Wielki problem z obrotami

Awatar użytkownika
pablo0891

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 04 kwie 2017, 19:37
Imię: Paweł
Auto: Astra G
Silnik: 2.0 DTi
Województwo: mazowieckie

Wielki problem z obrotami

#1

Nieprzeczytany post autor: pablo0891 »

Hej. Mam duży problem z obrotami. Może opiszę historię. Jechałem autostradą i poczułem że coś jest nie tak. Spojrzałem w lusterko i zobaczyłem biały, może lekko niebieski dym.Zdjąłem nogę z pedału gazu a obroty zaczęły isć w górę aż do maksimum. Zatrzymałem się na poboczu, odczekałem ok 2 min i załączyłem silnik. Chodził normalnie dopóki nie przygazowałem nim kilka razy, i znów obroty do maksimum bez wciśniętego pedału gazu. Najdziwniejsze jest to że chciałem go zgasić i wyjąłem wogóle kluczyk ze stacyjki, a silnik dalej chodził aż sam po ok 15 sek zgasł. Wiem że na kompa muszę najpierw ale chciałem zapytać tutaj. Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
krystiano

Astro-maniak
Posty: 304
Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
Imię: Krystian
Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
Silnik: A16LET
Rocznik: 2010
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: krystiano »

A turbo w jakim stanie jest? Bo mi to wygląda na problem z kończącą się turbiną. Jak w przyszłości sytuacja się powtórzy że nie będziesz mógł zgasić, to postaraj się zdławić auto np na piątym biegu jednocześnie wciskając hamulec ;)
161nt167

Awatar użytkownika
pablo0891

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 04 kwie 2017, 19:37
Imię: Paweł
Auto: Astra G
Silnik: 2.0 DTi
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: pablo0891 »

Fakt że w ostatnich kilku dniach świstało lekko turbo. I dwie osoby mówiły mi też że to jest jego wina.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6269
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Oleju nie ubyło?

Awatar użytkownika
pablo0891

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 04 kwie 2017, 19:37
Imię: Paweł
Auto: Astra G
Silnik: 2.0 DTi
Województwo: mazowieckie

#5

Nieprzeczytany post autor: pablo0891 »

Jutro dopiero sprawdzę

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6269
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Sprawdz bo przez turbinę, możesz cały silnik stracić....

Awatar użytkownika
pablo0891

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 04 kwie 2017, 19:37
Imię: Paweł
Auto: Astra G
Silnik: 2.0 DTi
Województwo: mazowieckie

#7

Nieprzeczytany post autor: pablo0891 »

No nie jeżdżę nim teraz, na lawecie pod dom podjechałem, a opłaca się kupować po regeneracji? Tak trochę w ciemno by to w moim przypadku było bo w niemczech jestem a chciałbym w pl kupić. Dużo roboty z wymianą jest? I czy wszystkie sa takie same do tych silników? Czy musiałbym swoją wyjąć żeby sprawdzić?

Gość

#8

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Objawy wskazują na rozbieganie silnika... Jak turbo lekko świstało, to mogło oznaczać początek problemów.

Awatar użytkownika
pablo0891

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 04 kwie 2017, 19:37
Imię: Paweł
Auto: Astra G
Silnik: 2.0 DTi
Województwo: mazowieckie

#9

Nieprzeczytany post autor: pablo0891 »

Nie zauważyłem ubytku oleju. Może troszkę ale ciężko mi to stwierdzić po bagnecie. To dosłownie kilka sekund trwało także może nie dużo go poszło do silnika. Rozumiem że w moim nie ma klap gaszących? Dwa razy sam zgasł. Nie było słychać żadnego walenia w silniku ani nic nie szarpało przy tym.

EDIT:
Odpaliłem go. Trochę dymi i obroty delikatnie falują ale to wina oleju który się dostał do silnika, tak mi się wydaje choć się nie znam. Teraz tak. Jak wymienię turbinę (cena nowej na allegro 650 pln) coś jeszcze musiałbym zrobić/ sprawdzić? I czy tylko jeden rodzaj turbin jest w tym silniku? Nie mogę nigdzie doczytać.

Awatar użytkownika
krystiano

Astro-maniak
Posty: 304
Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
Imię: Krystian
Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
Silnik: A16LET
Rocznik: 2010
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: krystiano »

pablo0891 pisze:QR_BBPOST Trochę dymi i obroty delikatnie falują ale to wina oleju który się dostał do silnika
bo w silniku musi być olej...
Poczytaj troszkę o rozbieganiu slinika diesla - co to wogóle jest, jak się objawia, co jest jego przyczyną i do czego może doprowadzić.
Udaj się jak najszybciej do dobrego mechanika i niech oceni stan Twojego turbo. Przez internet trudno postawić fachową diagnozę co się właściwie stało.
Pzdr
161nt167

ODPOWIEDZ