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 30 cze 2016, 18:38
- Imię: Janek
- Auto: Astra J sedan 2015
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
Zdjecia nie mam. Ciężarek od wewnętrznej strony strony felgi tj od strony tarczy hamulcowej.
-
- Posty: 1692
- Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
- Imię: tomek
- Auto: Zafira C fl
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pomocny: 18 razy
być może lepiej było nabić niz przyklejać kilo odważników które nie wyglądają ładnie gdy jest ich dużo w feldze zwłaszcza gdy jest wąskie ramie
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl
- Szprynkiel
- Posty: 191
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:01
- Auto: Astra J HB
- Silnik: A16XER
- Województwo: lubuskie
- Pomocny: 1 raz
Też mi kiedyś chcieli na alufelgi nabić ciężarki ale w porę zareagowałem i powiedziałem, że mają naklejać. Na alu powinny być naklejane, ale wiele razy widziałem, że są nabite - często ludzie mają to gdzieś i jeżdżą tak jak im w serwisie zrobili. Swoją rolę spełniają, tylko że po pierwsze źle to wygląda a po drugie w pewnym stopniu każde nabicie zarysowuje lakier na feldze.
A jeżeli odważników wychodzi dużo, to należy obrócić oponę na feldze a nie naklejać/nabijać ciężarków bez opamiętania.
A jeżeli odważników wychodzi dużo, to należy obrócić oponę na feldze a nie naklejać/nabijać ciężarków bez opamiętania.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2017, 23:02 przez Szprynkiel, łącznie zmieniany 1 raz.
1996 Astra F kombi X20XEV --> 2007 Vectra C kombi Z19DT --> 2014 Astra J HB A16XER
-
- Posty: 1692
- Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
- Imię: tomek
- Auto: Zafira C fl
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pomocny: 18 razy
Szprynkiel, przeczytaj jeszcze raz dokładnie
jesli miałbym ładną felgę z wąska szprychą np 5 ramienną to zdecydował bym się na nabity ciężarek którego nie widaćTransportowiec pisze:QR_BBPOST Ciężarek od wewnętrznej strony strony felgi tj od strony tarczy hamulcowej.
a co z oponą kierunkową ? chyba ze masz na myśli obrocie o kilkanaście stopni względem felgi w celu zniwelowania bicia opony i felgi to wtedy jest bardziej zrozumiałe. chociaż przy prostych felgach jest to operacja niewiele wnosząca tak miałem z jedną oponą G.Y która jeszcze miała bicie czołowe.Szprynkiel pisze:QR_BBPOST A jeżeli odważników wychodzi dużo, to należy obrócić oponę na feldze a nie naklejać/nabijać ciężarków bez opamiętania
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2017, 1:42 przez qtom, łącznie zmieniany 4 razy.
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 30 cze 2016, 18:38
- Imię: Janek
- Auto: Astra J sedan 2015
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
Właśnie pod względem estetycznym jest lepiej bo ciężarka wogóle nie widać jak jest ,,nabity". Tylko nie wiedziałem, że tak można.
-
- Posty: 1258
- Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
- Imię: Arek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 10 razy
- Kontakt:
Obrót o kilkanaście stopni na feldze ma jak najbardziej sens. Po to jest oznaczenie (kropka na oponie) żeby wulkanizator wiedział jak ją założyć w stosunku do wentyla. Na moim przykładzie przy pierwszym wyważaniu u wulkanizatora na dwóch kołach założył odpowiednio opony i ilość ciężarków zmniejszyła się o połowę. Wcześniej niezgodnie ze sztuką opony zostały założone w fabryce.qtom pisze: a co z oponą kierunkową ? chyba ze masz na myśli obrocie o kilkanaście stopni względem felgi w celu zniwelowania bicia opony i felgi to wtedy jest bardziej zrozumiałe. chociaż przy prostych felgach jest to operacja niewiele wnosząca tak miałem z jedną oponą G.Y która jeszcze miała bicie czołowe.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 2111
- Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET/LPG
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 42 razy
To tej pory tylko raz trafiło mi się, że wulkanizator przy zakładaniu opon zwrócił uwagę na kropki. Inni to i 80gram założą w jednym miejscu aż maszyna pokaże zero. Inny specjalista nakleił mi ciężarki w 4 miejscach.
-
- Posty: 1258
- Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
- Imię: Arek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 10 razy
- Kontakt:
Bo trzeba jeździć do fachowca Ja odwiedzam zakład gdzie przed założeniem koła na wyważarkę najpierw je myją w maszynie. Nie wspomnę o dokręceniu koła kluczem dynamometrycznym.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]