Wielki problem z obrotami
- pablo0891
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 kwie 2017, 19:37
- Imię: Paweł
- Auto: Astra G
- Silnik: 2.0 DTi
- Województwo: mazowieckie
Wielki problem z obrotami
Hej. Mam duży problem z obrotami. Może opiszę historię. Jechałem autostradą i poczułem że coś jest nie tak. Spojrzałem w lusterko i zobaczyłem biały, może lekko niebieski dym.Zdjąłem nogę z pedału gazu a obroty zaczęły isć w górę aż do maksimum. Zatrzymałem się na poboczu, odczekałem ok 2 min i załączyłem silnik. Chodził normalnie dopóki nie przygazowałem nim kilka razy, i znów obroty do maksimum bez wciśniętego pedału gazu. Najdziwniejsze jest to że chciałem go zgasić i wyjąłem wogóle kluczyk ze stacyjki, a silnik dalej chodził aż sam po ok 15 sek zgasł. Wiem że na kompa muszę najpierw ale chciałem zapytać tutaj. Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam.
- krystiano
- Posty: 304
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
- Imię: Krystian
- Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
- Pomocny: 7 razy
- Kontakt:
A turbo w jakim stanie jest? Bo mi to wygląda na problem z kończącą się turbiną. Jak w przyszłości sytuacja się powtórzy że nie będziesz mógł zgasić, to postaraj się zdławić auto np na piątym biegu jednocześnie wciskając hamulec
161nt167
- pablo0891
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 kwie 2017, 19:37
- Imię: Paweł
- Auto: Astra G
- Silnik: 2.0 DTi
- Województwo: mazowieckie
Fakt że w ostatnich kilku dniach świstało lekko turbo. I dwie osoby mówiły mi też że to jest jego wina.
- pablo0891
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 kwie 2017, 19:37
- Imię: Paweł
- Auto: Astra G
- Silnik: 2.0 DTi
- Województwo: mazowieckie
- pablo0891
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 kwie 2017, 19:37
- Imię: Paweł
- Auto: Astra G
- Silnik: 2.0 DTi
- Województwo: mazowieckie
No nie jeżdżę nim teraz, na lawecie pod dom podjechałem, a opłaca się kupować po regeneracji? Tak trochę w ciemno by to w moim przypadku było bo w niemczech jestem a chciałbym w pl kupić. Dużo roboty z wymianą jest? I czy wszystkie sa takie same do tych silników? Czy musiałbym swoją wyjąć żeby sprawdzić?
Objawy wskazują na rozbieganie silnika... Jak turbo lekko świstało, to mogło oznaczać początek problemów.
- pablo0891
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 kwie 2017, 19:37
- Imię: Paweł
- Auto: Astra G
- Silnik: 2.0 DTi
- Województwo: mazowieckie
Nie zauważyłem ubytku oleju. Może troszkę ale ciężko mi to stwierdzić po bagnecie. To dosłownie kilka sekund trwało także może nie dużo go poszło do silnika. Rozumiem że w moim nie ma klap gaszących? Dwa razy sam zgasł. Nie było słychać żadnego walenia w silniku ani nic nie szarpało przy tym.
EDIT:
Odpaliłem go. Trochę dymi i obroty delikatnie falują ale to wina oleju który się dostał do silnika, tak mi się wydaje choć się nie znam. Teraz tak. Jak wymienię turbinę (cena nowej na allegro 650 pln) coś jeszcze musiałbym zrobić/ sprawdzić? I czy tylko jeden rodzaj turbin jest w tym silniku? Nie mogę nigdzie doczytać.
EDIT:
Odpaliłem go. Trochę dymi i obroty delikatnie falują ale to wina oleju który się dostał do silnika, tak mi się wydaje choć się nie znam. Teraz tak. Jak wymienię turbinę (cena nowej na allegro 650 pln) coś jeszcze musiałbym zrobić/ sprawdzić? I czy tylko jeden rodzaj turbin jest w tym silniku? Nie mogę nigdzie doczytać.
- krystiano
- Posty: 304
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
- Imię: Krystian
- Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
- Pomocny: 7 razy
- Kontakt:
bo w silniku musi być olej...pablo0891 pisze:QR_BBPOST Trochę dymi i obroty delikatnie falują ale to wina oleju który się dostał do silnika
Poczytaj troszkę o rozbieganiu slinika diesla - co to wogóle jest, jak się objawia, co jest jego przyczyną i do czego może doprowadzić.
Udaj się jak najszybciej do dobrego mechanika i niech oceni stan Twojego turbo. Przez internet trudno postawić fachową diagnozę co się właściwie stało.
Pzdr
161nt167